Varierende Hardstyle Bassdrum

Sidechaincompressie heerst, HH NC alle professionals gebruiken het bij het maken van de kicks, het is onmisbaar bij het maken van een vette kick..

Sidechaincompressie heerst, HH NC alle professionals gebruiken het bij het maken van de kicks, het is onmisbaar bij het maken van een vette kick..
Wie zegt dat het compressie is, wie weet is het gewoon automation van bepaalde parameters?

Ik doe m'n sidechaincompressie manueel (automaten dus) zodra ik ga layeren:eureka:

Het gaat toch om het resultaat en de manier waarop is toch bijzaak? Het is gvd geen ravensburgert. Als jij een vette kick maakt door een bowlingbal van een flat te pleuren en dat te samplen dan is het toch ook goed?

Als jij een vette kick maakt door een bowlingbal van een flat te pleuren en dat te samplen dan is het toch ook goed?

:halleluja

Maaruh, het is toch wel fijn dat een ieder hier zijn manier/ervaring deelt;
zodoende kan men zelf beslissen hoe e.e.a. te produceren !

:mega:

Daar heb je gelijk in Fuse, maar hier wordt gevraagd hoe men vette varierende hs bassdrums maakt, nou in 99% van de gevallen gebruikt men hier sidechaincompressie voor.. Headhunterz, Zany, Noisecontrollers enz enz passen dit toe, das gewoon een feit! En mijn ervaring is dat dan ook alle andere sounds beter in de mix passen!

En Niel, noem je dit opdringen? Ik probeer je gewoon een zeer goed advies te geven, maar dat wordt hier -raar maar waar- niet gewaardeerd. Ik dacht dat sidechaincompressie hier al oud nieuws was :S

Hierbij ook mijn kazige bijdrage.
808 kick door een distortion en wat compressors.
En nog wat (meer rave achtige) virus soundjes erbij voor de (slegte) smaak.
Subbas erbij voor het broekwapper effect en nog wat knoppen draaien van de distortion bij het opnemen.

Als ik hier een nummer van zou maken dan kontie meteen in de kut draad. :D

Attachments

• hard.mp3
    2 MB · Bekeken: 125
De nieuwe hardstyle god, fuse
worshippy.gif

weer een snipje van mijn hand. 2 in 1 :) :biertje:

Attachments

• dnx_low30.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 120
En nu je hem terug luistert blijktie toch kut te zijn. Jammer als dat gebeurd..

Hallo mensen,
Ik ben hier nieuw en heb al beetje rondgekeken op dit topic.
Ben 14 jaar en vind het leuk om te knutselen met hardstyle,
Ik werk met Fl studio 8.
Ik wil vooral de kick mooi hebben in een track.
Daarom wil ik jullie hulp.
waar kan ik het beste mee beginnen met voor een punch.
check bijlage voor een kleine productie.

Dit is een geripte kick met een gelayerde eigen gemaakte kick.
jajaaj.
ik wil in mn toekomst niet meer gaan rippen want dat is noob.

Attachments

• Brinical Preview No Vocal.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 114
Back