mpc 1000 padfix!

sjah, koop gewoon die mpc 1000, je hebt er garantie op en binnen een jaar krijgen ze echt wel nieuwe stock mpcs met goede pads, dus dan ruil je hem lekker om binnen je garantie periode.. schandalig van akai iig, kan thomann ook weinig aan doen

Dan zit ik een jaar lang met k*tpads. En dat vind ik "gedoe".
Ik mot gewoon een goeie MPC hebben :W
Ben wat winkels aan het e-mailen, ik vind hem wel ergens. Mocht ik beet hebben laat ik het wel ff weten.

Werk hier met een MPC2000 en moet zeggen dat die pads nog perfect werken.
Ik kocht hem 2de hands van een gast die hem helemaal had afgeragd, hij was meer stuk dan heel, ik heb hem weer helemaal gefixed, maar die pads werken nog steeds als een tierelier, zijn nog steeds de eerste die inmiddels een jaartje of 10 oud zijn.

Ben wat winkels aan het e-mailen, ik vind hem wel ergens. Mocht ik beet hebben laat ik het wel ff weten.

De productcode voor de nieuwste MPC1000 schijnt "MPC1000BK-N" te zijn.
BK staat voor zwart en "N" waarschijnlijk voor NEW.
Ik vermoed dat deze de nieuwe pads hebben.
Ook zit er een 512MB CF card bij (ipv 32MB vroeger)

Ik zou dus naar die 1000BK-N vragen (staat hopelijk op de doos ergens).

Pff en ik balen toen er allemaal nieuwe mpc's uitkwamen en ik me 2kxl wilde verkopen en voor zo'n kleinere gaan. Ben ik effe blij ..

Maar ik moet rustig doen. Heb hier nou ook zo'n brakke chinabak. Toch hopen dat ik nog wat dingetjes vervangen kan krijgen bij de importeur ..

:mexico:

nigga's.. ik heb hem binnen.. kosten komen uiteindelijk uit op rond de 190 euro.. bestel via VST service.. track je aankoop via usps.com en bel TNT dat ze moeten opschieten met die handel dan heb je hem binnen een weekje binnen..

Misschien wat foto's van de installatie.. maar lijkt me overbodig aangezien er op youtube wel een filmpje staat..

okee.. installen was te doen, gebruik wel een pincet voor het loskoppelen van plugjes en de video op youtube.. de pads zijn zelf een stuk zachter en softer, je voelt nu ook echt dat je ''iets'' indrukt.. dat is opzich wel even wennen als je altijd met die harde massieve pads heb gewerkt maar opzich werkt het goed. Qua velocity heb ik wel elke pad op 25 ingesteld in de JJ os... anders moet je ect heel hard slaan wil je het maximale volume eruit krijgen..

geweldig.. jammer dat ik hier alleen 190 euro aan moest uitgeven :(

Inmiddels hebben er 1 van de 3 gemailde winkels geantwoord, te weten Thomann, waar ik de reactie al van gepost heb.
Rare gasten, die verkopers, ik bedoel; help me ff goed en je hebt een koper. Mss. hebben ze de targets voor dit jaar al in de pocket ofzo :D

De productcode voor de nieuwste MPC1000 schijnt "MPC1000BK-N" te zijn.
BK staat voor zwart en "N" waarschijnlijk voor NEW.
Ik vermoed dat deze de nieuwe pads hebben.
Ook zit er een 512MB CF card bij (ipv 32MB vroeger)

Ok, tof!
We kunnen het nog niet bevestigen, maar de clues zijn er;
Als je de spaarzame Japanse websites zoekt die 'mpc(-)1000bk-n' bevatten, dan kom je op websites uit die via Google vertaling o.a. dit geven:
"MPC-1000BK-N and 16 independent sensor pad and pad from a shape change, and every pad sensitivity and durability is improved."
Dus :)
En er is ook melding van op mpc forums.
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=85203

Was wel van plan er 1 te hebben binnen 2 weken, maar dat gaat niet lukken denk ik... in december heb ik nl. veel tijd voor muziek...

Voor nu is het een Japan-only ding, denk ik zo.

Dit heeft niets met de padfix of nieuwe MPC1000BK-N te maken, maar: Ik vind de email response van muziekwinkels op internet sowieso ronduit BEDROEFEND.

Okee, je kan ook bellen, maar het gaat om het principe. Bied de mogelijkheid dan niet! Zelfs de leukste muziek winkel van Nederland kan het niet en de andere was een winkel waar "Midi" en "A'dam" in voorkomt. Weten allebei niet wat ze aan moeten met e-mail vragen. Al is het maar terugmailen "sorry, ik weet het niet". Da's wel het minste.

