DIY pultec manley version met tube stage

Zow ouwe topic.

Ik denk laat even de mijne zien die da goose heeft gemaakt.

Attachments

• DSC00031.jpg
    DSC00031.jpg
    157,3 KB · Bekeken: 90
Jammie jammie ziet er gewaagd uit met die paarse knoppen.....doet Da Goose toch maar weer goed:okdan:
Die Pultec staat ook bij mij in planning om gebouwd te worden......ik maak hem dan wel met blauwe knoppen;)

Ziet er zeker mooi uit!

Vertel eens wat je van de klank vind?

en eh....kun je niet wat uitzoomen met je camera zodat we de rest van je studio kunnen zien? ;-)

Ik vind de klank zeer prettig hij is totaal niet extreem maar zeer muziekaal.
Zelf heb ik een EAR 822q (ook een pultec achtige eq) maar die kan ik veel meer gainen.
Ik moet zeggen dat ik hem het meest gebruikt voor leads om mooi hoog er bij te krijgen zelf heb ik ook een GML8200 maar die is veel cleaner maar ook erg mooi.
Het laag heb ik nog te weinig gebruikt om er een goed oordeel te geven.

Printen en schema ?

Printen en schema ?

Hello Da Goose,

Is het schema van je ontwerp ergens te vinden ?
Of kan je het eventueel Pb'en ?
Zijn de printen een eigen ontwerp ?

Wat was nu het probleem met de luide brom ?
Gloeispanning ?

Groeten,
K.

Zelf heb ik een EAR 822q (ook een pultec achtige eq) maar die kan ik veel meer gainen.

Bekend probleem. Hier een post erover en hoe het opgelost kan worden.
http://www.prodigy-pro.com/diy/index.php?topic=26790
FF voor de duidelijkheid: het gaat om de weerstand direct na de intput transformer. Bij de gyraf versie is dat een 10K en in de originele versie is het 620 ohm. Vergelijk de schema's op de gyraf site maar....

Mooie gear in je studio....

Kan vast over de pultec van catscan zeggen dat daar geen printboards voor te krijgen zijn.. ook niet waar want veroboard is wel overal te krijgen. :eureka:
Hij is gebouwd met stepped switches met max 1db per stap wat ook weer een beetje afhangt van de q factor in de hoog boost sectie, hoe hoger de Q hoe meer gain je hebt (in de hoog boost sectie that is). In totaal heb je dus 12 db gain.
Er zitten trouwens edcor xs1100 trafo's in.

pultec6.jpg

Curve van de hi/mid boost op 1khz ziet er zo uit met 3 verschillende Q factoren.
1khz.jpg

Is die van binnen hetzelfde als die van jou da goose? Dus met point to point verbindingen en je eigen aanpassingen?

too catscan:

ben wel benieuwd hoe je hem vind trouwens verder, zo te horen ben je goed tevreden in ieder geval zo na een half jaartje.

De pultec van catscan is overigens wat tubestage etc ook niet helemaal als de standaard gyraf pultec, zowieso een andere voeding, beetje een combi gemaakt met de voeding voor de doac tube compressor met wat aanpassingen omdat dit ontwerp een beetje overkill is voor de 2 tubes tubestage, je ziet ook maar 1 trafo ipv 2 zoals in mijn eigen pultec. Alle spanningen komen uit een grote trafo. De tubestage is ook net iets anders, caps zijn wat anders en wat weerstandswaarden zijn net wat anders om unity gain te krijgen ook door het gebruik van de edcor trafo's.
Voor de filters heb ik alleen wima's gebruikt en een multitap inductor van een forummember van prodigy pro maar die zijn er geloof ik niet meer nu.

Is die van binnen hetzelfde als die van jou da goose? Dus met point to point verbindingen en je eigen aanpassingen?

foto boven is van de pultec van catscan en de mijne ziet er zo uit van binnen (inmiddels iets aangepast met stepped switches en ander aardingssyteem.)

17.jpg

ps hoe vind je die Sontec M250EP klinken heb zelf een gml wat ongeveer inde zelfde klassen ligt alleen ik kan 5 banden aanpassen en jij drie toch?

die sontec klinkt super! Echt heel mooi clean geluid, ideaal voor mastering dus waarvoor ik hem gebruik.
Hij heeft 3 midsweeps met q en een lo shelf met q een hi shelf met 6/12 db switch dus eigenlijk ook 5 bands.
Ik ga er nog discrete opamps inzetten (990's) maar denk niet dat dat echt heel veel gaat uitmaken, zitten nu OPA opamps in wat al topklasse is en denkt dat het verschil niet heel veel zal uitmaken dus maar ja.. het kan erin *D

kick!

een essentieel onderdeel van de 'sontec sound' zijn de h1000 (en nu h2000) opamps. heb je wel eens overwogen die erin te zetten, jeffrey?

ik ga volgende week beginnen met een stereo m/s pultec, iets anders layout maar verder zelfde idee. ben heel benieuwd :)

Yep, discrete opamps. Maar heb gekozen om deze toch niet te gaan gebruiken.
De OPA opamps klinken net wat cleaner als de DOA's, wat ik juist wel fijn vind aan deze EQ, dik maar ook mooi 'schoon'.
Hij is sinds de laatste post wel nog wat onder handen genomen, hij heeft nu per band een 6/12db/bypass switch, dus per band kun je met de switch aangeven wat je wilt, fijne toevoeging!

De pultec is overingens ook nog steeds een fijne EQ maar ik moet zeggen dat ik hem voor mastering niet heel veel gebruik, mijn sontec is wel de 'go to' EQ.
MS eq is overigens wel heel erg fijn! Mijn mastering console heb ik nu zo gebouwd dat ik alles kan switchen tussen MS/stereo, dus heb ik zin in een MS sontec > druk/draai > ms sontec, is dat niks draai>druk > MS pultec en als ik is wel kijken wat een tube compressor in MS doet > draai > druk>druk MS tube compressor. :)
Ik heb wel sinds vd week ook een Neumann W492 eq, nog niet echt kunnen testen maar volgens mij word ik ook wel blij van de sound van dat ding. :kroon:

Back