klik-geluiden bij loops

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Goeiemorgen,

Iedere keer als het USB-ledje van de V-synth XT verlicht (iedere keer als de sample loopt), dan horen we een vervelend kort klikje op een vrij hoge frequentie.. Bij het opslaan wordt die klik mee opgenomen.

De kabels zijn het niet, want als ik die beweeg dan hoor je gekraak, geen geklik..

Wat zou hier nog fout kunnen zijn ?

Dank alvast voor eventuele antwoorden..

Slechte loop.

Wat Fuse zegt, je zou het kunnen proberen op te lossen door wat aan de attack of decay te draaien maar waarschijnlijk gaat dat niet helpen, beter is opnieuw samplen denk ik.

Is bij alle loops.. bij alle presets van de V-synth..

Wat jij zegt 64Hz is het ook niet.. is echt wel hardwarematig..

Kan het dat ik gewoon veel te veel andere kabels in de buurt heb liggen ?

Origineel geplaatst door Gloomer
Wat zou hier nog fout kunnen zijn ?
het begin en einde sluiten niet op elkaar aan omdat ze niet samen komen op de 0...
dus gewoon ff de wave inladen in een wave editor en dan de eerste paar bytes infaden en de laatste paar uitfaden...

Origineel geplaatst door Gloomer
Kan het dat ik gewoon veel te veel andere kabels in de buurt heb liggen ?
dat mag normaal gesproken nix uitmaken verder...

Origineel geplaatst door 64hz
je zou het kunnen proberen op te lossen door wat aan de attack of decay te draaien
bij een loop?!! :confused: :D

Ik ga niet ieder geluidje bewerken met een editor.. is gekkewerk..

Misschien er even bijzeggen dat ie het soms heeft en soms niet :stupid

Thanks alleszins voor de feed !

Ik zou het gaan zoeken bij interferentie van het LEDje op een kabel/connector. Ik heb hier een PC met vooraan een hoofdtelefoonuitgang dichtbij het ledje dat flikkert als de PC zwaar aan het rekenen is, en dat ledje hoor je doorheen de hoofdtelefoon. Lastig, uiteraard.

Ik heb ook die indruk.. de connector in combinatie met...

Mijn twee jaar garantie is nog niet voorbij.. zal ik er best terug naar de verkoper mee gaan zeker :gaap:

of van die koperen jacks ipv zilverkleurige ??

Ik had het niet goed gelezen dus.

Maar ik zou die USB er tussenuit halen en de midi van je geluidskaart gebruiken.

Ik had het ook niet goed gelezen, dacht echt dat je wat gesamplet had. En ja, dan kan het mischien wel helpen ja als je de attack iets opschroeft ;)

Origineel geplaatst door fuse
Ik had het niet goed gelezen dus.

Maar ik zou die USB er tussenuit halen en de midi van je geluidskaart gebruiken.

Die attack veranderen helpt niet.

Dus, ik ga eens kijken voor een midikabel ?

Bij de geluidskaart heb je twee ingangen : midi out en midi in..
Bij de V-synth heb je er drie : in / out en thru..

Hoe heet zo'n kabel en waar moet ik ze precies inpluggen(gezien de verhouding 2 op 3) ?

-kan het uperhaupt kwaad als je per ongeluk je midi in een verkeerde uitgang steekt ?-

Thanks again ;-)

PC midi-0ut <naar> Roland Midi-In

en dan

Roland Midi-In <naar> PC midi-Out

Je hebt dan 2 midikabels nodig!!! Bij de wat oudere audiozaken worden midikabels DINkabels genoemd

Die attack veranderen gaat je nu ook niet helpen... heb je hele bericht verkeerd opgevat... (zoals vermeld in vorig bericht :P )

kun je je os updaten? misschien is t gewoon een bug in je synth..

Hij heeft het terug :stupid

om effe logisch te redeneren :

Zodra het USB-ledje brandt, hoor je een klik.

Wat garanteert dat ik geen klik hoor als ik 'm via midi-kabels aansluit. Dan licht het midi-ledje toch ook op ?

V-synth geeft 2 jaar garantie, toch ?

D'oh ! :dubbel:

Ik heb 't gevonden :

Asio4all : de hardware buffer moet uit staan !!

Je moet er maar opkomen..

Goed voor het nageslacht deze post.. 8)

-hopelijk blijft het zo-

Back