Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door trigg
draaf je zelf ook niet een beetje door?![]()

Origineel geplaatst door goran
.. alles wat ik probeer blijft maar scheef klinken .. en als ik het handmatig probeer ook .. ik snap daarom ook niet wat ik fout doe ..
Ik doe dit dus met NI battery op 80 Bpm

Origineel geplaatst door Roel
zomaar een ideetje hoor. maar moet je de nootlengtes niet ook mee quantiseren. anders staat alleen het beginpunt goed, maar kan het best zijn dat et niet klinkt omdat de lengte niet gelijk is.![]()
En toch heb ik slagwerkers gezien die met hun ene hand een 3/4 spelen en met de andere een 4/4, maar dat zijn dan ook mensen en geen computersOrigineel geplaatst door mavn Het lukt je nooit om een 3/4 of 6/8 maat netjes in een 4/4 grid te proppen.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
En toch heb ik slagwerkers gezien die met hun ene hand een 3/4 spelen en met de andere een 4/4, maar dat zijn dan ook mensen en geen computers
Kan nog best, in CuBase (al hoewel, dit is natuurlijk een trukje en nog versie 1.10
Wout

BTW,
Is het de topicstarter al gelukt om zijn sequencer op 6/8 te zetten?
In de voorbeelden staat'ie op 16, dus de achtste-noot-lengte is in tweeën verdeeld. En de kwart noot dan ook in vieren (eerste voorbeeld).(dit is trouwens is een hele trage 6/8 )Origineel geplaatst door goran
Kwil het een beetje in de stijl van Postman - Down the hill maken
is dat geen 3/4 ? of 6/8? :confused:
voor de mensen die het niet kennen hieronder een voorbeeld :
Bedoel je dat het dat wel of niet is? Misschien zou je het het beste kunnen zien als twee keer 6/8, met de tweede keer de maathelften als het ware in triolen (met maathelft = 3/8 ) - aangezien het tweede deel net zo gerekt klinkt als normaal triolen klinken. Maar dat kun je zo niet noteren natuurlijk... Eigenlijk is het muziekleven ook veel gemakkelijker zonder notatie! (écht waar? nee, niet écht waar...Origineel geplaatst door Meinte37
Ik maak me sterk dat bijv. het hoofdmotief uit "America" uit Bernstein's Westside Story geschreven is als een alternerende 6/8e- en 3/4e-maat.
)Ik bedoel dat ik denk (en eigenlijk wel zeker weet) dat het wel zo is, dus: 1x 6/8 en 1x 3/4. Een triool is altijd de onderverdeling van een hele, halve, kwart, achtste, zestiende, ... in 3-en; iets verdelen in 3-en wat al in 3-en verdeeld kan worden zonder extra notatie, is geen triool-iets.Origineel geplaatst door Cheimoon
Bedoel je dat het dat wel of niet is? Misschien zou je het het beste kunnen zien als twee keer 6/8, met de tweede keer de maathelften als het ware in triolen (met maathelft = 3/8 ) - aangezien het tweede deel net zo gerekt klinkt als normaal triolen klinken. Maar dat kun je zo niet noteren natuurlijk... Eigenlijk is het muziekleven ook veel gemakkelijker zonder notatie! (écht waar? nee, niet écht waar...)
...dat vind jij. De componist is het er duidelijk niet mee eens: en_WikipediaOrigineel geplaatst door Missing Links
volgens mij is america toch echt gewoon een vierkwartsmaat, met twee tellen in achtste-triolen (dus 3 achtsten per kwartnoot) en twee tellen in kwarten-triolen (dus 3 kwarten per halve maat).
stuk makkelijk dan om de maat van maatsoort wisselen...
OK, die had ik niet. Ik weet van andere stukken met dezelfde ritmiek dat die wel 6/8 3/4 zijn opgeschreven. Hangt ook erg van de componist af, lijkt me. En "vroeger" (voor de komst van computers) kwamen componisten er nog wel 'ns "halverwege" achter dat ze het misschien toch beter anders hadden kunnen noteren en ze waren niet allemaal zo ijverig dat ze hun manuscripten dan om gingen schrijven.Origineel geplaatst door Jeroen
Wat je op de wikipedia site ziet is niet de mening van Leonard Bernstein, maar een gewoon een theoretische uitleg van de melodie. Ik hoor het nummer gewoon in 6/8, hetgeen ook bevestigd wordt door de orkestpartituur die ik hier heb.
Origineel geplaatst door Missing Links
volgens mij is america toch echt gewoon een vierkwartsmaat, met twee tellen in achtste-triolen (dus 3 achtsten per kwartnoot) en twee tellen in kwarten-triolen (dus 3 kwarten per halve maat).
stuk makkelijk dan om de maat van maatsoort wisselen...