MPC2000xl Record input ruis

Origineel geplaatst door boombipbass
Moet ik dat ding er dan uitlaten als ik hem opnieuw opstart? Of even blazen en dan er weer instoppen?

Ik zou eerst veen testen als de geheugen module eruit is. Daarna even blazen en terugplaatsen.

En is het gefixed?

Howdy!

Nou niet echt, ik kan het niet vinden.. dat SIMM kaartje, waar zit die?
Of is het dat 8 Output kaartje?

En zijn jullie er zeker van dat ik deze gewoon kan losschroeven voorzichtig en dan aan de zijkantjes pakken?

Eigenlijk zoek ik n soort stap-voor-stap beschrijving, maar als ik antwoord heb op deze vragen moet ik wel verder komen:)

mmmm, je kan toch gewoon de onderkant eraf schroeven. Dan zul je de simm heus wel zien zitten.

Volgens mij heb ik em gevonden, ook al ziet hij er anders uit op t plaatje, t zijn er twee naaast elkaar maar ik snap niet hoe ik ze los krijg en welke kant ik m dan omhoog moet trekken.. ben veelste bang dat ik iets kapot maak

ja, er zitten 2 banken in, dus waarschijnlijk 2 van 16MB zodat je totaal 32 MB hebt. Er kan er dus ook 1 kapot zijn. Je hoeft niet al te voorzichtig te zijn, gaat niet makkelijk kapot en ze kosten ook niet veel.

Zo ziet het er bij jou uit: ---- is geheugen module.

klem ----------- klem

klem ----------- klem

Die 2 klemmetje kan je meestal naar buiten klikken, dus:

deze kant op <- klem ----------- klem -> deze kan top
Meestal doe je beide kanten te gelijk.

Dan schiet de simm los omhoog, maar het kan ook zo zijn
dan je de simm naar voren komt.

En dan til je de simm gewoon omhoog eruit. Simpel toch.
En bij voorkeur, dus gewoon alleen de zijkanten beetpakken, dus niet de contacten en chips (ookal doen die dombo's dat in de computer winkel en menigeen thuis wel).

Laatst gewijzigd:
ja, er zitten 2 banken in, dus waarschijnlijk 2 van 16MB zodat je totaal 32 MB hebt. Er kan er dus ook 1 kapot zijn. Je hoeft niet al te voorzichtig te zijn, gaat niet makkelijk kapot en ze kosten ook niet veel.

Zo ziet het er bij jou uit: ---- is geheugen module.

klem ----------- klem

klem ----------- klem

Die 2 klemmetje kan je meestal naar buiten klikken, dus:

deze kant op <- klem ----------- klem -> deze kan top
Meestal doe je beide kanten te gelijk.

Dan schiet de simm los omhoog, maar het kan ook zo zijn
dan je de simm naar voren komt.

En dan til je de simm gewoon omhoog eruit. Simpel toch.
En bij voorkeur, dus gewoon alleen de zijkanten beetpakken, dus niet de contacten en chips (ookal doen die dombo's dat in de computer winkel en menigeen thuis wel).

kheb dit gedaan maar geen resultaat, hij kraakt nog steeds als ik naar de sampler ga of ik de SIMMS er nou in heb zitten of niet.

een voordeel was wel dat toen ze eruit waren en ik memchk deed was alles goed maar als ik ze er dan weer in doe heb ik weer memchk failures..

kheb ook nog de 8 output-board eruit gehaald om te kijken of dat et was en of er iets onder niet goed zat, maar ik blijf het probleem houden..
what to do?

is die flatcable misschien een idee? of kan ik geen nieuwe record inputs kopen? of moet ik dan dat hele onderbord vervangen?

:mega:

Laatst gewijzigd:
Lastig probleem, als het nog steeds optreed op het moment dat output bord en geheugen(beide modules) eruit is dan zal je 'm wel moeten laten repareren. Lijkt me namelijk sterk dat het aan de input connectors ligt, denk eerder ergens een onderdeeltje op de print.

Vraag anders even op www.mpc-forums.com

Back