Varierende Hardstyle Bassdrum

ok kleine verbetering dan! :walker:

Weet niet of k dat transponeren goed heb gedaan.. (werk met cubase) Heb ze allemaal gewoon 4 noten naar beneden gezet..

en de synth kon idd wel een reverbje gebruiken ;)

Dat ie nog niet perfect is hoor ik, maar waar zit dat m in? :confused:

Attachments

• kickjemetrauw-09.mp3
    601,3 KB · Bekeken: 126
het klinkt al een stuk beter, je pitch is goed en je punch ook; alleen nog steeds die Rauw erbij klinkt niet helemaal ;) je hebt hem naar beneden gezet, maar ik denk dat je heb omhoog moet schuiven.

sla bijvoorbeeld in microtonic maar eens de F aan, en klik dan eens op die rauw. je zult zien dat ze hetzelfde klinken qua toonhoogte, je moet erdus voor zorgen dat ze op een gelijke pitch komen en dan de noten aanpassen.

Probeer ook zelf eens in microtonic een dergelijke ''kraak'' de maken.
:mega:

eehm zo dan dus? :o: (bijlage)

Ja je hebt gelijk, moet ook gewoon mn eigen kraak hebben natuurlijk! :geslaagd:

Ik ga morgen 1tje uit de microtonic proberen te persen..

Attachments

• kickjemetrauw-11.mp3
    601,3 KB · Bekeken: 132
ik heb deze thread even doorgelezen en ik vond het erg uitdagend om ook
maar is een poging te gaan wagen

ik maak eigenlijk nooit hardstyle maar ik moet zeggen ik ga er nu eens wat meer aan doen

ik heb even een loopje gepakt van headhunterz ( ik kon even zo gauw geen hardstyle melodietje vinden dus ja )
in iedergeval zijn de kick, bass, koor, effect zijn van mij

ik hoop dat dit een beetje in de richting komt
oja en let even niet op het knip en plakwerk van het loopje :)

http://www.mediafire.com/?tdjeqktmcmo

ik heb deze thread even doorgelezen en ik vond het erg uitdagend om ook
maar is een poging te gaan wagen

ik maak eigenlijk nooit hardstyle maar ik moet zeggen ik ga er nu eens wat meer aan doen

ik heb even een loopje gepakt van headhunterz ( ik kon even zo gauw geen hardstyle melodietje vinden dus ja )
in iedergeval zijn de kick, bass, koor, effect zijn van mij

ik hoop dat dit een beetje in de richting komt
oja en let even niet op het knip en plakwerk van het loopje :)

http://www.mediafire.com/?tdjeqktmcmo
Leuk en aardig, maar

The key you provided for file download was invalid. This is usually caused because the file is no longer stored on Mediafire. This occurs when the file is removed by the originating user or Mediafire.

Leuk en aardig, maar

The key you provided for file download was invalid. This is usually caused because the file is no longer stored on Mediafire. This occurs when the file is removed by the originating user or Mediafire.

hmmm vreemd bij mij doet ie het wel
nou ja hier nog een link dan
kick bass voorbeeld.mp3

Punch klinkt goed (Hardkick10? Iig wel vet) Maar je basstaart is veel te kort..

vooruit nog een keer
ik heb er wat geluiden bijgemaakt en geknipt en geplakt

Attachments

• voorbeeld.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 123
heeft niemand een oordeel over mijn kickjes?? ze zijn met heel slechte monitoren gemaakt, misschien klinken ze bij jullie helemaal bagger.. Maar gelukkig zijn mn dynaudio bm6a op komst:P

En idd die kicks van (edit:neilZZZ:D) zitten absoluut niet lekker in de mix.. Pas jij wel sidechaincompressie toe op je sub, en wat voor monitors heb je?

En idd die kicks van (edit:neilZZZ:D) zitten absoluut niet lekker in de mix.. Pas jij wel sidechaincompressie toe op je sub, en wat voor monitors heb je?

nee ik pas geen sidechain toe
net zoals ik al eerder zei ik maak nooit hardstyle en ik heb me ook nooit verdiept in het produceren daarvan dit is gewoon een probeerseltje
omdat me dat wel leuk leek een keer
zo wist ik dus niet dat er een sidechain opzit op deze nu hardstyle kicks
maar dat is ook niet altijd neem ik aan
maar goed zo leer je nog eens wat :D

en wat voor monitors ik gebruik?? haha
logitech speakers die zaten bij de pc toen ie gekocht werd
dus nee ik gebruik geen goede monitors
maar goed die staan wel op mn verlanglijstje hoor

ow en even mijn mening over jou kick
volgens mij hoor ik dat je je kick ook pitched
en anders klinkt dat zo
dat moet je dus niet doen. kick moet hetzelfde blijven
alleen de staart moet van hoogte veranderen

ow en btw welke sidechain compressor gebruiken jullie hier dan voor??

ja je hebt gelijk hoor dat de punch hetzelfde moet blijven, ik heb de punch niet gepitcht hoor.. Dit komt omdat de staarten totaal verschillend zijn, maar ik heb wel dezelfde sidechaininstellingen gebruikt op de kicks, dus vandaar lijkt het dat de punch gepitcht is..

En waarom sidechaincompressie?, dit is het meest essentiele onderdeel bij het maken van de kick. Hierdoor blijf je je punch heel goed horen, en pomp je je bass als het ware iets meer naar de buitenkant..
Ik gebruik trouwens compadre beatpuncher voor sidechaincompressie!

Back