@Aftersho-Q
Niet zo gecharmeerd van de FX kicks. Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat je er aan kunt verbeteren, ik mis wat hoog in de EQ en er mag meer verb op.
Dan de kick, want dat is waar het om gaat. Rauwer dan rauw. Erg goed. Iets te voor mijn smaak maar zal het goed doen in de RAW scene. Let wel op dat hij niet clipt. Als je hem kapot wilt trekken doe dat dan in de master. Dit type kick is wel heel dominant, heeft volume nodig en ligt lastig in de mix. Maar RAW platen zijn toch vaak wat minimaler qua synths en melodie.
Pitchen was denk ik meer om te laten zien dat (jij) het kan maar zou ik niet doen. niet verder dan 4 semi-tonen van het origineel weg pitchen (mijn persoonlijk mening bij dit type kick)
Punch en attack is verder mooi, goed aggresief.
Wat je er verder bij hebt gezet is een beetje afraffel werk. (maar dan samplen we hem tenminste niet van je

Goed werk dus!
@The Basspounderz
Verhouding tussen je reversed en pitch kick is absurd. Kijk eens naar je EQ waarden. Ik zou liever de hele plaat naar die reversed luisteren... Light ook veel beter in de mix (altijd met een reversed)
Pitchen heb je onder de knie, maar hij resoneert echt te veel in de hogere pitches.
Die side-chain compressie maakt me een beetje misselijk. (niet afzeikerig bedoeld).
Zorg dat als gaat side-chainen dat waar de syth ducked (waar je hem wegdrukt) de kick het volume level glad trekt of er net iets bovenuit piekt. Sowieso moet er een hoop laag uit die synth.
@Freqmaniak
Zo dat lijkt al gemasterd, staat goed hard! Op zich qua mix zit het goed in elkaar. Maar ik zou je track niet draaien als je die vervelende gimmick erin houdt op die intro kick, tenzij je dat even een EQ dip maakt in die dominante frequentie.
De kick zelf heb ik een beetje springveer gevoel bij, nogmaals hij ligt wel aardig in de mix. Verder is hij iets te lang, de toon is iets te rechtdoor. Lag het bpm hoger dan was het wel goed voor de drive, maar dan was het hardcore geweest.
Inderdaad is het intro wat eentonig, maak het iets interessanter, verknip de aanslag in die lead een beetje.
Je break sfeer is veel belovend, maar maak dat ook iets interessanter al zijn het ini-mini details. Dat als je blijft luisteren steeds iets nieuws ontdekt. Al is het iets heel kleins.
@Ikbenroy
Was die video die je gepost had :"kick test in Logic" o.i.d. niet van jou?? Die kick gaat alle kanten op qua toon. Melodie is wel grappig. Is zeker iets leuks van te maken. Met een beetje meer tijd in synth design. Een mooi begin om alle aspecten van een track een beetje te verkennen. Maar ik zou nu even focussen op de kick. Daar is dit Topic voor bedoeld.