Varierende Hardstyle Bassdrum

b00000000000000m:dj:

Attachments

• dnx_low25.mp3
    935,5 KB · Bekeken: 135
Denk doe ook 's mee..

Hardstyle kick, zonder pitch, mét piraten melodie :z

(let niet op mix etc, ik heb dit op mn laptop gemaakt om de tijd te doden)

Attachments

• melody 4.mp3
    656,8 KB · Bekeken: 130
Die kick is van mij, niet frontliner :)
Hoezo van jou? Het is gewoon de meest uitgemolken sample die er is... hardkick10.wav :r

Attachments

• HardKick10.wav
    67,9 KB · Bekeken: 144
Wow..

Ik weet niet precies hoe ik dit op moet vatten, maar de mijne is toch echt 2 kicks op elkaar met filters en EQ.
Daaronder zit een microtonic ietsje..

Ehhh thnx? :Z

Hey Deniax,
wat heb je allemaal over die kick heen gegooit; hij resoneert idd lekker. Misschien de dB van de bass nog wel wat oppompen, verder lekker hard!

nog meer bass?? Volgensmij heeft ie meer als genoeg!!

Hoe is deze gelukt? Ik denk zelf dat ik al aardig op weg ben, maar er mist nog iets naar mijn gevoel.

Attachments

• hardstyle kick_4.mp3
    258,2 KB · Bekeken: 113
De kick wordt volledig weggedrukt door de synth??

Van wat ik wel kan horen zo, vin dik 'm een beetje metaal-achtig klinken

Schopje omhoog! Wat voor mij wel aardig werkt is punch (klik) en staart (zwooeeeeeeeffff8o)) apart maken, en in audition samenvoegen. Dan kun je in audition nog even een audiobus aanmaken waar je al je basskanalen doorheen stuurt, en die haal je op en neer met de pitch shifter ofzeau..:)

er zijn nog maar weinig creatievelingen in de Hardstyle scene. Gelukkig doen die gewoon hun eigen ding. Als het ware de "leaders" en de "followers" (ja , Donkeyrollers hebben gelijk !:P). Nu is dat in alle muziekstijlen wel te herkennen. Ik merk alleen dat het bij de Hardstyle wel heel erg is.

Valt te begrijpen, ik word zelf ook veel beinlvoed door de Noisecontrollers en Michel Pollen, maar toch is het jammer dat mensen muziek proberen te maken zoals die en die etc.

Is puur voor het leerproces.. Denk je dat ik wil dat mijn kicks precies zo klinken als bijvoorbeeld die van de donkeyrollers? Zou lekker origineel zijn:P

verder vind ik het niet na-apen, ik heb die weg afgelegd en ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij die manier het beste klinkt om bepaalde dingen te bereiken, dat meerdere producers tot dezelfde conclusie zijn gekomen wil dus zeggen dat er een weg is die naar een goede sound leid:).

Verder is natuurlijk de variërende kick nu erg ingeburgerd in de hardstyle scene en ik zou er ook niet van af willen stappen ondanks dat ''iedereen'' dat nu doet. Het klinkt gewoon vet, klaar ;) <- mening

... ik zou er ook niet van af willen stappen ondanks dat ''iedereen'' dat nu doet...
Dan weet jij meer dan ik..8~

als ik juist de hardcore van nu hoor mis ik de pitchende bassdrum :)

Als het om te leren is valt het te begrijpen, is ook bij mij zo gegaan. Ik denk dat het ligt aan je instelling/visie erop. Ik zou nooit tevreden kunnen zijn met een track waar een gesamplede bassdrum inzit, of waar je zou denken dat het door die en die is gemaakt. Ik ga liever nog een aantal jaar verder met sounddesignen zodat ik heel me eigen soundbank heb/stijl. Maar dat is natuurlijk mijn instelling, zo zit ik gewoon in elkaar :P

Back