Patterns op MC-202

c20h25n3o

Sync erin, acid eruit
Heej,

stel ik heb een paar leuke patterns op mn MC-202 gebrouwen...Nu wil ik dat ding ook live gaan gebruiken. In plaats van elke keer met een tape te gaan werken moet er ook een andere oplossing zijn. De MC heeft CV en Gate in....Zou ik dus met één of andere midi-editor (op de PC, welteverstaan) patterns kunnen maken en die via een Midi-to-CV converter in mn MC kunnen "laden"??? Of zijn er nog andere mogelijkheden???

Gr C20H25N3O

Re: Patterns op MC-202

Origineel geplaatst door c20h25n3o
Heej,

stel ik heb een paar leuke patterns op mn MC-202 gebrouwen...Nu wil ik dat ding ook live gaan gebruiken. In plaats van elke keer met een tape te gaan werken moet er ook een andere oplossing zijn. De MC heeft CV en Gate in....Zou ik dus met één of andere midi-editor (op de PC, welteverstaan) patterns kunnen maken en die via een Midi-to-CV converter in mn MC kunnen "laden"??? Of zijn er nog andere mogelijkheden???

Gr C20H25N3O
Met 202 Hack kun je patterns in je 202 laden.
Maar je kan geen patterns in je 202 opslaan. Zodra je 'm uitzet ben je je patterns kwijt. Via een Midi-to-CV convertor kun je alleen noten triggeren.
zie: http://www.synthwiki.nl/index.php/Roland_MC-202

als je ook een sampler gebruikt in je liveset kun je de boel daarin opnemen en in de mc laden (ver) voordat je begint. Of in de laptop natuurlijk...

Laatst gewijzigd:
Back