welke synth herken jij in muziek?

in een volle zaal / mix

in een volle zaal / mix

ik denk dat deze dan wellicht minder herkenbaar worden, maar blijven toch in aantal gevallen uniek.

het is net als 6trak. die herken je aan zn eigen kenmerken, maar zet je m in een mensenmassa dan zie je m wel wat sneller over het hoofd, maar toch bij bepaalde opmerkingen in het geroezemoes denk je: "hee dat is 6trak weer!"

;)

Re: in een volle zaal / mix

Re: in een volle zaal / mix

Origineel geplaatst door Roel
ik denk dat deze dan wellicht minder herkenbaar worden, maar blijven toch in aantal gevallen uniek.

het is net als 6trak. die herken je aan zn eigen kenmerken, maar zet je m in een mensenmassa dan zie je m wel wat sneller over het hoofd, maar toch bij bepaalde opmerkingen in het geroezemoes denk je: "hee dat is 6trak weer!"

;)

:o: :D

Ik vind het opzich wel positief dat de topicstarter intresse toont voor ECHTE synth's en als je naar z'n leeftijd kijkt kun je het hem niet kwalijk nemen dat 'ie er hier en daar flink naast zit.

Ik heb 15 jaar geleden m'n PSR-300 ingeruild voor een poly-800 en dat was de gelukkigste dag uit m'n leven

Tip: verkoop heel je PSR keyboard rommel en ga eens kijken naar een echte synth (dus geen workstation als Triton bagger e.a.)

mischien is een tweedehands JP8000 een goed idee

Neen die psr keyboards gaan nooit meer weg:D.

een synth komt ook wel.

Origineel geplaatst door freddiemercury

Vroeger zei ik ook dat meisjes vies waren en dat ik nooit bier ging drinken.. :engel:

En alle drums van queen na 89 zijn ge programmeerd op een D-50 of M1

Ik kan je 1 ding vertellen Freddie. Dat is zeker niet waar. Uit een D50 haal je namelijk absoluut geen drums. Ik heb hier zelf een oude D50 staan. Heel aardig ding die ik zeker nog vaak gebruik, maar realistische drums uit een D50 kun je vergeten.

Wat denk je dat Roger Taylor daar zit te doen achter z'n drumstel?

Maar koop anders eerst zelf eens een synth, dan weet je iets beter waar je over praat.
Een D50 of een M1 zijn wel hele leuke synths hoor en zeker niet duur. Moet je kunnen kopen onder de 300 euro.
Dit is uiteindelijk toch het synthforum en niet het keyboardforum.

Triton herken je eigenlijk overal. Zo'n standaard stringpartij... Het rackmodel staat ook wel in vrijwel alle studio's 8>

Als je goedkoop wilt doen neem je gewoon een N364 oid. Er zijn op marktplaats genoeg gekken die niet weten hoeveel de werkelijke waarde is, met een beetje praatjes haal je er makkelijk de helft van de gevraagde prijs af. Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk een synth met een verouderde architectuur en een lage polyphony. Jij bent denk ik sowieso op zoek naar een rompler, dat scheelt alweer.

Origineel geplaatst door Ro9
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=87237

Nog bijna voor niks ook:D :stupid

Ik heb hem dit "ding" voor 40 euro gegeven. Het was voor mij heel simpel. Hij gaat naar de kringloop of ik krijg er zelf ook nog wat voor. Voor verstofte museumstukken heb ik geen ruimte.

Die hardware van Brad wilt ie nog steeds kwijt, helaas is ook dat geen moer meer waard.

"Een PSR 530.. nu bestellen, niet goed geen geld terug garantie.. maar wacht.. er is meer.. als u nu besteld krijgt u er ook gare hardware van vorig millennium bij, en voor hele snelle bestellers is er gratis software, die ik nog met mijn 56k modem heb gedownload.. grijp die kans..Nu! voor maar 400 euro"

petje af man 8o)

Origineel geplaatst door Ro9
Wat een mannetje,joh!

Eerst schaamteloos om gratis gear bedelen
Een PSR voor 40 euro "krijgen" en die binnen korte tijd voor 10x zoveel willen verkopen:stupid

Ik zag zn filmpjes van youtube in een topic en dacht "die spaart Yamaha portables" Ik heb mn kamer verbouwd, en heb al veel te veel spullen dus dan maar weg aan de liefhebber. Je kan m altijd nog als module gebruiken, want er zit midi en XG op. De styles zijn ook wel grappig. Blijkbaar niet dus...

Ik zou zeggen... ga werken en koop iets degelijks. Liever één goed iets dan een verzameling van ouwe meuk. Daar mag iedereen uiteraard anders over denken.

van marktplaats:

dit keyboard is een gegarandeerde bij drage aan uw muzikale levensvreugde en dat is echt zo.

de rede dat ik hem verkoop is omdat ik ruiimte gebrek heb(kleine kamer).

hij heeft altijd in een rook vrije ruiimte gestaan en altijd afgedekt.

Rookvrij wel, afgedekt zeker weten niet. Ik heb hem zelfs nog gebruikt in de oefenruimte.

En die muzikale levensvreugde...

:L

Laatst gewijzigd:
....En alle drums van queen na 89 zijn ge programmeerd op een D-50 of M1

:D De D-50 zit inderdaad bordevol drumpresets en dus makkelijk te herkennen in vele, vele nummers.

..maar dat is al opgemerkt zag ik te laat.

Zit net te denken..

Freddy, heb je überhaupt wel es die synths gehoord waar je 't over hebt?? :confused:

Wat werd er eigenlijk voor die ontzettend vette baslijn in "The going gets tough" van "Billy Joel" gebruikt?
Billen Oceaan toch? :D

http://www.youtube.com/watch?v=35YivWEs3zw

MG0655.jpg

erm... Billy anno 2007:

billy-ocean_001084_MainPicture.jpg

yah mahn?

kaal wel... maar niet in een volle mix lijkt mij...

waarom niet? Als het karakter behouden blijft, en er geen externe fx zijn gebruikt lijkt me dit prima te doen.

een synth komt ook wel.

En bijna 3 jaar later ben ik om.
3 synths
en geen keyboards:okdan:

Back