alles loopt vast

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Hey, again.

gear :

* M-audio 410 firewire externe geluidskaart
* V-synth XT
* Liquidmix DSP-processor
* FL-Studio 7XXL
* Windows XP

Iedere keer als ik die combinatie gebruik, kan moet ik de pc cold booten, want na de sequencer loopt ook de pc volledig vast..

FL-studio herinstalleren helpt niet. De M-audio driver moet ook regelmatig opnieuw geïnstalleerd worden aangezien de PC 'm niet vind.

Met al dat cold booten krijg ik ook iedere keer het blue screen of death.. zou het effectief aan mijn HD liggen ? Is thans nog geen 1,5 jaar oud..

Iemand een gelijkaardige ervaring of goede raad ?

Kijk eens in apparaatbeheer (rechts klikken op deze computer, eigenschappen, tabblad hardware, apparaatbeheer) of er ergens een uitroepteken staat bij een apparaat. Kijk daar ook eens of de interne geluidskaart op je moederbord (vaak is deze aanwezig) uitgeschakeld staat. Indien niet, uitschakelen. Check in je BIOS of de interne geluidschip (indien aanwezig) daar uitgeschakeld staat. Indien niet, uitschakelen.

Het is alvast 1 manier om een hardwareconflict te detecteren of op te lossen. Spijtig genoeg worden subtiele hardwareconflicten in apparaatbeheer vaak niet gedetecteerd terwijl je PC er wel last van heeft.

De firewirekaart even niet gebruiken (heb je een andere geschikte kaart liggen die geen firewire gebruikt?) is inderdaad ook een manier om te checken waar het probleem zit. De V-synth zelf kan natuurlijk ook de oorzaak van het conflict zijn. Maar goed, die is een vast gegeven in je setup dus moet je proberen het conflict (waar dus meerdere apparaten bij betrokken zijn) elders op te lossen.

Dus systematisch te werk gaan en proberen nog fijner te weten te komen wanneer het conflict optreedt.

Je HD lijkt me het probleem niet, ik zou denken aan de M-audio ivm ook dat driver probleem. Dus eerst eens zien wat er gebeurt met een andere kaart indien je die hebt, en of er geen intern geluidschipje per ongeluk nog aanstaat.

Succes ermee!

Op dit moment Vista kopen om een conflict op te lossen raad ik af, want veel meer fabrikanten hebben hun apparaten immers al op XP kunnen finetunen dan op Vista. Je hebt nu dus nog meer kans op conflicten in Vista dan in XP. Dat verandert met de loop der jaren wel, maar we leven nu. Je hele PC weggooien en een Mac mét nieuwe software kopen is uiteraard een mogelijke oplossing, vervang voor de zekerheid meteen ook even de pomp van je wasmachine want op budget kijken we toch niet. :stupid

Re: alles loopt vast

Origineel geplaatst door Gloomer
Hey, again.

gear :

* M-audio 410 firewire externe geluidskaart
* V-synth XT
* Liquidmix DSP-processor
* FL-Studio 7XXL
* Windows XP

Iedere keer als ik die combinatie gebruik, kan moet ik de pc cold booten, want na de sequencer loopt ook de pc volledig vast..

FL-studio herinstalleren helpt niet. De M-audio driver moet ook regelmatig opnieuw geïnstalleerd worden aangezien de PC 'm niet vind.

Met al dat cold booten krijg ik ook iedere keer het blue screen of death.. zou het effectief aan mijn HD liggen ? Is thans nog geen 1,5 jaar oud..

Iemand een gelijkaardige ervaring of goede raad ?

Ik had het een tijdje met de volgende gear:

Window XP
M-audio USB Midi externe soundkaart.

Mijn PC had alleen nog USB 1.0 poorten. Ik heb een hub gekocht met USB 2.0 en ben van het probleem af. Het bijzondere was in de eerste opstelling, dat vooral als de wasmachine aan stond (terwijl ik voor mijn muziekkamer een aparte groep heb laten aanleggen) mijn computer regelmatig bleef hangen en vastliep. Inclusief blue screen of death. Ben daardoor ook nog wat tracks kwijt geraakt.

Origineel geplaatst door ruudvee
Een BSOD is altijd een hardwareconflict.

volgens mij niet hoor .. wordt wel vaak door hardware veroorzaakt maar het probleem kan dan net zo goed door het software gedeelte komen (drivers of conflicten in winblows) ..

anyways topicstarter.. FL legaal?

Gloomer, als je toevallig je firewire controller ook als netwerk kaart hebt staan die op 'uitgeschakeld' of 'disabled' zetten. Dat scheelt iig gezeik met je firewire controller.

En probeer het anders ook eens zonder die liquid mix want kan wel eens zijn dat die firewire niet helemaal stabiel is of zo.

;) FL-studio7 XXL is wel degelijk een legale versie.. Ik draai geen warez op mijn muziek-pc..

Ondertussen is het probleem verholpen. Windows XP gewoon geherinstalleerd..

Het probleem nu, is dat windows niet meer afsluit. Tzal ook een stuk aan de harde schrijven liggen..

Thanks a lot y'all !

Veel voorkomend probleem als windows niet afsluit is dat er ergens een process loopt wat niet "wil" worden afgesloten.
Kijk daar eens naar of anders even googlen, ik heb veel pc problemen opgelost via google. :)

Back