(ik heb dan de namen zo aangepast dat ze niet meteen negatief uit een google search rollen. Aardig ben ik he? ;))

L56 Out...

Dit heeft niets met de padfix of nieuwe MPC1000BK-N te maken, maar: Ik vind de email response van muziekwinkels op internet sowieso ronduit BEDROEFEND.

[offtopic]
Terwijl er aardig wat klanten gewoonweg online kopen in deze branche... toch..
Ik in ieder geval wel. Toen ik eenmaal in Utrecht woonde en dus 's langs kon bij een echte winkel voor een hands-on ervaring werd ik diep bedroefd ervan. Weinig interessants op voorraad. Ik ging voor de Machinedrum, maar die was er dus niet. Bovendien was het maandagmiddag ofzo, maar moest voordat ik geholpen werd 'n half uur wachten omdat er klanten voor me waren.
[/offtopic]

Akaipro Nederland meldt het volgende in deze zaak: (erg snel; netjes!)

Het is nog niet bekend wanneer de MPC1000BK met de nieuwe pad's naar Europa komt. De 'N' aanduiding kennen wij overigens niet en komt ook niet op de bestellijsten voor; dus waarschijnlijk heet hij gewoon MPC1000BK.

Wij hebben e.e.a. nagevraagd in de US en men kon ons -momenteel- nog geen exacte leverdatum aangeven. Informatie zou binnenkort volgen.

De MPC1000 wordt standaard geleverd met 16Mb RAM geheugen. Als tijdelijke
actie wordt door ons het 128Mb RAM gratis bijgeleverd.

Zodra we wat meer weten van de MPC-1000BK's dan hoor je dat.

wat een bullshit weer van akai nederland.. ze krijgen altijd zogenaamd "spoedig informatie''.. ik had die lui van voerman een tijd terug gemaild over die pads en wat krijg ik terug? een link naar die onofficiele padfix van antonym van mpc-forums, nee dat is lekker proffesioneel.. tsss....

misschien kan je hem beter gewoon uit amerika bestellen of beter nog, laten bestellen, en dan gelijk check of je pads goed zijn.. ff de bovenkant eraf schroeven en je ziet het zo.. just my 2 cents

misschien kan je hem beter gewoon uit amerika bestellen of beter nog, laten bestellen, en dan gelijk check of je pads goed zijn.. ff de bovenkant eraf schroeven en je ziet het zo.. just my 2 cents

Jamaar als ik hem uit USA laat overvliegen en het is 'm niet, moet ie ook weer naar de USA terug... toch. Ik wacht wel ff.

Voerman is sowieso vreselijk, het zijn lompe figuren daar !
een paar jaar terug had ik een mpc2kxl 2e hands gekocht, met een paar kleine probleempjes. ik vroeg ze netjes of ze me enkele componenten konden leveren.
als reactie kreeg ik te horen:
"had je maar niet zo dom moeten zijn om 2e hands te kopen, gooi weg dat ding en koop een nieuwe"

Voerman is sowieso vreselijk, het zijn lompe figuren daar !
een paar jaar terug had ik een mpc2kxl 2e hands gekocht, met een paar kleine probleempjes. ik vroeg ze netjes of ze me enkele componenten konden leveren.
als reactie kreeg ik te horen:
"had je maar niet zo dom moeten zijn om 2e hands te kopen, gooi weg dat ding en koop een nieuwe"

Ongelofelijk. Daar koop jij en ieder die dit leest dan toch nooit meer wat... tjongejonge

Jamaar als ik hem uit USA laat overvliegen en het is 'm niet, moet ie ook weer naar de USA terug... toch. Ik wacht wel ff.

Bij menig groot internet verkopers worden de mpc1000's al verkocht met nieuwe pads, als je daar een paar adressen voor wilt weten moet je even PM-en...

Haha, ja ach voerman.. Ik denk dat ik als particulier meer verstand van zaken hebt wat betreft akai producten dan die holbewoners.. ik heb met ze nog wel contact gehad over de nieuwe pads, en toen ik erachter kwam dat de nieuwe mpc1000's inclusief de nieuwe pads zijn en dat wij als oude gebruikers daar 190 euro voor moesten betalen heb ik ze nog meerdere emails gestuurd met hopelijk een menselijke oplossing, want dit is gewoon klanten een oor aan naaien, maar daar heb ik (goh hoezo voorspelbaar) geen reactie op gehad..

Ik heb gisteren een mpc-1000 gekocht.. Erg cool.
Maar heb al op de 1e dag een gescheurde pad links bovenin.
Zit daar garantie op. Heb absoluut niks bijzonders gedaan volgens mij.
Gekocht bij dirk witte in Amsterdam.....

Graag jullie advies...

ook zoek ik naar een goede tutorial op internet.. Liefst gratis natuurlijk

Back