DIY pultec manley version met tube stage

gewoon om ff te teasen :D:
sontec.jpg

ziet er prima de luxe uit.
ik wil de mijne eigenlijk met switches uitvoeren, als ik ze kan vinden dan..
farnell heeft niet veel soeps meer.
:koffie:

gewoon om ff te teasen :D:
sontec.jpg

De mijne wordt (is) met switches! 21 steps switches, alleen de Q is 'maar' 12 steps maar dat heeft de gml9500 geeneens*D
Ruim 700 weerstanden point2point gesoldeerd. :W
Ik heb een klein uurtje geleden een aantal foto's van het finished panel gemailed gekregen.. damn... hij word zooooo gaaf!
Fred Forsell 993 DOA'S, ALLES stepped switches en super accurate allemaal. Ik heb vd week wat real time testen gedaan met de mid channels en de switches en dat is echt ENG zo precies is dat ding!

Attachments

• sontec250_5.jpg
    sontec250_5.jpg
    311,5 KB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
ja, die ken ik ja! 4 bands versie, deze is 5 bands maar verder is ie redelijk hetzelfde ja.
Zonde dat je hem niet vaak gebruikt nee, kost een hoop centen inderdaad. :?

Ik wil eigenlijk niet eens weten hoeveel deze kost in totaal als ie klaar is en dan heb ik het aantal uur niet eens meegerekend. Maar ach.. zoveel stepped switches solderen is puur Zen. ;)
Hij krijgt trouwens ook, is op de foto net aan te zien, per band een 6/off/12db switch, dus per band kun je aangeven of hij 12db of 6db range heeft en in de middenstand is de band gebypassed. Visual feedback krijg je met een 2 kleurenled, rood =6db groen=12db off=off. De sontec (pots versie) die ik nu heb heb ik ook al 'gemod' met die 6/off/12 optie en dat is echt super!

Ben ook wel erg benieuwd naar de Fred Forsell DOA's. :engel:

ga je voor alles de Forsell´s gebruiken?
of alleen als in en output amp?
( in het origineel zitten toch de 5534 en een 071 in de filters?)

ik was trouwnes ook nog de 430 aan het bestuderen om evt te bouwen, maar volgens mij zijn ze toch grotendeels gelijk.
de 430 had meer headroom dacht ik.

:mega:

overal forsell's wordt wel erg duur, zitten in totaal uit mijn hoofd 10x 2604 + 4x opa604's in x 80 dollar. ;)
Nee, alleen in de output stage, input voegt niet heel veel toe en de filter sectie kan zowieso niet omdat dit dual opamps zijn. OPA's zijn al duur genoeg maar wel stuk beter als 5532/34.
Headroom genoeg trouwens, hij draait op + / - 24v.

ziet er goed uit jeffrey, ik heb alleen een groot bezwaar: hoe gaaf ik het vind dat er een diy community bestaat, gaat het me te ver om de originele naam erop te zetten. sontec is een nog bestaande fabrikant, en dit is in die zin niets anders dan counterfeiting. zelfde met pultec, dat is ook weer een bestaand bedrijf nu dave collins dat gekocht heeft. prima dat er schema's zijn, maar zet niet erop dat het een sontec 250 is. want dat is het niet.

[/ethisch geklets]

de 430 is redelijk hetzelfde, je zou jeffrey's 250 zelfs een tussenvorm kunnen noemen. de 430's hebben h2000 opamps, die kan je ook gewoon nog bestellen bij sontec en zijn best betaalbaar.

De mijne wordt (is) met switches! 21 steps switches, alleen de Q is 'maar' 12 steps maar dat heeft de gml9500 geeneens*D
Ruim 700 weerstanden point2point gesoldeerd. :W
Ik heb een klein uurtje geleden een aantal foto's van het finished panel gemailed gekregen.. damn... hij word zooooo gaaf!
Fred Forsell 993 DOA'S, ALLES stepped switches en super accurate allemaal. Ik heb vd week wat real time testen gedaan met de mid channels en de switches en dat is echt ENG zo precies is dat ding!
Mooi front paneel, is dat via de community gedaan?

ach ja... what's in a name? ik had er ook eigenlijk beter GML9500 op kunnen laten zetten want eigenlijk is het meer een gml dan een sontec maar dan met wat meer stappen voor de Q 8)
De naam die er op staat kijk ik zowieso niet naar als ie in het rack hangt en de benaming 250 klopt dan inderdaad zowieso al niet, laat staan de naam sontec (er is ook een clone panel genaamd whoreface in omloop. :W )
De fred forsell opamps zijn ook nog een stapje beter als de originele sontec h2000's en dus weer een stapje verder bij sontec vandaan.
Eigenlijk... wordt deze EQ een 'dis' naar alle andere eq's . :engel:

Mooi front paneel, is dat via de community gedaan?
min of meer, wel helemaal custom-made door grandmaster audio uit de UK, hij heeft het ontwerp en het panel voor mij gemaakt op mijn aanwijzingen. Heel relaxde gast! :okdan:
Dit was wel zijn meest uitgebreide panel welke hij ooit heeft gemaakt.. ik hoop zo dat hij morgen of woensdag binnen is! :P

Ik kwam via via weer in dit oude topic terecht en ik zag dat ik nooit meer het resultaat van de stepped 'sontec' had laten zien..
Bij deze dus. 8)
ultieq1.png

ultieq2.png

ultieq3.png

Hoe ie klinkt? stel je de best klinkende EQ ooit voor en droom dan van een EQ die nog net ietsje beter klinkt... zoiets dus.. *D

wat een bazigtopic dit, ik wil dit ook gaan maken maar zou het liever laten doen door iemand met meer ervaring.

Back