geluidskaart wasbeurt geven

demian

Ojee
Joo.. :)

Ik heb een tijdje geleden een geluidskaart gekocht via het forum. Een delta 44. Maar deze ruikt nogal naar tabaksrook.
Eigenlijk wil ik het kaartje eerste even een wasbeurtje geven voor ik hem in mijn pc stop. Hoe ik dat het best kan doen?

In gedemineraliseerd water leggen met wat sop en laten drogen oid?

Ik zou hem erna wel goed afspoelen met demi-water ,anders krijg je zeep residuen.Dat kan nooit goed zijn.
Lauw-warm water kan geen kwaad ,maar het beste is volgens mij ultrasonen met speciaal daarvoor bestemde vloeistof.

Daarna flink laten drogen in een warme,droge omgeving.

P.S.: Wel groene zeep gebruiken,he eko -boy.
Dan zit jij safe.:D

Met al die electronica erop zou k er een keer een doekje overheen halen en klaar! Ik zou van mn leven geen electronica in wat voor water dan ook leggen.. Het zal best kunnen op de 1 of andere manier, maar ik zou me er niet aan wagen!

Tot hoeveel graden zou ik gaan.. 65? :D

Ik zal hem deze week even wassen, ik laat wel horen hoe het afgelopen is, maar zo gaat echt niet, ik denk anders dat heel mijn huis naar tabaksrook gaat ruiken eenmaal die in mijn PC zit. :peukie:

P.S.: Wel groene zeep gebruiken,he eko -boy.
Dan zit jij safe.:D

hehe uiteraard! Ecover is mijn merk..! :D

Attachments

• ecover.jpg
    ecover.jpg
    17,1 KB · Bekeken: 113
De delta 44 heeft toch een breakout boxje?
Gebruik eens glassex om die schoon te maken, dat helpt vast.
Die pci kaart moet je met rust laten, anders toedeledokie :doei:

Origineel geplaatst door scan
De delta 44 heeft toch een breakout boxje?
Gebruik eens glassex om die schoon te maken, dat helpt vast.
Die pci kaart moet je met rust laten, anders toedeledokie :doei:

Vreemd genoeg is het alleen de pci kaart die zo ruikt, ik denk dat dat komt omdat de pc lucht aanzuigt om te kunnen koelen en er waarschijnlijk veel rook langs deze kaart is gestroomd.. ofzo..

Maar bedankt voor je waarschuwing. :)

die rooklucht wordt er wel afgeblazen door de fans van je pc. Is in het begin misschien even vervelend, maar het gaat snel over. Ik had een tweedehands moederbord dat naar rook stonk en dat was met een weekje wel voorbij (gelukkig!)

Is de print misschien van D.Best?
Dan is er geen kruid tegen gewassen.

Misschien inspuiten met een geurvreter,zoals daar zijn:..een febreze,....enzo

Die geur is vervelend natuurlijk, maar een vette rookaanslag voorkomt wel oxydatie van componenten-pootjes.
Voor veilig schoonmaken zou je ook naar de opticiën kunnen, die heeft een ultrasone brillen schoonmaker.

bij het reconditioneren van electronica die door rook is beschadigd / vervuild (brandschade) gebruikt men een speciale zeep/water oplossing waarna het te reinigen component wordt afgespoeld en in een speciale droogkamer wordt geplaatst. Indien je de zeeplaag niet goed afspoelt blijft er een corrosieve substantie achter die alsnog je electronica omzeep helpt. Misschien kunnen ze je bij de firma Recontec meer vertellen over de gebruikte vloeistof. Ik heb er een paar apparaten laten reinigen en die zagen er daarna als nieuw uit. Let wel: dit was rookschade door brand, niet door sigarettenrook.

Met al die electronica erop zou k er een keer een doekje overheen halen en klaar! Ik zou van mn leven geen electronica in wat voor water dan ook leggen.. Het zal best kunnen op de 1 of andere manier, maar ik zou me er niet aan wagen!

Een doekje.... ooit van ESD gehoord?

Gewoon een dagje buiten leggen als het droog is. Evt perslucht. Luchtje gaat er vanzelf af.

je zou kunnen proberen. "2 componenten lak en de aanslag fixeren, behalve de componenten die erg warm worden natuurlijk door deze bijvoorbeeld af te plakken met tape".

Lijkt me nogal rigoreus. Mijn ervaring met 2de hands electronica (en zelfs fotolenzen) is dat die lucht er vrij makkelijk af gaat met wat TLC (bijvoorbeeld vochtige W5 poetsdoekjes van de Lidl) en wat frisse lucht. Het is niet als de bekleding/interieur van een auto waar het zich helemaal inzuigt en nooit meer uitkomt. Zelfs bij onbewerkt in je PC zetten zal die lucht er naar verwachting wel na een paar dagen af zijn.

het gaat mij om roet.

Misschien een keer informeren bij Arepa in Amersfoort :)
Ik heb een keer waterschade gehad en al mijn apparatuur is toen daar behandeld en ik was zeer tevreden .
Echter was de betaling via de verzekering , zal kijken of ik nog de factuur kan vinden .

Je kan ook beginnen met roken.
Het is ff doorzetten want in het begin is het niet zo lekker, maar nadat door deze zure appel heen bent heb je twee vliegen in 1 klap:
Je bent gepromoveerd tot roker en je hebt geen last meer van de geluidskaartenstank.

Back