externe harde schijf voor audio

Jazeker. Heb net een netstore 3500 gekocht. Heel erg vet om hem als NAS te gebruiken, want je hebt dan vanaf elke computer met internetaansluiting beschikking over je samples en andere shit die op de harde schijf staat. Let er wel op dat je een harde schijf koopt met zowel ethernetaansluiting als usb. Volgens mij hebben die schijven van WD wel usb, maar dat is dan om een extern usb-apparaat aan te hangen, moet je alles via ethernet doen. Niet handig als je hem toch besluit even mee te nemen naar een andere stek.

Western Digital MyBook World Edition bedoelde ik

idd slepen doe je er niet mee / btw ik zag vandaag nog een USB stick van 16gb voor 80 euro.. +
maar wel handig als je 2 of meerdere pc`s eraan hangt

Bij die schijf moet je dus effe checken of je hem wel met usb kan benaderen. Volgens mij kan dat bij deze schijf niet.... effe googlen Ramoonus. Of jij moet helemaal los zijn op dat netwerk gebeuren. Ik zit nog wel eens te kloten met routers en poorten enzo. Dan is die usb aansluiting toch handig.....Kan je in ieder geval de schijf ook nog op de 'ouderwetse' manier gebruiken.

Bij die schijf moet je dus effe checken of je hem wel met usb kan benaderen. Volgens mij kan dat bij deze schijf niet.... effe googlen Ramoonus. Of jij moet helemaal los zijn op dat netwerk gebeuren. Ik zit nog wel eens te kloten met routers en poorten enzo. Dan is die usb aansluiting toch handig.....Kan je in ieder geval de schijf ook nog op de 'ouderwetse' manier gebruiken.

heb ff de manual gepakt
ik zat inderdaad fout
de USB is als expansie ..
minpuntje ...

Is inderdaad voor expansie (ik heb hier zo'n WD World Edition staan).

Grootste voordeel van de WDWE vind ik dat je 'm zover kan krijgen dat je gewoon op command prompt niveau kun inloggen op dat ding (er draait Linux op) en je er dus applicaties op kun draaien. Die van mij draait ook zelf backups van mijn server die ergens in een rack in A'dam hangt.

Maar misschien inderdaad wat minder nuttig voor de mensen die gewoon een domme backup-drive willen.

Ben ook in het bezit van Western Digital World Edition.

1 vraagje daarom trend. Hoe kan ik mijn HD raadplegen vanop een andere pc?

Back