Varierende Hardstyle Bassdrum

http://soundcloud.com/freqmaniak/freqmaniak-preview-2Had iemand nog wat aan te merken op mijn Intro?

Had een pagina hiervoor al iets geupload maar geen antwoord op gehad.

Zoals daarvoor al gezegd is, geef feedback op andere voor jou dan krijg je zelf ook feedback.
Al heb ik daar zelf nog niet veel van gemerkt. :D

@freqmaniak

De punch van je kick is heel erg scherp, probeer de frequentie te vinden die zo scherp is en probeer die wat omlaag te halen.
De rol in je kick is wel erg lekker hoor ! :)
Vind je intro wel erg saai omdat er weinig variatie in je intro sound zit.

Verder klinkt het helemaal niet verkeerd ! :D
Succes verder !

@joeyjoey,

Ik heb het wel gelezen hoor. Maar ik zou nog antwoord van thebasspunderz krijgen!

Ik ga me nu wel meer richten op kritiek van andere. Als er nieuwe dingen worden geupload!

En dan negeert ie je post ook nog he :erm:

:mega:

Ik neem gwn aan dat als niemand wat te zeggen heeft over mijn stukje dat het wel goed zal zijn.
Ik vind het zelf goed klinken en das het belangrijkste. :D

@Aftersho-Q

Niet zo gecharmeerd van de FX kicks. Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat je er aan kunt verbeteren, ik mis wat hoog in de EQ en er mag meer verb op.

Dan de kick, want dat is waar het om gaat. Rauwer dan rauw. Erg goed. Iets te voor mijn smaak maar zal het goed doen in de RAW scene. Let wel op dat hij niet clipt. Als je hem kapot wilt trekken doe dat dan in de master. Dit type kick is wel heel dominant, heeft volume nodig en ligt lastig in de mix. Maar RAW platen zijn toch vaak wat minimaler qua synths en melodie.

Pitchen was denk ik meer om te laten zien dat (jij) het kan maar zou ik niet doen. niet verder dan 4 semi-tonen van het origineel weg pitchen (mijn persoonlijk mening bij dit type kick)

Punch en attack is verder mooi, goed aggresief.

Wat je er verder bij hebt gezet is een beetje afraffel werk. (maar dan samplen we hem tenminste niet van je ;) Goed werk dus!

@The Basspounderz
Verhouding tussen je reversed en pitch kick is absurd. Kijk eens naar je EQ waarden. Ik zou liever de hele plaat naar die reversed luisteren... Light ook veel beter in de mix (altijd met een reversed)
Pitchen heb je onder de knie, maar hij resoneert echt te veel in de hogere pitches.

Die side-chain compressie maakt me een beetje misselijk. (niet afzeikerig bedoeld).
Zorg dat als gaat side-chainen dat waar de syth ducked (waar je hem wegdrukt) de kick het volume level glad trekt of er net iets bovenuit piekt. Sowieso moet er een hoop laag uit die synth.

@Freqmaniak
Zo dat lijkt al gemasterd, staat goed hard! Op zich qua mix zit het goed in elkaar. Maar ik zou je track niet draaien als je die vervelende gimmick erin houdt op die intro kick, tenzij je dat even een EQ dip maakt in die dominante frequentie.
De kick zelf heb ik een beetje springveer gevoel bij, nogmaals hij ligt wel aardig in de mix. Verder is hij iets te lang, de toon is iets te rechtdoor. Lag het bpm hoger dan was het wel goed voor de drive, maar dan was het hardcore geweest.
Inderdaad is het intro wat eentonig, maak het iets interessanter, verknip de aanslag in die lead een beetje.

Je break sfeer is veel belovend, maar maak dat ook iets interessanter al zijn het ini-mini details. Dat als je blijft luisteren steeds iets nieuws ontdekt. Al is het iets heel kleins.

@Ikbenroy
Was die video die je gepost had :"kick test in Logic" o.i.d. niet van jou?? Die kick gaat alle kanten op qua toon. Melodie is wel grappig. Is zeker iets leuks van te maken. Met een beetje meer tijd in synth design. Een mooi begin om alle aspecten van een track een beetje te verkennen. Maar ik zou nu even focussen op de kick. Daar is dit Topic voor bedoeld.

@Phye: Thx man! Jij bent de enige die er iets op comment. :)

Ik hou wel van die rauwe hardstyle. Daarom ook mijn keuze voor die kick.
Vind hem zelf nog redelijk makkelijk in de mix passen momenteel. :D
Clippen doet hij niet. ;)

Verder die FX kicks zijn nu wat beter afgeregeld. Ontbrak wel wat high/mid en wat extra dist. Thx voor de tip. :D

http://soundcloud.com/freqmaniak/freqmaniak-preview-2Had iemand nog wat aan te merken op mijn Intro?

Had een pagina hiervoor al iets geupload maar geen antwoord op gehad.

Qua sounds en opzet klinkt het allemaal wel geinig op zich..

Maar, qua kicks heb je nog een lange weg te gaan. Er zit een soort van "in de richting" sound in, maar niet veel meer dan dat.

