R-ond z'n taal topic!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hej R-ond, ik ben toch wel serieus geïnteresseerd hoe het werkt als je dyslexie hebt dat je wel spellings/type grapjes kan maken terwijl de rest (voor een leek) redelijk onleesbaar is. Onzin = ronzin, onderwerpen = ronderwerpen en ga zo maar door, je hebt er genoeg. Of moet je daar wel heel erg je best voor doen ;)

Volgens mij was er geen dyslexie in het spel?

Maar het is mij ook opgevallen dat het hier een interessante combinatie van behoorlijk taalgevoel en behoorlijke taalchaos betreft. 8) R-ondoorgrondelijk.

Allereerst bestaat er geen Nederlandse spelling.
Wel bestaat er een voorkeurspelling, welke alleen wettelijk geldig is in ambtelijke en gerechtelijke stukken, maar dat is natuurlijk duidelijk.
Leerkrachten in het onderwijs worden geacht de spellingsregels te beheersen, omdat ze die dienen over te dragen aan toekomstige rechtertjes en ambtenaartjes, maar ze kunnen er niet door ontslagen worden.

Iedereen is vrij te spellen zoals hij of zij dat zelf wil en er komt geen politieagent binnen om je voor een ‘dt’ fout te arresteren.

Beter spellen betekent niet betere communicatie, al is het wel wat minder ruis (niet uit een generator). Je kunt prachtig spellen, de syntax volledig beheersen en ook de taal volledig juist uitspreken en toch volledige onzin uitbraken, helaas.
Wat me opvalt is dat in deze thread heel veel gevraagd wordt in de stijl van “Wat bedoel je?” Duidelijk is dat de boodschap niet goed overkomt.

Der Prince quam boven de trappe en de verlijne Gerards scootte enig kochel treffe de Princen herte. (1584)
Is er hier iemand die deze zin niet begrijpt? Deze zin is in mijn tekstverwerkingsprogramma bijna helemaal rood…

Regel op het internet is dan ook: begrijp je het niet, dan antwoord je ook niet!
Je er aan ergeren is zinloos en ook wel een beetje arrogant c.q. pedant…

Wout

:halleluja Wout :halleluja

Ik lig helemaal dubbel hier om je uitleg. :D

wAt eEn oNzIn aLlEmAaL zEg!1!

p: ¡ǝıɥɔɹɐuɐ ǝןɐʇoʇ ˙ʇǝıu ɹǝpuɐ uǝǝ ɹooʌ ʇɐp sı sı ɹɐɐqdɾıɹƃǝq noɾ ɹooʌ ʇɐʍ ˙˙suɐɹɟ ɟo uǝʞǝɹds sןǝƃuǝ uǝǝƃ ɯɐɐuspoƃ uı uɐp ǝɾ ƃɐɯ ɯoɹɐɐʍ

˙uǝɯoʞƃnɹǝʇ ɹǝǝɯ ʇǝıu uǝsuǝɯ dooɥ uǝǝ uǝpnoz uǝ uɾız pǝʞɔnɟǝƃ uooʍǝƃ ɯnɹoɟ ǝןǝɥ ʇǝɥ noz uǝop noz ʇɐp uǝǝɹǝpǝı sןɐ ˙sǝɾqɐʇ uǝ sǝıʇɐds 'sɹǝʇuǝ 'sǝɾʇund ǝıp ןɐ ɯoɹɐɐʍ ɹɐɐɯ 'ǝpǝǝʍʇ uǝǝ ʇɐp sı uǝdʎʇ uɐʞ pǝoƃ ʇǝıu uooʍǝƃ ǝɾ sןɐ uǝ ɹooʌ ʇɔǝdsǝɹ ןǝʍ ʞoo ʞı qǝɥ ɹɐɐp uǝ sı ʞunɾ ɥʇuʎs ǝʇɥɔǝ uǝǝ ʇǝɥ ʇɐpɯo uǝsʇɐɯ puo-ɹ uǝsuǝɯ ןǝǝʌ ʇɐp dɾıɹƃǝq ʞı

Voordat ik verkeerde verbanden ga leggen tussen middelmatigheid en het onderwijssysteem; geldt die bovengenoemde regel ook buiten het internet? Zo nee, waarom niet?

zeg, nie tom t 1 of ander, mrr watist r mis met ron zn posts??

Nieks nie :biertje:
tschient lastig te zien voe te lezen

Voordat ik verkeerde verbanden ga leggen tussen middelmatigheid en het onderwijssysteem; geldt die bovengenoemde regel ook buiten het internet? Zo nee, waarom niet?

Ja hoor, spellingsfouten maken is niet strafbaar,
Je eigen taal + spelling ontwikkelen is niet verboden

Er zijn alleen voorkeuren, aanbevelingen en etiquette (netiquette)

Het geldt wel als je jezelf in zout water bevindt, dat moet toch wel duidelijk zijn.

Maar even...
Wat heeft spelling met middelmatigheid te maken?
Laten we eerlijk zijn: spelling en ontleding (ook nog de naamvallen, maar die waren helemaal stom) werden pas halverwege de 19de eeuw geïntroduceerd. Natuurlijk waren de Nederlanders toen erg middelmatig, dat spreekt... Of toch niet.

Het zijn allemmal trukjes...

Wout

Het ging al mis bij dat bouwproject, ergens bij Babel...

olie b zei al; als je begrijpt wat ik bedoel.

