Emu stelt vista drivers uit

Origineel geplaatst door sander
Gewoon XP blijven gebruiken. Gaat het ook allemaal wat sneller.
makkelijker gezegd dan gedaan
nieuwe pc`s hebben bijna altijd vista
en daar gaat het niet om

gelukkig is er al v2 van de beta drivers

Ik weet dat sommige fabrikanten alweer pc's leveren met XP vanwege de vele problemen/klachten bij kopers. Je kan je licentie ook omruilen tegenwoordig.

Dat Vista gaat hem gewoon niet worden. Baggerzooi is het.
Hoorde vanmorgen dat de consumentenbond ook al overspoeld
wordt met klachten van ontevreden gebruikers.

Ik heb windows '95 er weer opgezet. 8o)

Ik heb deze ochtend voor de eerste keer Vista hier in huis opgestart. Ik ging een PDF'je afprinten boven want daar staat een printer... Vista gaf me maar liefst 2 errors!! :halleluja Hip Hoi
ik vind het om deze rede ook heel goed dat Emu ea fabrikanten Vista niet willen/kunne ondersteunen. het is gewoon een bagger OS. Veeeeeeeel baggerder dan XP tijdens zijn beginjaren.

M-audio heeft ook nog niet alle drivers op vista. Audiophile 24/96 kaart bijvoorbeeld ook nog (steeds) niet. En dat is volgens mij nog eens hun best verkochte kaart ooit.

Volgens mij kan je bij de aanschaf van een nieuwe pc gewoon vragen of ze xp er op zetten ipv vista en dat raad ik zeker aan.
Vista heeft nog echt teveel kinderziektes en te weinig support van hardware fabrikanten en software developers.

Tis druk met vista.

1. Consumentenbond roept op tot boycot van vista
2. Een dag later opent microsoft een website voor vista klachten en zegt dit:

"Vooral het gebruik van oudere randapparatuur, zoals printers en scanners, levert Vistagebruikers problemen op. Volgens Microsoft komt dat omdat het bedrijf bij de ontwikkeling van Vista uitdrukkelijk heeft gekozen voor de veiligheid van het besturingssysteem. Daarvoor moest de architectuur van Windows worden aangepast, en moesten voor randapparatuur nieuwe stuurprogramma's worden ontwikkeld door de hardwarefabrikanten.

*kijkt naar topictitel*

Microsoft zegt dat dat bij 96 procent van de recente randapparatuur inmiddels is gebeurd. Toch ondervinden veel klanten nog problemen. Veel klachten kunnen worden opgelost door nieuwe drivers te installeren. Ook kan het soms nodig zijn om oude hardware te vervangen.
www.nu.nl

Dus iedereen moet alle goedwerkende jarenlang stabiel bewezen "oude zooi" weggooien om onzeker nieuwe bende te kopen zeker :doei:

Origineel geplaatst door Niel
Tis druk met vista.

1. Consumentenbond roept op tot boycot van vista
2. Een dag later opent microsoft een website voor vista klachten en zegt dit:

*kijkt naar topictitel*

www.nu.nl

Dus iedereen moet alle goedwerkende jarenlang stabiel bewezen "oude zooi" weggooien om onzeker nieuwe bende te kopen zeker :doei:

Was toch ook met de overgang '98 > XP .. Hp spul werkte niet meer naar behoren(printer & scanner), was splinternieuw, vervolgens maar weggegeven en besloten om NOOIT meer Hp te kopen. Zal nu niet veel anders zjin vrees ik.

Origineel geplaatst door Jazper
Was toch ook met de overgang '98 > XP .. Hp spul werkte niet meer naar behoren(printer & scanner), was splinternieuw, vervolgens maar weggegeven en besloten om NOOIT meer Hp te kopen. Zal nu niet veel anders zjin vrees ik.

Dat viel wel mee, omdat je in de meeste gevallen ook de Windows 2000 drivers kon gebruiken
Windows 2000 was dan ook een top OS in mijn ogen.
XP is ook prima, Vista is voor mij nog een no go (ik wacht sowieso altijd op ServicePack1 van een OS van MS)

Ik ga morgen een band recorden met voor t eerst Vista als OS. Heb er het volste vertrouwen in! :doei:
Ik ben al met al best tevreden met Vista. Die klachten van de consumenten bond neem ik met een flinke korrel zout. Dat zijn over het algemeen klagers die niet weten wat een driver is of doet.

