Varierende Hardstyle Bassdrum

Ff offtopic: Dat nieuwe album van D-Block & S-Te-Fan vind ik maar niks. Geen enkele track van hunzelf heeft goeie kick , enkel die laatste 3 maar dat zijn 2 collabs & 1 remix.:D
Ben beetje teleurgesteld , had een super vette cd verw8 en dan dit...:?

Ff offtopic: Dat nieuwe album van D-Block & S-Te-Fan vind ik maar niks. Geen enkele track van hunzelf heeft goeie kick , enkel die laatste 3 maar dat zijn 2 collabs & 1 remix.:D
Ben beetje teleurgesteld , had een super vette cd verw8 en dan dit...:?

ik vind de kick in ''letz dance'', ''sound of the thunder'', ''Shiverz'' best wel aardig, de rest van het album vind ik helemaal niets.

Wow, hoe ernstig kunnen smaken verschillen :?

Ik vind de kicks echt vet die ze gemaakt hebben :P

Supernova, prachtige kick... Lekker rauw en bol.
Same for music en why, kort, maar toch lekker.

The human soul, vind ik persoonlijke de lekkerste kick die ik tot nu toe ever gehoord heb, echt rauw en klapt hard. Ik dacht dat jullie fans waren van een rauwe kraak?!

De rest van de kicks vind ik ook wel nice, behalve ultimate high (wel lekker nummer overigens).

Nu dit toch meer een algemeen hardstyle topic is geworden. Ik ben absoluut nog niet bekend met het maken van hardstyle synths, ik loop een beetje te experimenteren, wat vinden jullie ervan en hebben jullie tips?

De synths trouwens die ik echt ernstig vind, zijn van the human soul en shiverz (enge nummers trouwens). Iemand tips hoe die richting op te gaan? Beginnend met the human soul, hij lijkt niet zo heel erg detuned, hij klinkt wel vrij lief vind ik. Hij ruist wel een beetje, dus misschien een beetje distortion? Bij de break hoor ik een square wave, maar die komt later niet meer terug, niet waar?

Ik weet niet eens wat je standaard met een synth moet doen. Wat ik doe is, detune, finetune, verschillende waveforms kiezen, daar een balans tussen vinden, fruity blood overdrive, camelphat en fruity reverb erover, that's it.

Attachments

• new_hardsynths.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 104
The human soul, vind ik persoonlijke de lekkerste kick die ik tot nu toe ever gehoord heb, echt rauw en klapt hard. Ik dacht dat jullie fans waren van een rauwe kraak?!

De rest van de kicks vind ik ook wel nice, behalve ultimate high (wel lekker nummer overigens).

:D Rauw en hard? Die van ''shiverz'' en ''In other worldz'' zijn rauw en hard.:P
De rest vind ik echt niks , zeker die ''letz dance'' niet...*poing poing*:?

Over de synth : Die van jouw purno klinken nog wat lief. Je kan is proberen layeren maar met sylenth1 weet ik dat da ni nodig is.:D
Daar krijg je al extreem harde lead's mee zonder enig Fx of layer:P

:D Rauw en hard? Die van ''shiverz'' en ''In other worldz'' zijn rauw en hard.:P
De rest vind ik echt niks , zeker die ''letz dance'' niet...*poing poing*:?

Over de synth : Die van jouw purno klinken nog wat lief. Je kan is proberen layeren maar met sylenth1 weet ik dat da ni nodig is.:D
Daar krijg je al extreem harde lead's mee zonder enig Fx of layer:P

NAH! 0:30 klinkt toch geweldig?!

En josh & wesz vind ik al sowieso amateurs, dat nummer vind ik 10x niets :)

Vind je mijn synths lief:?
Ik vind ze juist te stout en wil een iets liever synth... Zoals the human soul.

Ik vind dat mijne teveel detuned is, jij niet? Stout maken doe je toch met detune?

Ik vind dat mijne teveel detuned is, jij niet? Stout maken doe je toch met detune?

