mv 8800

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
En eerlijk gezegd had ik ook geen gephaze met de MV8000.

Nou waar hebben we het hier dan in vredesnaam over? ;)

Maar goed: je hebt het voorbeeld van de MV gehoord van MR Beatz: vertel jij hem dan hoe die die strak niet phazend kan krijgen? Ik heb nooit beweerd dat je geen kennis van zaken had overigens.

L56 Out...

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Nee ik garandeer je, als je phazing wil met de MPC4000 dan moet je zelf MIDI noten en/of geluiden shiften want vanzelf doet ie dat ABSOLUUT niet!! Dat maak je maar een ander wijs. Kommop zeg, L56 was je nou aant liegen gegaan om de MV in een goed daglicht te plaatsen of heb je met je suffe kop iets verkeerd gedaan toen je ff met de MPC4000 pielde? :confused: Want dit gaat echt nergens over. Ik ben het nu ook wel stillaan beu hoor deze discussie. Ik ben niet achterlijk en weet heus wel wat ik zeg

En tja, ik hoorde wat ik hoorde. Kan ik ook niets aan doen en verder interesseert het me ook helemaal niet want ik zou zo nooit 10 keer hetzelfde geluid stapelen.

Het interesseert me al helamaal geen ENE f**k of je nou een MV8800 wil of een MPC4000. Wat zou ik er nou mee opschieten. Ik verkoop ze niet en heb ze geen van beide.

Maar jij maakt er nog al een punt van merk ik als ze je heilige mpc aanvallen. Wat ik niet eens doe. Lijkt toch wel een beetje op MV nation eigenlijk. Ik heb het geprobeerd neutraal te houden, maar zelfs dat wil je niet zien. Ik kap er wel mee.

En dag hoor!

(en vraag je nou maar eens af of de originele thread starter nu geholpen is? Nee toch. Goed gedaan!)

L56 Out...

Origineel geplaatst door L56
(en vraag je nou maar eens af of de originele thread starter nu geholpen is? Nee toch. Goed gedaan!)

Hmmm, ik weet niet meer hoe ik dit bedoelde, maar dit slaat natuulijk helemaal nergens op van mijn kant, want ik heb het antwoord voor hem ook niet en daar komt ie zonder mj en Heinz vast wel achter en het heeft ook helemaal niets met Heinz te maken.... En dus neem ik dit graag terug. De rest blijf ik achter staan.

L56 Out...

Jongens niet ruzien...het beste is om een MV8800 te kopen en een MPC1000 of zo er bij. Of een MPC 60....

MIDI is en blijft serieel, Midi is gewoon oud en dom...jammer dat Mlan niet is doorgedrongen als standaard.
Ik denk dat Midi gewoon kut is want wegens de tijd ingehaald.
Ik stoor me verder niet aan dat Phazen, uiteindelijk doe ik de sample edit, stapelen van trackjes etc etc in mijn Mac en is de MV8800 of een MPCxxx bedoeld om die loops af te spelen.
Nu geloof ik best dat de MV8800 strak genoeg loopt maar dat van sequence veranderen zonder hikup is echt not done,
dat ze dat tolereren is echt een manco van Rolands beleid.

Het lijkt me wel een creatief instrument de MV8800..Ik las in de SoS dat de workflow van de MV8800 best lekker was en doordacht met mogelijkheden die creatief spelen stimuleren.
Natuurlijk wel even overschakelen naar Roland logica maar goed...dat kan er dan ook nog wel vanaf.

Het is jammer dat de MV8800 75% pro is en toch weer 25% hobby. Als ze nou die laatste 25% ook goed doen dan zou het echt helemaal de bomb zijn.Dus:

Snellere CPU en dikkere DSP.

TDM/VST/AU support.

Geen hikup tijdens sequence switch.

Meer Ram capaciteit.

De in en outputs proffesioneler van standaard.

Firewire.

Nou zijn er nog wel een paar dingen maar daar kom ik nog op.

Verder hulde aan Roland dat ze de MPC uitdagen......
Het belangrijkste..laten we niet vergeten is de sound.
En ook al klonk ie voor mij iets te Hifi (ik denk dat dat aan de presets lag) ik vond de sound erg overtuigend.
Dat kan Roland wel want meestal is de sound best dik in orde.

