mpc 1000 padfix!

Ik heb gisteren een mpc-1000 gekocht.. Erg cool.
Maar heb al op de 1e dag een gescheurde pad links bovenin.
Zit daar garantie op. Heb absoluut niks bijzonders gedaan volgens mij.
Gekocht bij dirk witte in Amsterdam.....

Graag jullie advies...

ook zoek ik naar een goede tutorial op internet.. Liefst gratis natuurlijk

Ga gewoon terug naar dirk witte met je aankoopsbewijs en je krijgt een nieuwe... en check gewoon de manual .. dat is voldoende

Ik heb contact gehad met dirk witte en ik krijg helemaal geen nieuwe...
Echt belachelijk. Ze gaan hem opsturen en het is afwachten of akai hem onder garantie maakt...

Werk hier met een MPC2000 en moet zeggen dat die pads nog perfect werken.
Ik kocht hem 2de hands van een gast die hem helemaal had afgeragd, hij was meer stuk dan heel, ik heb hem weer helemaal gefixed, maar die pads werken nog steeds als een tierelier, zijn nog steeds de eerste die inmiddels een jaartje of 10 oud zijn.

Maar mijn ex (el) is nog wel soepel? ;)

:D

-C-

veel herrie schoppen in die tent en zeggen dat je iemand van tros radar kent

als dat niet helpt >>lege benzineflesjes oude vodden en benzine

wat een vuile honden zijn het allemaal
allemaal liever lui dan moe

ik hoop dat met mijn aanstaande mpc2500 echt helemaal NIKS mis is, anders nadert een 3e wereldoorlog denk ik

'k Heb hele andere ervaringen met voerman (die ook korg importeur is toch?).
Voor een prophecy moest ik wat drukknopjes hebben en die hebben ze me gewoon opgestuurd, geen moeilijk gedoe en er zat een briefje bij dat deze onderdelen in het end of life traject zaten en ik dus niet hoefde te betalen zoals eerder afgesproken. Dat vond ik érg netjes.

Misschien is het mijn sexy voice aan de telefoon geweest, ik weet het niet ;)

-C-

veel herrie schoppen in die tent en zeggen dat je iemand van tros radar kent

als dat niet helpt >>lege benzineflesjes oude vodden en benzine

wat een vuile honden zijn het allemaal
allemaal liever lui dan moe

ik hoop dat met mijn aanstaande mpc2500 echt helemaal NIKS mis is, anders nadert een 3e wereldoorlog denk ik
Ja herrie schoppen kun je als de beste ;)

:duivels:

-C-

nu opgelost!!

nu opgelost!!

Na een telefoontje ben ik nu toch er goed geholpen. Ik kan hem gewoon omruilen vandaag!

Dus toch goede service van Dirkwitte in Amsterdam !!!

Volgens de verkoper (die gebeld heeft met Akai) is het nog nooit voorgekomen dat er een pad aan de zijkant gescheurd is...

Weet iemand al of de nieuwe pads ook in nederland te kopen zijn. Ik zit nu met drie pads die ik bijna door me mpc heen moet drukken om er geluid uit te krijgen

Na een telefoontje ben ik nu toch er goed geholpen. Ik kan hem gewoon omruilen vandaag!

Dus toch goede service van Dirkwitte in Amsterdam !!!

Volgens de verkoper (die gebeld heeft met Akai) is het nog nooit voorgekomen dat er een pad aan de zijkant gescheurd is...

offtopic:
bij dirk helpen ze je ook alleen maar als ze een goede bui hebben...
zo heb ik een keer een bass gekocht, enige die op voorraad was, maar zat een kras/buts in... "kan er niet wat van die prijs af?" lang denken, na vragen, conclusie "neehoor, het is een gebruiksvoorwerp, volgende week zit ie helemaal vol met krassen".... best bijdehand van een winkel, maar dat is mijn mening...

en webwinkels die snel terug mailen, mail er 10 en je krijgt er van 3 normaal antwoord, allemaal lui...

Hier een andere manier van fixen. Is onderdeel van iemand z'n MPC1000XL project:

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=15&t=104428&st=0&sk=t&sd=a

Maar je kan het ook simpel en goedkoop fixen zoals hieronder staat beschreven Topic is wel 24 pagina's lang.

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=15&t=45209&st=0&sk=t&sd=a

Hier duidelijke foto's hoe mpc te openen, etc, iets omlaag scrollen. Die gene doet ook wat anders om het te fixen dan eerder in dat topic beschreven wordt. Heb nog niet goed gelezen of dat oplossing voor hetzelfde probleem is of iets anders.
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=45209&postdays=0&postorder=asc&start=120

Laatst gewijzigd:
het beste is natuurlijk wel om gewoon die padfix te halen. heb hem nu ook alweer een jaartje en werkt perfect, m'n pads zijn lekker zacht en soft.. zoals het hoort

bedankt akai.. for nothing :stupid

Nou, dus met een pad fix van bijna 175 euro wordt je mpc1000 indien je het helemaal hebt uitgebreid wel heel erg kostbaar

ik zit er over na te denken, maar ik heb nog niet echt de drang om het daadwerkelijk te doen. Ik heb waarschijnlijk minder last van de pads dan andere hier, terwijl ik met een mpc2000xl ben begonnen. ik geef toe, die zijn wel beter.

maar als je een nieuwe mpc1000 koopt, 128 mb geheugen erbij, ik heb dan ook een hd erin, os2 etc etc, dure hobby hahahaha

akai is akai niet meer, het hele japanse is eraf:kont:

tja, muziek maken is nou eenmaal een dure hobby, en als je wat goeds wil zal je toch moeten investeren, dat is een keuze die jezelf moet maken. Ik vond het die 180 euro zeker waard. 5 van mijn pads waren zo goed als dood. Ook beetje lastig omdat je met je pads in je modes moet gaan. Kon dus ook geen samples meer trimmen omdat die pad gewoon dood was.

Het punt is dat die oude pads niet zijn gebouwd op durabiliteit. Na veel gebruik zul je merken dat ze slecht reageren en op een gegeven moment helemaal niet meer reageren.

Het is trouwens tegenwoordig zelfs zo dat akai de nieuwe mpc1000's wel met de goede pads leveren. En de oude gebruikers mogen gewoon lekker 180 euro dokken terwijl de mpc1000 toen hij net uit kwam 1000 euro kostte en nu rond de 900 a 950 euro..

Akai? Can suck my .... :r

Die oplossing op die link van mij schijnt nog beter te werken en kost bijna niks. Zou ik zelf gewoon proberen. Kan je altijd nog veel geld uit gaan geven voor een nieuwe set.

Ik las ook ergens dat er een bedrijf was welke vervangende pad leverde, maar die kregen op het een gegeven moment hetzelfde probleem.

toch vind ik dat die oude pads gewoon niet lekker aanvoelen. die nieuwe zijn veel softer, maarja, het kost idd wel wat geld.. het is wat je er voor over hebt

Die oplossing op die link van mij schijnt nog beter te werken en kost bijna niks. Zou ik zelf gewoon proberen. Kan je altijd nog veel geld uit gaan geven voor een nieuwe set.

Ik las ook ergens dat er een bedrijf was welke vervangende pad leverde, maar die kregen op het een gegeven moment hetzelfde probleem.

Heeft iemand dat al geprobeerd, dubbelzijdige plakband onder de pads?

Grt Gekko

Het valt me wel op dat AKAI echt kosten noch moeite spaart om zo veel mogelijk MPC-gebruikers van zich te vervreemden.

Back