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Ik heb deze ochtend voor de eerste keer Vista hier in huis opgestart. Ik ging een PDF'je afprinten boven want daar staat een printer... Vista gaf me maar liefst 2 errors!! :halleluja Hip Hoi
ik vind het om deze rede ook heel goed dat Emu ea fabrikanten Vista niet willen/kunne ondersteunen. het is gewoon een bagger OS. Veeeeeeeel baggerder dan XP tijdens zijn beginjaren.

No offence, maar jij vindt het dus logies dat EMU z'n drivers uitstelt omdat jou printer niet werkt onder Vista? Apart. :D
Misschien kan je beter ff naar een driver update gaan zoeken. Voor je printer dan he. ;)

Origineel geplaatst door Fles
No offence, maar jij vindt het dus logies dat EMU z'n drivers uitstelt omdat jou printer niet werkt onder Vista? Apart. :D
Misschien kan je beter ff naar een driver update gaan zoeken. Voor je printer dan he. ;)

Hehe... No offense taken.
En de printer ging wel. Alleen gaf die Vista een error bij het openen van het PDF document. (huh?) Vista gaf ook een error als ik mn USB stick eruit haalde. Vista installeerde ook een driver voor deze stick integenstelling tot XP, die de stick meteen herkende.
Ik was misschien een beetje vaag inderdaad :D
Ok carry on...

Origineel geplaatst door Fles
Ik ga morgen een band recorden met voor t eerst Vista als OS. Heb er het volste vertrouwen in! :doei:
Ik ben al met al best tevreden met Vista. Die klachten van de consumenten bond neem ik met een flinke korrel zout. Dat zijn over het algemeen klagers die niet weten wat een driver is of doet.

Verwar de consumentenbond niet met den boerenbond aub :D :D
Die pipos weten heus wel wat een driver doet. Vista is echt kut hoor. Jij hebt gewoon geluk met jouw configuratie. Wat natuurlijk goed is en misschien wel de toekomst met Vista een beetje rooskleurig maakt maar ongeveer iedereen die ik ken met Vista waaronder hevige computer nerds en IT maniaken, zeggen me allemaal: "Vista is kut"...
Jij denkt het dus beter te weten dan AL die mensen die er problemen mee hebben. No offense hoor maar euh... ;)

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Verwar de consumentenbond niet met den boerenbond aub :D :D
Die pipos weten heus wel wat een driver doet. Vista is echt kut hoor. Jij hebt gewoon geluk met jouw configuratie. Wat natuurlijk goed is en misschien wel de toekomst met Vista een beetje rooskleurig maakt maar ongeveer iedereen die ik ken met Vista waaronder hevige computer nerds en IT maniaken, zeggen me allemaal: "Vista is kut"...
Jij denkt het dus beter te weten dan AL die mensen die er problemen mee hebben. No offense hoor maar euh... ;)

Vista (Home Premium dan!) is NIET kut. Ik heb vista draaien op een core2duo E6300 Met 4 GB DDR en 320 GB HD. (Een Dell pc, maar Dell op zich zal wel weer discussie geven). Ik heb geen enkel probleem met vista. Aan de USB poorten hangen behalve de dongle van cubase, 2x een ESI M8U midi interface, een M-Audio 4x4 midi interface en een Yamaha UGX256 midi interface. Verder hanger er nog een Deskjet en een Laserjet aan de USB poorten alsook nog een Dell Axim (PDA) en een USB dongle voor mijn draadloze toetsenbord en muis. Omdat ik de PC af en toe voor videobewerking gebruik heb ik ook nog een Sony DV camera aan de firewire poort hangen. Qua software draai ik op deze PC voornamelijk cubase (4) onder vista. En uiteraard het videobewerkingsprogramma (Studio 11 van Pinnacle). Het loopt allemaal als een zonnetje. Het enigte wat niet zo lekker loopt is MidiQuest (v9). Maar dat is geen vista probleem, onder XP liep dit ook niet lekker. Probleem van MidiQuest is dat hij de 2 M8U interfaces niet ziet. Nou ja, hij ziet er maar één en de 2e M8U is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Maar voor de rest voor mij geen probleem die vista

Back