Wat bedoel je met hikups tussen sequences dat is helemaal niet waar.
De Patterns (zelfde als Sequences in MPC) lopen gewoon even strak als gewone noten als je ze sequenced in song mode.
Anders zou pattern mode geen eens zin hebben.
Het speelt de pattern gewoon af als een noot in de pianoroll het is gewoon even strak. Of je nou een drum sound of een hele pattern in song mode sequenced maakt niet uit het loopt gewoon precies op tijd.
Het RAM op de 8000 was uit te breiden tot 512 MB maar 1 GB werkte ook alleen zou de MV de samples boven de 512 niet weergeven in de sample lijst.

Ik wil geen ruzie maken maar veel MPC gebruikers proberen een punt te zoeken om de MV op onderuit te halen.
Dit is gewoon zo kijk maar op de MPC forums hangt net zo goed een vriendjes politieke sfeer.
Maar dat begrijp ik ook wel.
Ik ben gewoon meer fan van de MV door de vele mogelijkheden. Maar ik begrijp niet hoe je de MPC zou kunnen afzeiken als je zelf een MV hebt.
Het hele idee van de MV is toch duidelijk gebaseerd op de MPC.

Het geluid is juist geweldig volgens RZA. Hij zei dat de MV net zo lekker kan klinken als de oude klassieke samplers zoals de MPC 60 en ASR 10.
Maar ik heb helemaal geen andere samplers gehad dus hier kan ik niks over zeggen.
Ski Beatz heeft tegen me gezegd op youtube dat hij de SP 1200 niet meer gebruikt en nu nog alleen maar de MV gebruikt.

Het is idd een gaaf ding die 8800...

Ik bedoel eigenlijk dat je van song naar song blijkbaar niet zonder hikup kan switchen, best lasig als je live gaat..
Niets ten nadele van je normale sequence want ik geloof heilig dat ie ok is en prima strak loopt.
Ik zie de MPC gewoon als een ander instrument..Niet als concurrent. Voor mij is en blijft de MPC een drumcomputer en benaderd de MV8800 gewoon meer het niveau van een dik instrument zoals de Vsynth. Meer opties meer sound tools etc...
Ik denk dat je op een forum snel tegenstanders hebt..ik vind de MPC en de MV8800 even tof...

Vraag aan MB Beats,,

Hoe klinken de resonantie filters in de sampler? Zijn die een beetje smooth of klinken ze digitaal?
Speel jij wel eens op de virtual bassynth in de MFX FX?

Het filter in MFX is heel goed. Je kunt er goed basslijnen mee uit muziek halen.
Dit is pas mn eerste sampler dus echt vergelijken met anderen kan ik niet.
En ik doe dit pas een jaar.

De Bass synth is zeker wel vet. Maar dan moet je wel de nieuwe bass presets downloaden op rolandus anders heb je alleen 10 basses die toch allemaal wat op elkaar lijken alleen anders zijn bewerkt.
Maar het nadeel is dat je dan geen effecten meer kan gebruiken omdat de MFX dan in beslag wordt genomen door de Bass synth.
Je kunt de Bass synth natuurlijk samplen maar ik denk dat dat niet handig is als je eens noten veranderd in je melodie want dan past de bass niet meer.

Je kunt wel de 8 output expansie kopen en 8 tracks door een mixer halen met effecten en dan terug laten komen in de MV via de analog inputs.
Das handig als je effecten wilt gebruiken naast de MV's MFX.
Ik wil nog een keer een analoge mixer halen met FX.

Origineel geplaatst door MB Beatz
Het filter in MFX is heel goed. Je kunt er goed basslijnen mee uit muziek halen.
Dit is pas mn eerste sampler dus echt vergelijken met anderen kan ik niet.
En ik doe dit pas een jaar.

De Bass synth is zeker wel vet. Maar dan moet je wel de nieuwe bass presets downloaden op rolandus anders heb je alleen 10 basses die toch allemaal wat op elkaar lijken alleen anders zijn bewerkt.
Maar het nadeel is dat je dan geen effecten meer kan gebruiken omdat de MFX dan in beslag wordt genomen door de Bass synth.
Je kunt de Bass synth natuurlijk samplen maar ik denk dat dat niet handig is als je eens noten veranderd in je melodie want dan past de bass niet meer.

Je kunt wel de 8 output expansie kopen en 8 tracks door een mixer halen met effecten en dan terug laten komen in de MV via de analog inputs.
Das handig als je effecten wilt gebruiken naast de MV's MFX.
Ik wil nog een keer een analoge mixer halen met FX.

