Varierende Hardstyle Bassdrum

Wat vinden jullie van mijn "Variende Hardstyle Bassdrum" dan? Ik ga nog niet mijn eigen melodieen laten horen (ivm stelen) dus heb ik een melodie gebruikt waar de bass ontzettend van pitched. De hoogste bassnoot is niet mooi, ik weet het ;) Alle geluiden die je hoort zijn zelf gemaakt. De onderlinge volume's zijn een beetje off maarja.

Attachments

• tba1.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 99
EQ ? De mid/high wat boosten (Niet te veel offcourse:D) moet wel wat meer ''helderheid'' in je sound brengen.;)
Weet niet of je compressie gebruikt maar als je overdrijft gaat er wel veel dynamiek verloren.:)

Okay, thanks. Ik gebruik geen compressie op aanraden van de topics hier :)

Wat ik apart vindt is dat je alles tot in detail aanwijst wat er aan mankeert maar het niet weet aan te passen.
Minder dof is uiteraard een kwestie van eq.

Euhm ja, ik ben nog niet zo heel lang bezig hè :) En heb mij volop gefocust op de kick, in plaats van sounds alleen. Vandaar dat ik nog steeds geen compleet nummer kan maken. Met mijn gehoor is echter niets mis :) Dus ik weet wel alles aan te wijzen, maar heb niet genoeg ervaring er iets aan te doen. Ik probeer gewoon wat in het rond.

Of je cut je lage frequenties een klein beetje met een low-shelf filter. En als je bijvoorbeeld je kick een eq boost geeft op 5khz met een smalle q, zal ie wat beter te horen zijn.

Okay, hoe kom je overigens aan de frequenties? Ergens gelezen? Of uit eigen ervaring?

Wat vinden jullie van mijn "Variende Hardstyle Bassdrum" dan? Ik ga nog niet mijn eigen melodieen laten horen (ivm stelen) dus heb ik een melodie gebruikt waar de bass ontzettend van pitched. De hoogste bassnoot is niet mooi, ik weet het ;) Alle geluiden die je hoort zijn zelf gemaakt. De onderlinge volume's zijn een beetje off maarja.

Kan iemand hier feedback over geven?

Okay, thanks. Ik gebruik geen compressie op aanraden van de topics hier :)

Euhm ja, ik ben nog niet zo heel lang bezig hè :) En heb mij volop gefocust op de kick, in plaats van sounds alleen. Vandaar dat ik nog steeds geen compleet nummer kan maken. Met mijn gehoor is echter niets mis :) Dus ik weet wel alles aan te wijzen, maar heb niet genoeg ervaring er iets aan te doen. Ik probeer gewoon wat in het rond.

Okay, hoe kom je overigens aan de frequenties? Ergens gelezen? Of uit eigen ervaring?

Ervaring, spendeer maar genoeg tijd met je equalizer :P

Kan iemand hier feedback over geven?

Naar mijn mening mist je kick de de lage frequenties. Ik hoor ergens in de verte heel lichtjes iets distorted, een bass, kan dat kloppen (alleen als je laag gaat)?
Je bass mag verder door dreunen en ik zou misschien iets meer attack aan de bass geven. Naar mijn mening klinkt de kick wat voller als je bass tegelijk met de punch klapt.

Naar mijn mening mist je kick de de lage frequenties. Ik hoor ergens in de verte heel lichtjes iets distorted, een bass, kan dat kloppen (alleen als je laag gaat)?
Je bass mag verder door dreunen en ik zou misschien iets meer attack aan de bass geven. Naar mijn mening klinkt de kick wat voller als je bass tegelijk met de punch klapt.
Bedankt voor je input! Punch is toch hetzelfde als kick? Alles klapt tegelijk alleen de bass wordt weggedrukt door sidechain compressie. Ik denk zelf dat de subbass te hard staat en het distorte randje te zacht, ik zal eens kieken:kroon:

Waar luisterd iedereen op af dan? Ik gebruik een subwoofer en hier klinkt de bass heel deftig diep. Dat kan dus ook een vertekend beeld zijn.

Oke, is dit beter? Heb EQ aangepast en sidechain anders ingesteld.

Dit is alleen een demo van me kick en bass he, normaal pitcht ie niet zo extreem. Ik heb deze melodie gebruikt juist om het goed te laten horen.

Attachments

• tba2.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 89
Laatst gewijzigd:
Er valt ook geen letterlijke informatie te vinden wat er nou precies onder valt.
Het ene persoon zal er dit onder verstaan het andere weer wat anders.
Maar wellicht had ik het woordje bam er niet bij moeten gebruiken. :P
Met een "kick" ben je al in een verder stadium en heb je al meer dan een punch.

ik hoor het al, de kick moest ietsjes harder en sidechaining nog iets anders.

Kijk, dit klinkt al een heeel stuk beter. Je soundsystem heeft waarschijnlijk een equalizer, welke mid boost om 't helder te laten klinken (nu bedenk ik mijzelf, dat ik ook zelf had kunnen verzinnen hoe ik mijn kick helderder kon laten klinken :) ). Je kick mist nog steeds de lage frequenties, dat kan ik zeggen omdat ik zelf een handig trucje heb waar ik de lage frequenties mee kan horen, of beter gezegd, voelen. Mijn headset gaat onder een bepaalde frequentie trillen, hoe harder hij trilt, hoe lager en harder de frequentie is. Bij een nummer van bijv. noisecontrollers trilt hij hard, bij frontliner bijv. minder. Dus dat probeer ik te bereiken, ik zorg dat mijn headset net zo hard trilt.

Euhm, ik heb eens geprobeerd een klein stukje aan te passen, echter ben ik hier niet zo goed in en de timing klopt niet perfect met jouw kick, maar ach, het is een idee. Bij mijn stukje trilt mijn headset vrij hard, dat betekent dus dat de lage frequenties goed zitten :P Terwijl er hoog gepitched wordt. Dit houdt dus in dat terwijl je pitcht, het laag nog steeds vol blijft. Bij jouw stukje is het laag goed wanneer je laag pitcht, maar niet wanneer je hoog pitcht.

Ik hoop dat je iets met mijn vage uitleg kunt :P

[EDIT]

Nja, absoluut een slecht stukje, maar misschien kun je iets met de bass :P (spectrum analyser, bluecat bijv. )

Attachments

• error_tba3_purno_lessbass.mp3
    66,4 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
ben vandaag bezig geweest met een nummer op Cubase, tell me :):okdan:

Bijgevoegde bestanden:
mp3.gif
Kanuzo - Exterminate.mp3‎ (787,9 KB, 33x gelezen)

Ja hoor zeer lekker..........;p
Ben zelf al jarenbezig met cubase...al in de tijd van Atari.
Maar dan met club.trance.
Ik krijg het nog niet voor elkaar om zoals ik het in Fl studio afstem.

Zal ff wat toevoegen zoals ik in FL bezig ben.
http://www.speedyshare.com/files/19744049/estilo1.mp3

Back