website in aanmaak

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Renze
Leuk idee, dat met die tekstballonetjes als navigatie. Wees echter wel bewust dat bezoekers over het algemeen gemakzuchtig zijn en zo snel mogelijk hun doel op de website willen bereiken. Een ongebruikelijke navigatie als deze kan dan een belemmering zijn. Zeker als je dingen wilt gaan verkopen op je site, moet je hier rekening mee houden.

Daarnaast maak je nog gebruik van een verouderd programma (Frontpage 5) om je site te bouwen. Deze maakt nog HTML code die vroegâh heel gebruikelijk was, maar tegenwoordig door standaardisering niet meer 'mag'.

Het is een eerste probeersel en ik dacht dat frontpage wel aardig is om in te stappen. Ik heb idd ook gehoord dat het niet het meest ideale programma is.
Wat ik wel wil veranderen is de grootte van de plaatjes zodat de site wat sneller gaat..
En over de balllonetjes...tja...ik wilde eens wat anders..Dan moeten ze maar wat moeite doen. :D

Origineel geplaatst door cream
Dan moeten ze maar wat moeite doen. :D

Doen mensen niet, de meesten willen maar 1 ding, straight to the point navigatie; alle info die ze nodig hebben met 2 klikken voor de neus.

Ik zou als ik jou was onderaan in de footer ofzo gewoon nog een normale navigatie zetten zodat men alleen maar de tekstlink aan hoeft te klikken :)

Ik bedoel niet HTML in het algemeen, maar het gebruik van enkele HTML tags en attributes die niet meer kunnen :) Bijvoorbeeld de <font> tag, of de height en width attributen van een HTML table. Opmaak hoor je tegenwoordig met CSS te doen.
Trouwens, strikt gesproken is HTML wel verouderd, tegenwoordig is XHTML de standaard.

Och css word standaard aangemaakt door dreamweaver en xhtml is in feite een schonere/strengere versie van html.

Dit betekend overigens niet, dat je zonder css of etc geen leuke paginas meer kan maken !

Origineel geplaatst door major-hostage
Och css word standaard aangemaakt door dreamweaver en xhtml is in feite een schonere/strengere versie van html.

Dit betekend overigens niet, dat je zonder css of etc geen leuke paginas meer kan maken !

Zonder CSS ben je aangewezen op oude deprecated HTML. En dan werk je niet mee aan een schoner, bruikbaarder internet :W

Tenzij je een website volledig in Flash wilt maken, wat ook niet altijd de beste oplossing is.

Mijn website is gemaakt met een combinatie van flash én html. De vormgeving en besturing is flash maar de inhoud is gewone eenvoudige html. Voordeel is dat het er toch "gelikt" uitziet, en de pagina's zijn erg eenvoudig aan te passen. (teksten veranderen, links toevoegen, afbeeldingen etc...)

Ik programeer ook nog écht met HTML, gewoon in kladblok. (heb ik destijds zo geleerd, voordat frontpage bestond...)

Tip voor topic starter. Probeer een beetje consequent te zijn in je vormgeving. Dus hou een bepaalde stijl aan en ga die niet verpesten met "ranzige" gedownloade gif-animaties.

Zonder CSS ben je aangewezen op oude deprecated HTML. En dan werk je niet mee aan een schoner, bruikbaarder internet :W

Tenzij je een website volledig in Flash wilt maken, wat ook niet altijd de beste oplossing is.

Hier heb je toch wel gelijk in, ik irriteer me zelf toch wel het meest aan 2 dingen welke elk steeds weer terug komen, geen gebruik van tabellen, en het gebruik van frames.

Ach iedereen doet maar lekker hoor.

Tables zijn juist not done tegenwoordig. Ook qua positionering van elementen op het scherm kan (moet) je CSS gebruiken.

En over 5 jaar is CSS weer not done, of iets anders verouderd.

Of je nou HTML of Perl gebruikt, je hebt gewoon een keuze uit vele methodes om een webpagina te beschrijven.
Dat hangt gewoon af van het eigen idee over de layout, de functionaliteit, een efficiente navigatie en toeters en bellen.
Dan kies je de beste tools om dat voor elkaar te krijgen.

