Varierende Hardstyle Bassdrum

Kun je wat specifieker zijn. Begrijp het niet zo goed. Ik weet wel dat een transient een korte tik is, maar meer niet.

http://www.stillwellaudio.com/?page_id=18

hier; draai maar eens wat aan de knopjes. Zorg er wel voor dat je het alleen op je punch hebt. Sla je kick dus als sample op en layer hem over je andere heen met de punch alleen.
Je kunt het ook proberen om hem op je hele kick te zetten, alleen zou ik dan de sustain niet al te hoog zetten.

:peukie:

Hier was ik pas mee bezig, let niet op de melo en de lead.
Let meer op de kick, hoewel de lead erbij ook een rol speelt..:erm:

Bekijk bijlage 47148

Commentz please!*D
Potjeuwh!:mega: Basis is goed, maar mag wel beter uitgewerkt worden

(toch stiekem op de synth gelet) zet er eens een ''baseline'' bij (heb voorbeeldje gepost)

Over de kick, de eerste 4 maten lijkt hij wat vals te klinkeN?

Ik hoor dat het geen sample is (behalve de punch dan, die wel zeker goed klinkt :okdan:), alleen heb je op de staart een dist gegooid?

Attachments

• Voorbeeld.mp3
    653,1 KB · Bekeken: 147
listened:

ik zou op die screech wat reverb zetten. Verder is die kick best hard, alleen die punch is van hardkick10? Op zich niet erg, maar dan zou ik hem flink aanpassen dat het niet meer hoorbaar is.

Het probleem van een sample als lage tonen is dat het wordt vervormt in de pitch, vooral de dist.

Je hebt niet de dist niet apart gedaan op een sample maar gewoon op de lage tonen toch?

Ja idd die punch is een wat veranderde hardkick10. De staart is de 808 kick uit een drumazon, opgeslagen als sample en wat gedistort en gefiltert. De punch heb ik gewoon op de c5 laten staan en de tail/staart(808 kick) gepitched. Maar waar je het over had qua sample, de hardkick 10 is geen distortion overheen geweest, alleen een low-pass filter, zodat er alleen een 'tik' overblijft en niet een lage distortion die meeknalt. Ikzelf probeer et met een junglist (dirt kick a3) maar dat klinkt dan bij mij net weer te junglist...

Handig die Transient plugin, zeker even proberen als ik weer thuis ben. Ik ben zelf al tijden bezig een hardkick 10 helemaal zelf te maken. Het lukt maar niet. Dirt Kick A3 begin ik mee en dan kopieer ik die. Daarmee ga ik dan distorten maar het blijft uiteindelijk dan een onduidelijke kick. Ik blijf maar samples uit blutonium gebruiken als punch, iets dat toch minder leuk en uniek is.

Maar waar je het over had qua sample, de hardkick 10 is geen distortion overheen geweest, alleen een low-pass filter, zodat er alleen een 'tik' overblijft en niet een lage distortion die meeknalt. Ikzelf probeer et met een junglist (dirt kick a3) maar dat klinkt dan bij mij net weer te junglist...

ik zou nooit een sample gebruiken om lage tonen te pitchen, met junglist kom je een heel eind. Ik wissel af tussen microtonic en junglist. Ik zou er ook een ''base expander''. test maar eens

Handig die Transient plugin, zeker even proberen als ik weer thuis ben. Ik ben zelf al tijden bezig een hardkick 10 helemaal zelf te maken. Het lukt maar niet. Dirt Kick A3 begin ik mee en dan kopieer ik die. Daarmee ga ik dan distorten maar het blijft uiteindelijk dan een onduidelijke kick. Ik blijf maar samples uit blutonium gebruiken als punch, iets dat toch minder leuk en uniek is.

Waarom layer je niet een zelfgemaakte punch uit een junglist/hydra met een vervormde hardkick 10? Dan weer als sample opslaan.. Die transient VST is een best ding moet ik zeggen:okdan:

als je niet meer hoort dat het hardkick10 is, dan heb je zelf een punch gemaakt. Al zit er wel een stemmetje in je achterhoofd ''kon ik zo'n punch zelf ook maar maken''.

ik gebruik ook veel claps in mijn punch, veel gelayerde claps; transient erop, disten en compressen. Dan nog eventueel een punch van een sample eronder.

Ik wissel af tussen microtonic en junglist. Ik zou er ook een ''base expander''. test maar eens

Microtronic punch? En junglist de tail ofnie? Met welke preset begin je met junglist voor de staart dan? Ik meestal een Phat kick of een dirt kick en dan de punch eruit halen(of ene heel klein beetje laten zitten) en dan disstorte, eq'en etc.

Ja maar ik heb bij microtronic altijd zo'n vage lage toon, ik gebruik micro voor punches(niet dat dat lukt xD) Maar als je claps mee layert klinkt et dan wel relax?

(toch stiekem op de synth gelet) zet er eens een ''baseline'' bij (heb voorbeeldje gepost)

Over de kick, de eerste 4 maten lijkt hij wat vals te klinkeN?

Ik hoor dat het geen sample is (behalve de punch dan, die wel zeker goed klinkt :okdan:), alleen heb je op de staart een dist gegooid?

ik heb hem aangepast en ik heb geen leads erbij gedaan ofzo:P
commentz:mega:

Attachments

• kick synth.mp3
    259,8 KB · Bekeken: 155
Wat btw ook erg belangrijk is in een "hedendaagse hardstyle kick", is waar het accent van de bass ligt. Daarom: Automation:okdan:

Back