Liquid Mix in hardware setup.

BananaWorld

Addicted to Music
Voor zover ik het begrepen heb is de focusrite liquid mix een dsp-apparaat met compressors en eq die je via je soft-sequencer aan kan sluiten en dan het allemaal bewerkt op zijn eigen DSP.

Nu vroeg ik me af of dit apparaat ook in een hardware setup te verwerken is. Moet je dan al je audio je comp insturen en dan terug naar je mixer. Heeft iemand hier ervaring mee, of gewoon een mening over.

Cheers,
Banana World.

neem een audio interface met veel inputs...

en weg met je mixer. dat zou ik doen.

Je hebt dan kleuring door de LM. HW mixer overbodig. total recall ed....
Zo doe ik het...

Hmm..... ik weet niet of ik mixen in een DAW wel zo fijn vindt werken. Daarom vroeg ik me af of het ook in een hardware setup te gebruiken was. Via de zoekfunctie waren er verschillende mensen die de liquid gehad hebben en die hadden ook wat hardware staan. Dus vandaar mijn vraag of het te integreren is.

mja dat kan ook prima maar waarom dubbel?
Waarom zoek je het bij de LM?

je instumenten eerst je interface in door de LM eq's en compressors dan je interface uit naar je mixer en dan weer terug naar je interface?

Wat ga je dan doen op je mixer? beetje levels ofzo? Wat ik denk dat je de eq's van de LM gaat gebruiken???
Ik denk dat je mixer overbodig is dan....

Je zou de feel kunnen houden met een mooie controller, zo'n tascam ding ofzo....

Ik had zelf ooit een Spirit SX mixer en ik ben heeeeeel blij dat ik ervan af ben.
Als ik 1 of andere dikke grote flexible tafel zou hebben zou ik er anders over denken maar dat is voor mij
te duur of niet goed genoeg (bv behringer). Dan maar in de DAW mixen.

De liquidmix heeft zelf geen audio in of uitgangen.
De liquidmix is dus niet zonder pc met audio interface te gebruiken om te eq'en of compressen.
hij heeft enkel een firewire uitgang om een verbinding met een computer op te zetten.

De liquidMIX is overigens niet bedoeld om opnames mee te maken of om realtime procesing mee te doen.
Dit doordat de liquidmix een extra latency op de al bestaande latency van je geluidskaart doet.
Hoe meer gebruikte liquidmix kanalen hoe hoger de latency word.

Mocht je 'm willen gaan gebruiken, dan zal je idd al je audio de computer in moeten sturen.
anders krijg je dus latency verschillen.

Back