Is een optie maar door em alleen minder/meer te detunen gaat ie niet liever/stouter klinken.:D Er zit wel meer achter dan dat.;)

Ik heb ook weer wat gemaakt, benieuwd wat jullie er van vinden :P
Wederom 'happy' :D

Ik vind je melo weer lekker , alleen minder ''catchy'' als de andere.:okdan:
We are the happy generation.8)

Lekker ! zou net zo goed een hardcore kick kunnen zijn.

Thx! Was oorspronkelijk de bedoeling van die kick.:P

Ik vind je melo weer lekker , alleen minder ''catchy'' als de andere.:okdan:
We are the happy generation.8)

Haha dat zijn we zeker:P

Jaa ik ben wel met je eens over de melodie hijs misschien nog niet goed af, zit nog niet zoveel structuur in. Eff kijken of ik dat kan veranderen:D

@ Purno : Dit is ruig en hard!:D

Attachments

• kick loop 2 verschillende.mp3
    323,2 KB · Bekeken: 110
Ye, maar toch klinkt het niet :P Weet niet of jij 't gemaakt hebt, maar sorry :P.

Ja is mijn kick.:D Valt ook niet veel aan te klinken , is enkel kick/punch.:P
W8 maar tot het in geheel zit.:duivels:

Hoe maak ik dan wel een synth harder en ruiger? :) Schijnbaar doe ik namelijk iets niet goed.

Ik weet niet wat je doet , maar zoveel kan je niet verkeerd doen.:P
Als het maar goed klinkt zeg ik altijd.:D

Ja is mijn kick.:D Valt ook niet veel aan te klinken , is enkel kick/punch.:P
W8 maar tot het in geheel zit.:duivels:

Ik weet niet wat je doet , maar zoveel kan je niet verkeerd doen.:P
Als het maar goed klinkt zeg ik altijd.:D

ook maar eens een kickje weer gemaakt. Ik heb het idee dat ik dezelfde kicks blijf maken...

Ye, maar toch klinkt het niet :P Weet niet of jij 't gemaakt hebt, maar sorry :P

Hoe maak ik dan wel een synth harder en ruiger? :) Schijnbaar doe ik namelijk iets niet goed.
Als je uitgaat van een zaagtand:
ik pleur meestal 8x unison voor het volle geluid, detune naar gehoor, beetje chorus niet te veel want dan vern**k je het geluid, kleine flanger erover, flinke reverb met een redelijk lange release en ik krik de mid/high een beetje op. zo kom je een beetje in de richting denk ik :okdan:

ik heb ook nog 2 kicks gemaakt, feedback welkom:
http://www.speedyshare.com/415927545.html
http://www.speedyshare.com/713977960.html

@Purno dan:
Klinkt idd niet veel anders als je andere kicks. Maar........Ik vind em ni slecht! :D

@Purno dan:
Klinkt idd niet veel anders als je andere kicks. Maar........Ik vind em ni slecht! :D

mwah, ik vind 'm tegenvallen haha.

Toch maar es iets anders geprobeerd, en weer kom ik op hetzelfde uit...

Maar ik vind deze wel beter, wat vinden jullie?

Attachments

• kick_145.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 113
Het kan zijn dat ik volledig de plank missla, maar dit topic heet "Varierende Hardstyle Bassdrum"
als er IETS is dat niet varieert maar het hele nummer lang hetzelfde doorgaat is dat wel een hardstyle bassdrum. trouwens, niet alleen de bassdrum mist variatie in dit genre, maar dat is een ander verhaal.

Om het even in een context te plaatsen: als je mij vraagt wat het verschil is tussen deze toelie en jumpstyle zou ik het je wis en waarachtig niet kunnen beantwoorden. Wat ik wel weet is dat ik in 5 minuten met een TR-909 bassdrum sample en een fijne distortion plug-in en wat EQ precies die monotone, agressieve, 3x uitgekotste kick kan maken.

Back