mackie control unversal pro, probleempje met SX

mackie control pro

mackie control pro

Inmiddels ben ik er achter dat de waarde van de touchfunctie op nul gezet moet worden in SX. Ik heb dit in andere programma's geprobeerd. Dit is bv in logic goed in te stellen. De faders blijven dan rustig staan. Dat werkt dus. Het probleem is dat wanneer er geen massa gemaakt wordt op de faderknop, cubase niet doorgeeft dat er een nieuwe waarde is en de fader dus terugschiet naar de vorige positie. Weet iemand op het forum hoe je deze touchwaarde in SX kunt instellen. In script of op andere wijze? Andere suggesties blijven natuurlijk ook van harte welkom.

:maffia::kroon::dubbel:

nadat ik ze verschuif blijven ze terug schieten naar de vorige stand, alsof ze terug gaan in een soort memoriestand of zo.
je bedoeld zoiets als een modwheel die terug springt naar de 'nul' stand maar dan qua controllers naar een willekeurig andere waarde?

Inmiddels ben ik er achter dat de waarde van de touchfunctie op nul gezet moet worden in SX. Ik heb dit in andere programma's geprobeerd. Dit is bv in logic goed in te stellen. De faders blijven dan rustig staan. Dat werkt dus. Het probleem is dat wanneer er geen massa gemaakt wordt op de faderknop, cubase niet doorgeeft dat er een nieuwe waarde is en de fader dus terugschiet naar de vorige positie. Weet iemand op het forum hoe je deze touchwaarde in SX kunt instellen. In script of op andere wijze? Andere suggesties blijven natuurlijk ook van harte welkom. ;):walker:

Ik heb nog een vraagje en denk dat dit de beste plek ervoor is en geef dus ook ff een kick aan het topic:
Stel je hebt een MCU en logic, in één audio spoor staat een audio file. Is het heel gemakkelijk om hiervan het volume aan te passen met de faders op je MCU zonder dat je het terug helemaal moet opnemen?? (ik vermoed van wel, maar heb een kleine bevestiging nodig)

Dank Gagarin

cubase tegen MCP

cubase tegen MCP

hallo allemaal. nu een paar maanden verder nog geen oplossing voor het faderprobleem met de mcp in cubase. heb inmiddels een mac pro en studio 4 aangeschaft maar de faders dansen er lustig op los.

wat ik nu wel zeker weet is dat het toch zoals sommigen hier al schreven dat het met aarde of contact met de faders te maken heeft. wanneer ik de fader op de mackie goed en zorgvuldig aanraak met vochtige vingers dan herkent cubase dat de fader in aktie komt. dan is er dus niets aan de hand. wil ik echter passief mixen en snel even een fader verschijven dan werkt dat dus niet helaas.

iemand al wat meer te weten gekomen inmiddels?

ik heb hier op de diverse forums al over gelezen idd, ik denk dat de MCUs toch meer voor Logic zijn. aangezien je nu ook een MacPro heb, misschien Logic Studio kopen?

Check de OSX en Apple discussionfora,Big BLue Lounge, LogicProfiles etc etc
Ik heb een MCU Pro+2 * XT Pro en dat werkt hel goed.

fader gedoe in cubase met mcp (uitgezocht)

fader gedoe in cubase met mcp (uitgezocht)

nou ja eindelijk in ieder geval de vinger op het gedoe kunnen leggen. ja je hebt helemaal gelijk. ik heb even Logic studio pro getest en alles lijkt vanzelf te werken. Het eerste dat je nota bene ziet in de opties van logic is dat je de faders passief kan maken. gewoon uit of aan vinken. Dat werkt direct. je merkt ook dat de mcp ook duidelijk voor logic gemaakt is. het is dus nu wel duidelijk dat het probleen softwarematig bij steinberg ligt. ik zal me wat verder verdiepen in logic. ben cubase gewend dus wel ff wennen.

logic ziet na install direct de MCP. waar ik nog niet zo snel achter kwam hoe ik mijn drumpad en mijn cs1x beiden goed aan de praat krijg. de opties in logic lijken iets anders. zo kon ik piano spelen op de drumpad maar de cs1x krijg ik niet aan de praat.

m.v.g.
pat

Back