Ik ga hem toch nog eens beter checken...

Waar woon je?
Bij Rotterdam, Utrecht of Apeldoorn?
Als je bij Apeldoorn woont kun je hem ook wel bij mij thuis zien want ik weet hoe je de MV moet bedienen.

oh jammer dan.
Je kunt de MV toch niet beoordelen in een uurtje tijd daar zitten pielen.

Ik zou vragen of je de midi-sequencer mag testen door er een ander apparaat erop aan te laten sluiten en wat op te nemen.

Druk de song knop in.
Druk dan de F2 knop in om het midi-kanaal te selecteren voor je externe apparaat die je gebruikt voor de track. Verder niks instellen hier.

Of druk gewoon op de Instruments knop
vanaf daar druk je op de Menu knop,
selecteer Load patch en zoek naar de map Patches daaronder staan de programs die je kunt gebruiken om de pads te gebruiken met samples.
Load een patch die je wilt en daarna Assign to part 1, library staat er onder.
Druk Execute.
Nu kun je op midi 1 sequencen door weer op song te drukken.

Druk de song knop in om te sequencen.
druk op record om de quantize in te stellen.
Ik heb hem altijd op Shuffle - Resolution 120 - Strength 76% - rate 66%.

Schrijf dit op als je de MV wilt gaan testen en je geen flauw idee hebt over het apparaat.

Uieindelijk ben ik de laatste om over de timing te zeuren want ik weet gewoon dat ie goed is dus dat wil ik nu dus ook afschaffen.. :-)
Dat phasen ivm Midi timing is normaal..ik eis gewoon veel. Wat ik beter wil weten is hoe de FX nu echt klinken, of het resonantie filter tof is..Hoe de workflow is, hoe ie klinkt...etc etc...Of mijn Cinema Display van Apple het leuk vind om aangesloten te worden op de MV8800 is ook belangrijk.. -:) Met andere woorden is hij het waard om de stap te wagen..Ik wil zeker geen Toy kopen en ik denk dat ie erg Pro is maar Roland heeft altijd wat onaangename grappen up hun sleave...dingen die later echt niet tof blijken te zijn..
Vaak zie je die in het begin niet en als je hem eenmaal hebt denk je "fuck"....Meestal van die dingen die te maken hebben met productiebuget, er word gewoon beknibbeld en het uiterste van oude technieken gevraagd..
Roland kan daar nog al eens mee de mist in gaan...

Even vermelden dat ik net de MV8800 ter bruikleen heb aangeboden gekregen...Dat noem ik nog eens klasse...
Ik ga uitgebreid mijn verslag doen als ik hem heb gebruikt...Topppppp

Dat heb je goed voor mekaar.
De MV is niet echt zon apparaat dat je in 1 dag kan beoordelen omdat de mogelijkheden van het apparaat te veel zijn.

Je moet het maar aan mij vragen als je niet verder komt.
Het is behoorlijk ingewikkeld aan het begin tenminste als je zoals mij helemaal nieuw bent met hardware.

Ik ben al 10 jaar bezig dus op zich snap ik veel basisprincipes...die zullen bij de MV8800 best overeind blijven.

mv 8800 uitleg...

mv 8800 uitleg...

he hallo beatcatz...:doei:

hier is de opener van deze topic, ben een jaartje druk geweest met van alles
behalve mijn mv 8800.. maar hier ben ik dan weer :P
ik zal dan opnieuw proberen.....en nu ook serieus ad slag:

aardig goede turntablist zoekt maatje om de mv 8800
beter te leren kennen, :dj:

wil graag eens kijken bij iemand die er al van alles mee uithaald...
wil graag tevens leren hoe er een keyboard bij aangesloten kan worden...
kortom.. wil hiph hop beats knallen met de mv......

wie o wie wil es een keertje uitleg geven ???

File not found melding, MV8800

File not found melding, MV8800

Hallo MV8800-users, wie van jullie kan mij helpen, wanneer ik 'n ingeladen poject na bewerking wil opslaan, krijg ik de melding file not found.
Wat kan ik hier aan doen?

MV8800 file not found melding

MV8800 file not found melding

HELP, wanneer ik 'n project wil opslaan krijg ik de melding file not found, wie weet hoe dat komt en wat ik er aan kan doen.

Back