Varierende Hardstyle Bassdrum

@ statiq: ik denk dat er nog wat shuffle mist, klein beetje timingvariatie. Verder erg nice:)

Ik heb na lange tijd van niks produceren, ivm met werk, ook weer wat gemaakt.

Gaarne feedback:D

Attachments

• afterm mix1-01.mp3
    1.011,2 KB · Bekeken: 84
@BP

Ik vind de opbouw juist lekker, als je synth erin klapt dus je QLIMAX moment vind ik hem veel te slap.. Je verwacht namelijk een dikke synth maar die komt helaas niet. Misschien nog ff een layer eronder met een octaaf hoger oid.?!

Ik heb een vraag.

Hoe kan je je kick zeg maar laten infaden ? Dus 1 single kick distbass laten inklappen zeg maar..

Wat voor pattern pak je hiervoor ?

- Tevens werken hier mensen met Izotope Trash FX voor kicks ?

Ik heb een vraag.

Hoe kan je je kick zeg maar laten infaden ? Dus 1 single kick distbass laten inklappen zeg maar..

Wat voor pattern pak je hiervoor ?

- Tevens werken hier mensen met Izotope Trash FX voor kicks ?

idd de attack wat jeroenvdv zegt , of bedoel je reversed ? dat de zelfde kick omgedraait is en dus zo erin knalt..

Beetje bezig geweest met een rev bass :
(als het iemand wat boeit : bass/lead is gemaakt met 3xosc en sytrus, vocals van fort minor)

Attachments

• revbass11.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 73
joeyjoey: Je bass klinkt mij iets te 'donker': te weinig distortion of je (mid/)high is teveel gefilterd.

@Garuve , Het was de bedoeling om hem donker te laten klinken (hij is best laag gepitched)

@ statiq: ik denk dat er nog wat shuffle mist, klein beetje timingvariatie. Verder erg nice:)

Ik heb na lange tijd van niks produceren, ivm met werk, ook weer wat gemaakt.

Gaarne feedback:D

Klinkt net alsof je alleen een bass erin hebt zitten die een beetje un punch heeft , volgens mij kun je beter de punch weghalen en alleen de bass toevoegen met een apparte sample erbij (wat ze ook wel éen "tok" noemen :dubbel:)

@Garuve , Het was de bedoeling om hem donker te laten klinken (hij is best laag gepitched)

Klinkt net alsof je alleen een bass erin hebt zitten die een beetje un punch heeft , volgens mij kun je beter de punch weghalen en alleen de bass toevoegen met een apparte sample erbij (wat ze ook wel éen "tok" noemen :dubbel:)
hmm dat kleine beetje punch is opzich expres gedaan:o: Maar niet doen dus? En aparte punch maken? Zit er overigens wel in. zal vanavond nog eens eraan prutsen, heb inmiddels ook de kraak/distortion/staart whatever:P, wat aangepast, vond m nog te 'lief'
thnx voor je feedback iig:)

over jouw stuk: Vind die 'donkere' bass juist wel wat hebben, vind alleen die snare iets te overhheersend. Verder prima kan er weinig anders van maken:P

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest, ik ben lang met andere dingen bezig geweest.
Maar heb het nu weer helemaal opgepakt.

Bij deze meteen 2 intro kickjes.
Graag Feedback :)

Attachments

• Intro Kick 1.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 76
  • Intro Kick 2.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 65
Is weer ff geleden, RvH. :)
Je bent wel vooruit gegaan! Intro Kick 1 vind ik wel veruit de beste van de 2.
De tail zou nog ietsjes langer mogen waardoor hij net wat meer drive krijgt.
En je screech lijkt niet in het midden te zitten (misschien een keer kopiëren en lichtelijk van de Center af pannen zodat hij wat ruimteljker word).

--
Weer lopen sleutelen aan mijn kick btw...begin best wel tevreden te worden. :)

Attachments

• Empt3.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 70
  • B34f2.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 70
Laatst gewijzigd:
punch iets aangepast op de kick.

check it out!

Attachments

• liqkick.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 83
De meeste kicks die ik hier voorbij hoor komen zullen op een p.a. als een zoemtoon klinken. Het laag komt naar mijn smaak veel te laat, en er zit 0,0 dynamiek in. Of ik ben echt oud aan het worden ;-)

De meeste kicks die ik hier voorbij hoor komen zullen op een p.a. als een zoemtoon klinken. Het laag komt naar mijn smaak veel te laat, en er zit 0,0 dynamiek in. Of ik ben echt oud aan het worden ;-)

Klopt, ik merk ook dat de 'meeste' kicks allemaal erg op elkaar lijken en allemaal het zelfde missen.
Compressie, eqing en distortion maken het grootste verschil tussen sounds.

(tip, draai de interne distortion van hydra helemaal naar 0% brengt grotendeels alleen maar problemen :D)

Succes met deze tip synthforumers :okdan:
Hoop dat het wat helpt.

@Joey

Vind hem wel nice, lekker bezig dude.

@NessPJ

Weer zo hol (en nee ben niet van holletjes) Je kick is niet aanwezig, het blubbert wat en mist té veel power.

@Liq

Flink vooruitgegaan dude, nice.. Alleen het volume mag wel iets hoger.

Attachments

• liqkickpump.mp3
    254,1 KB · Bekeken: 71
Testing.. 1.2.3.

Heb echt problemen met melo's....

Attachments

• liqtest.mp3
    252,3 KB · Bekeken: 64
Zo.. deze vindt ik persoonlijk wel lekker knallen... wel een te lange build up

Attachments

• liqsnippet3.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 82
@RvH , je kicks beuken goed alleen mag de staart ietsjes langer

@NessPJ , Klinkt gewoon lekker :) , weinig op aan te merken

@Homeboy , thx :) , ik ontdek elke dag weer wat nieuws :D

@Diabolic , Vind je kick er nog niet helemaal goed uitkomen ,mischien komt het omdat alles zo dof(of hoe je het ook wilt noemen) klinkt.
Maar het geheel (zeker je lead enzo) klinken erg vet !

Stukkie van mij , kick klinkt nog best "leeg" dus mischien ga ik hem nog layeren met een andere kick met meer bass eronder.

Attachments

• Zip je lip ofzo.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 65
@ liq:
Mensen zijn eerder geneigd om je snippets te beoordelen als je zelf ook eens feedback geeft. :)

@ joeyjoey:
Thanks voor je feedback. Er zit zeker nog ruimte voor verbetering in mijn kick. Hij mag nog wat strakker/punchier maar wat Homeboy lijkt te omschrijven als hol is denk ik toch de sound waar ik naar op zoek ben.
Over jouw snip:
Je screech sound vind ik wel apart, ik denk wel dat er wat meer reverb overheen mag en misschien layeren met een andere saw achtige screech (met bijna dezelfde shape) waardoor die wat meer crispy geluid krijgt ofzo.
Je kick is niet slecht, maar er is niet echt een hoorbare subtail. Als die er ook bij zit krijgt hij wel meer drive zeg maar (pompende effect).

--
Deze is al iets gecontroleerder, maar de afmix is nog niet optimaal:

Attachments

• Empty11H.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 66
Back