Bljf oefenen, je bent iig al verder dan sommigen die na een jaar klooien nog echt helemaal nergens zijn.

@ikbenroy

Je kick is niet echt bepaald goed hoorbaar en de attack (punch) die hoor je bijna helemaal niet. De attack hoort er lekker door heen te knallen (niet te hard maar ook niet te zacht, hij moet altijd hoorbaar zijn als de kick knalt).
Kwa sounddesign heb je nog veel te leren, je gaat de goeie kant op maar er moet nog veel gebeuren :D

--

Had eventjes niks de doen dus een snelle climax remix van Gotta Have Your Love van audiofreq in elkaar geknal :D

Attachments

• GHYL.mp3
    5,8 MB · Bekeken: 70
Had eventjes niks de doen dus een snelle climax remix van Gotta Have Your Love van audiofreq in elkaar geknal :D
Dit begint er toch wel op te lijken. Heb er weinig op aan te merken eigenlijk alleen dat de lead in je snip wel wat meer body/texture zou mogen hebben. Vind de tailsound in je kick erg lekker. Maar probeer zoals bij je andere snippet op te letten dat het nog wel 1 goed geheel blijft.

----

Vandaag weer even verder gewerkt aan mijn snip van laatst. Zowel de lead als de kick zijn anders nu.
Lead klinkt nu een stuk voller en de kick heeft een betere tailsound. Begint er echt op te lijken nu (vind ik zelf)...maar die typische tailsound blijft voor mij echt het moeilijkst...

Attachments

• So High 2.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 67
@ness

je attack klinkt wat hol.. voor de rest vind ik het vrij goed klinken tbh..

@BP

Nice kick !

@Phye, Tnx voor je feedback. Ik ga proberen aan me kicks en synths te werken!

@ThebassPounderz,

Klinkt lekker, het lijkt alleen of je kick een stuk harder gaat als je hem omhoog pitcht. Verder vind ik de synth een beetje zwak, gooi er nog een EQ overheen, of probeer hem te layeren.

@NessPJ,
Wat homeboy al zei, je attack klinkt wat hol. Verder vind ik je synth wel lekker.

@ThebassPounderz (& Freqmaniak):
Dat de kick harder klinkt op hoge pitches klink in mijn oren als resonantie. Leuk op je speakers thuis, maar dat hoort nie ;) Weg EQen die resonantie = gehoorbeschadiging. Als je zelf vindt dat alle pitches gelijkwaardig klinken dan heb je misschien iets in je ruimte waardoor die frequentie gedempt wordt. Check hem even op koptelefoon dan hoor je het wel.

Naar mijn smaak mag er ietsje meet 'Tok' op de punch. De kick is nu wel veel meer opgepompt (compressie?) Als dit dezelfde reversed is als in de vorige snip, dan heb je het een beetje overdreven ;) Nu is de pitchkick veel sterker maar wel wat kapot getrokken. Maar dat kan aan mijn oren liggen.

Die synth is helemaal niet zwak! Die is juist goed, ideaal voor de mix. Komt je kick heel mooi uit.

@NessPJ
Hoeveel laag zit er in die lead. Hij is inderdaad mooi vol. Maar drukt je kick helemaal weg. Kun je voor de test even een snip uploaden waarbij je de lead even 6db zachter staat. Om even goed naar die kick te horen. Als de vorm van staart een issue is kunnen we beter horen waarom.
Voor de mix ben ik bang dat je toch echt een dikke low cut op die lead moet doen. Tot minimaal +/- 600Hz. Anders heeft je kick niet genoeg ruimte. Synth is wel mooi inderdaad!

@Phye, Tnx voor je feedback. Ik ga proberen aan me kicks en synths te werken!

@ThebassPounderz,

Klinkt lekker, het lijkt alleen of je kick een stuk harder gaat als je hem omhoog pitcht. Verder vind ik de synth een beetje zwak, gooi er nog een EQ overheen, of probeer hem te layeren.

De lead bestaat al uit 4 lagen, en klinkt naar behoren. Hoef ik verder niks aan te doen :engel:

Phye schreef:
Dat de kick harder klinkt op hoge pitches klink in mijn oren als resonantie. Leuk op je speakers thuis, maar dat hoort nie Weg EQen die resonantie = gehoorbeschadiging. Als je zelf vindt dat alle pitches gelijkwaardig klinken dan heb je misschien iets in je ruimte waardoor die frequentie gedempt wordt. Check hem even op koptelefoon dan hoor je het wel.

Ik heb johan van fusion records ook mijn kick laten horen + een gehele track erom heen en die vond dat geen slechte eigenschap van deze kick omdat het overdreven veel is.

..."omdat" of OF "het overdreven veel is"?

Heb je hem toevallig op head phones geluisterd? En vind je zelf niet dat er veel verschil zit tussen de pitches?

Persoonlijk zou ik om die reden de track skippen als ik hem in een playlist zou hebben staan. Dat zou zonde zijn want verder klinkt alles namelijk erg fijn.

Back