En, als het technisch kan, werk lokaal op je systeem met een kloon van de webpagina om dingen uit te testen, voordat je het daadwerkelijk upload.

Tables zijn juist not done tegenwoordig. Ook qua positionering van elementen op het scherm kan (moet) je CSS gebruiken.

Je hebt het nu over div tags, welke een tabel op hun plek zetten, een tabel kan dus nog steeds worden gebruikt. In combinatie met een cms systeem wat met php werkt is dit noodzakelijk aangezien de inhoud uit de databse word opgehaald en in een tabel moet worden weergegeven, of zit ik nu gruwelijk fout ?

Origineel geplaatst door major-hostage
Je hebt het nu over div tags, welke een tabel op hun plek zetten, een tabel kan dus nog steeds worden gebruikt. In combinatie met een cms systeem wat met php werkt is dit noodzakelijk aangezien de inhoud uit de databse word opgehaald en in een tabel moet worden weergegeven, of zit ik nu gruwelijk fout ?

Ja tables kun je natuurlijk gewoon gebruiken daar waarvoor ze in de eerste plaats bedoeld zijn: het rangschikken van gegevens in een tabel. Maar dus niet om een page layout mee te maken. Dat doe je idd met div tags en css.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
En over 5 jaar is CSS weer not done, of iets anders verouderd.
Nee ;). CSS scheidt presentatie van inhoud, en dat concept veroudert niet; het is alleen jammer dat 't zo'n tijd heeft geduurd eerdat het toegepast werd (en dat gebeurt nu nog steeds niet).

Terug naar het originele probleem: de pagina doet nog steeds niks en heeft nog steeds geen inhoud :P

Ik denk dat de eigenaar van de website ietwat teleurgesteld is in het commentaar heeft en zich gaat bezinnen op een nieuwe site. Er staat nu nl minder op dan voorheen. :)

Ik denk dat de eigenaar van de website ietwat teleurgesteld is in het commentaar heeft en 1300 euro betaald heeft aan een professioneel webdesign bedrijf die nu een superprofessionele op CSS gebaseerde website aan het maken is... 8o)

Je kan het beste eerst een layout maken in photoshop, die onderdelen losknippen en in divs gooien, vervolgens een beetje php en css en je bent klaar.

Is voor veel mensen te lastig, maar die sitejes zijn er wel triest uit. animated gifs zijn not done in 2007, en het kleurgebruik is ook niet om naar huis te schrijven.

Of een content management system zoals Joomla. Genoeg Templates\Plugins\Addon over te vinden. makelijk bij te houden via een web interface.

Gr

Michael

Origineel geplaatst door CgJoe
Je kan het beste eerst een layout maken in photoshop, die onderdelen losknippen en in divs gooien, vervolgens een beetje php en css en je bent klaar.

Is voor veel mensen te lastig, maar die sitejes zijn er wel triest uit. animated gifs zijn not done in 2007, en het kleurgebruik is ook niet om naar huis te schrijven.

Slicen mag eigenlijk ook niet meer he ;)

Nou mannen...

Sinds deze opmerking van Renze...

Opmaak hoor je tegenwoordig met CSS te doen.

...ben ik mij ook maar eens gaan verdiepen in CSS styles etc. En het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk!

Mijn website was hopeloos verouderd (www.subgroover.com/old) en nodig aan vervanging toe, maar om nu een paar honderden euro's eraan uit te geven, daar had ik nog even niet zo'n zin in.

Toen kwam ik via css.startpagina.nl free CSS-templates tegen, die je redelijk eenvoudig kunt aanpassen naar eigen smaak, mits je een klein beetje programmeer-ervaring hebt.

Zie het resultaat:
www.subgroover.com

Ziet er leuk uit subgroover, alhoewel ik je oude site ook niet echt verkeerd vind hoor. Beetje tam dat wel, maar dat is soms goed !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back