Wat zet ik achter een dig mixer?

Alphonse

Boogie!
Altijd met Mackie gemixt.
Nu toch dig yama gekocht.(bijna toch)
Wat zet ik achter de subs naar mijn geluidskaart om de kilte uit de mixer te halen?

En tegelijkertijd ook naar mijn monitors.

Heb zelf al wat bedacht,maar zou graag u mening weten.
En hebben meer mensen dit al gedaan?

Mvg

Alphonse

Als je een dig Yamaha kil vindt koop dan een andere mixer want veranderen kan je het toch niet.

je zou achter je main outs een mooie preamp kunnen zetten, dat kan je geluid heel wat verbeteren. maar het klank karakter van je mixer veranderen, dan kan je inderdaad beter een andere mixer kopen.

Of gewoon analoog blijven mixen en een mackie kopen 8o)

Origineel geplaatst door elektrovolt
je zou achter je main outs een mooie preamp kunnen zetten, dat kan je geluid heel wat verbeteren.
Heb het nl. zelf geprobeerd voor de lol en de resultaten waren marginaal. Dus dit is mijns inziens totale onzin.

Iemand zei het laatst heel mooi. Maar mixen met dig mixers is heel anders en je zal veel meer moeten werken om er goede resultaten uit te halen.

nou totale onzin is het niet, het ligt heel erg aan de basis mix en wat je er precies achter hangt.
maar wat ik al zei, de basis klank zal je er zeker niet mee veranderen.

de klank van een mixer ligt je wel of niet. als de klank je niet ligt kan je beter een andere mixer kopen, al dan niet analoog.

Iemand zei het laatst heel mooi. Maar mixen met dig mixers is heel anders en je zal veel meer moeten werken om er goede resultaten uit te halen.

dat is zeker waar

Origineel geplaatst door fuse

Why?

De kleur van de mixert is z'n charme... z'n ziel zeg maar. Iedere mixer kleurt het geluid op z'n eigen manier. Sluit me volledig bij FUSE aan! Je mot wat er uut komt nie willen veranderen. Ut is zoals ut is!

Bij digitaal werken is het belangrijk om er voor te zorgen dat het geluid wat er in gaat van zichzelf al goed is, een goede bron op een goede manier voorversterken en vervolgens digitaliseren. Is dat niet in orde dan zal het heel moeilijk worden om er nog iets van te maken.

Origineel geplaatst door arnomusicman
SPL Charisma?
De Charisma kan wonderen verrichten op bepaalde klanken maar werkt zeker niet op elk materiaal. Het middengebied krijgt meer power maar daarintegen verlies je vaak wel wat hoog. Veel zang zou ik er bijvoorbeeld niet doorheen halen, maar leadpartijen gaan daarintegen prima.

uuh, soms heb je dat, dan wil je wat vertellen maar dan kom je erachter dat je onzin blaat en dan delete je je post maar lol...nvr mind:P

Back