Heb in elk geval wel al vaak nuttige posts van hem gelezen (ontcijferd).

Klopt vaak geen hol van wat ie schrijft, spuit allerlei random technische informatie die doorgaans onjuist is en in ieder geval niet ter zake, meestal wel ergens de klepel gehoord maar echt geen idee waar de klok hangt.

Is misschien wel ergerlijker dan die lollige typfouten, die altijd opeens verdwijnen als hij weer eens een doorrookte, katbezeken ms20 voor 1300 euro op marktplaats pleurt.

Ron-d, gozert, leuk dat je er bent man, :luv:

... een jaar geleden deed ik nog moeite,.. maar ach ... ondertussen slaag ik alles wat hij te zeggen heeft gewoon over.

... misschien jammer, want vraag me dus niet wat hij doet, heeft, of te vertellen heeft, .. zou het niet weten.

Heb gewoon geen zin om er evenlang over te lezen als hij waarschijnlijk nodig heeft om het pseudo-spontaan bijgeschaafd uit te werken alvorens hij het post.

... een jaar geleden deed ik nog moeite,.. maar ach ... ondertussen slaag ik alles wat hij te zeggen heeft gewoon over.

... misschien jammer, want vraag me dus niet wat hij doet, heeft, of te vertellen heeft, .. zou het niet weten.

Heb gewoon geen zin om er evenlang over te lezen als hij waarschijnlijk nodig heeft om het pseudo-spontaan bijgeschaafd uit te werken alvorens hij het post.

wat doe je hier dan in deze draad asjet niet lkleest [waarschynlijk dit ookniet !
daaag :dubbel:
tsja
wel " gezellig " mee eteren [2x t of 1x ruhh]
iig zoekt uit
nicholaas zit dichts by t antwoord ..blad terug

ik kan wout zn oud hollandse zin wel LEZUH
q u am ..wordt klank matig kwam ..tsja ..moeilijk

lees hardop
:bekdicht::smeris:

ben blij dat k niet de hele avond hier heb gehang:ruh
snel weer un du muziekje pieluh

eentje 4 jullie bromsnorren :smeris:

dus jij slaag ...alles ove over
wats wrong dude !

Klopt vaak geen hol van wat ie schrijft, spuit allerlei random technische informatie die doorgaans onjuist is en in ieder geval niet ter zake, meestal wel ergens de klepel gehoord maar echt geen idee waar de klok hangt.

Is misschien wel ergerlijker dan die lollige typfouten, die altijd opeens verdwijnen als hij weer eens een doorrookte, katbezeken ms20 voor 1300 euro op marktplaats pleurt.

Ron-d, gozert, leuk dat je er bent man, :luv:

taal topic ok
3 fouten merkik hier
ik heb [zelf ] geen ms20 !!!

ik rook niet ...daarom magik alles

en mn katten zeiken niet op mn spullen ,..
[op de bak/bank das al erggenoeg ..dankzij binne katten
hoe kom je aan die info :r

zie hoe praatjes in de wereld komen

:smeris:MOD----> SLOTJE!?!?!?!?!:smeris:

Het is een synthforum en GEEN TAAL-FORUM!!!!

Dit topic voegt niets inhoudelijk toe aan de essentie van het forum. Slechts wordt hier de schrijfstijl en posts inhoud van imo een gerespecteerd SF-lid door het slijk gehaald.

Ron pakt het sportief op en krijgt regelmatig bijval, maar we zijn geen taalpuristen. Daar zullen ongetwijfeld fora voor bestaan en mensen die zich geroepen voelen, kunnen daar maar hun frustraties over diverse schrijfstijlen ter discusie stellen!

Wederom een advies aan de mensen die zich zowel aan de inhoud als aan de schrijfstijl van R-ond storen,
----> GEBRUIK DE F#CKIN' NEGEERLIJST!!!!

:smeris: :smeris: :smeris:

:smeris:MOD----> SLOTJE!?!?!?!?!:smeris:

Het is een synthforum en GEEN TAAL-FORUM!!!!

Dit topic voegt niets inhoudelijk toe aan de essentie van het forum. Slechts wordt hier de schrijfstijl en posts inhoud van imo een gerespecteerd SF-lid door het slijk gehaald.

Ron pakt het sportief op en krijgt regelmatig bijval, maar we zijn geen taalpuristen. Daar zullen ongetwijfeld fora voor bestaan en mensen die zich geroepen voelen, kunnen daar maar hun frustraties over diverse schrijfstijlen ter discusie stellen!

Wederom een advies aan de mensen die zich zowel aan de inhoud als aan de schrijfstijl van R-ond storen,
----> GEBRUIK DE F#CKIN' NEGEERLIJST!!!!

:smeris: :smeris: :smeris:
" wmb"
wat my beterft "
:okdan::halleluja
blijf ter op in gaan ook nog [lijk wout wel :D]

:?

:slotje::slotje::kont::duivels:
ben der eiglijk minder blij dan toen die begon ..:gaap::biertje:
roken doek nog steeds niet !

Chilistein schreef:

Kan het iets minder roddeltante?

Ron verkoopt voor nette prijzen zijn eigen spullen, en zijn advertenties staan net zo bomvol onleesbaarheden als zijn posts.

Ron heeft zelfs gisteren hier nog gepost dat 850 een goede prijs is voor een MS20 en 1200 veel te veel...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back