Varierende Hardstyle Bassdrum

ik hoor het al, de kick moest ietsjes harder en sidechaining nog iets anders.

Ik gebruik ook een woofer en ik vind je sub nu wel lekker. Het mid-gedeelte in de bass (kraak zoals de rest het noemt) mag wel wat harder zodat je bass lekker vol gaat klinken.;)

Ja hoor zeer lekker..........;p
Ben zelf al jarenbezig met cubase...al in de tijd van Atari.
Maar dan met club.trance.
Ik krijg het nog niet voor elkaar om zoals ik het in Fl studio afstem.

Zal ff wat toevoegen zoals ik in FL bezig ben.
http://www.speedyshare.com/files/19744049/estilo1.mp3

Jarenlang cubase en dan overstappen op FL???:?
Je sub staat echt te hard , of wat overdreven ge-eq'ed. Er blijft geen kick meer over zeg maar.:D

Ik heb per ongeluk ook een hardstyle kickje gemaakt.. is gemaakt met de powercore virus door de mackie mixer en dan door de sherman filterbank.
De geluidjes heb ik gemaakt op de virus ti en virus powercore

Attachments

• Niels hardstyle.mp3
    505,7 KB · Bekeken: 97
ben vandaag bezig geweest met een nummer op Cubase, tell me :):okdan:

Klinkt wel lekker, dat harder en zachter vind ik trouwens pokke irritant. Niemand gaat je snippets jatten hoor :P
Weinig op aan te merken, behalve dat de kick wel harder mag :D
Klinkt mooi en vol :)

Ik heb mijne nog iets aangepast (de laatste), helder getracht te maken, punch bijpunten, aan laten sluiten bij de bass + mid.

Alles klinkt wat helderder en dynamischer in mijn opinie. Vooral de kick op 0:24 is veel mooier gaan klinken, vind ik tenminste.

Aan de screech heb ik niets aangepast, nu kunnen jullie eerlijk vergelijken. Klinkt dit al beter?

Attachments

• intro_01_newkick+edit_morebass_edit.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 88
Ik heb mijne nog iets aangepast (de laatste), helder getracht te maken, punch bijpunten, aan laten sluiten bij de bass + mid.

Alles klinkt wat helderder en dynamischer in mijn opinie. Vooral de kick op 0:24 is veel mooier gaan klinken, vind ik tenminste.

Aan de screech heb ik niets aangepast, nu kunnen jullie eerlijk vergelijken. Klinkt dit al beter?
Het klinkt meer helder nu. Ben niet gek op je bass, klinkt ongecontroleerd. Probeer met een EQ alles beneden 30 รก 35 hz weg te snijden. Op die manier neemt je bass niet alle headroom in.

Het klinkt meer helder nu. Ben niet gek op je bass, klinkt ongecontroleerd. Probeer met een EQ alles beneden 30 รก 35 hz weg te snijden. Op die manier neemt je bass niet alle headroom in.

Nu je 't zegt, inderdaad, iets teveel sus & rel. Dit heb ik even lang laten lopen als de kraak, etc, nu zou het geheel dus moeten kloppen. Verder vind ik niets mis met m'n bass, ik vind een volle bass mooi.
Ik heb niet alles onder 30-35hz weg gesneden maar wel veel en alles iets beter uitgebalanceerd.

Perhaps vind je dit wat.

Attachments

• intro_01_newkick+edit_morebass_edit2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 79
Nu je 't zegt, inderdaad, iets teveel sus & rel. Verder vind ik niets mis met m'n bass, ik vind een volle bass mooi.
Ik heb niet alles onder 30-35hz weg gesneden maar wel veel en alles iets beter uitgebalanceerd.

Perhaps vind je dit wat.

Het word steeds beter, ik heb geen flauw idee hoe je je bass en kick hebt gemaakt, welke synth gebruik je voor de bass bijvoorbeeld?

Zou je ook ff mijn stukkie willen bekritiseren? (tba5)

Edit: Met welk programma werk je?

Het word steeds beter, ik heb geen flauw idee hoe je je bass en kick hebt gemaakt, welke synth gebruik je voor de bass bijvoorbeeld?

Zou je ook ff mijn stukkie willen bekritiseren? (tba5)

Hydra. Alles wat je hoort heb ik hydra voor gebruikt.

De punch is al een oude van mij, ik meen dat ik daar junglist (wooden block) + 3x OSC (korte noise) gebruikt voor heb.

De kraak heb ik ook met hydra gemaakt, buzz effect, camelphat, eq weer camelphat.

Mocht je nog meer kritiek hebben, let me know :) Ik ga nu even weg, wanneer ik terug ben geef ik kritiek op jouw stukje!

Hydra. Alles wat je hoort heb ik hydra voor gebruikt.

De punch is al een oude van mij, ik meen dat ik daar junglist (wooden block) + 3x OSC (korte noise) gebruikt voor heb.

De kraak heb ik ook met hydra gemaakt, buzz effect, camelphat, eq weer camelphat.

Mocht je nog meer kritiek hebben, let me know :) Ik ga nu even weg, wanneer ik terug ben geef ik kritiek op jouw stukje!

Hydra is een lekkere synth :kroon: Ik ben zelf alleen niet weg van FLStudio, mja da's een keuze natuurlijk. Ehm, kritiek? oke, je zou je punch en bass naar een kanaal kunnen routen en daar een eq op met een hipass op 30hz en een kleine boost op 63hz. Om je bass meer aanwezig te laten klinken zonder harder te zetten kun je bandpass distortion toepassen op dat nieuwe kanaal.

Dan zal ik ook wat van mezelf plaatsen, zou graag feedback krijgen over alles. Geluidskwaliteit, leadsynths, kick en bass 8)

Geluidskwaliteit is prima, hoe de synth op komt vind ik wel vet. Bass noten erbij en weg, klinkt leuk. De begin synth met de lange klanken past er ook wel goed bij, misschien wel vrij trancy.

De bells zijn ook prima, het past wel. Je synth lijkt helderheid en de volle klank te verliezen zodra de kick erin komt. De bass van je kick vind ik goed klinken, goed vol, het bereik van de kick (qua freq.) is prima. Ben alleen niet weg van je punch (punch lijkt een beetje op een samba instrument) en je kick mist de klap. De pitch klinkt prima :)

Ik vind het zeker een stuk beter dan je vorige stukjes :okdan:

Hydra is een lekkere synth :kroon: Ik ben zelf alleen niet weg van FLStudio, mja da's een keuze natuurlijk. Ehm, kritiek? oke, je zou je punch en bass naar een kanaal kunnen routen en daar een eq op met een hipass op 30hz en een kleine boost op 63hz. Om je bass meer aanwezig te laten klinken zonder harder te zetten kun je bandpass distortion toepassen op dat nieuwe kanaal.

Dat doe ik al :). Klopt, maar ik ben vrij nieuw, ben nu gok ik 4 maand bezig.

Om toch nog maar eens wat te posten.:D

Attachments

• Hardstyle kicker.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 75
Ik vroeg me al een tijdje af hoe ik die soort van wobble in mijn bass krijg, telkens maakt ik wel een goede bass, maar die wobble mist gewoon:P

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je dat kan aanpakken? Zou helemaal top zijn:D

haha, ja ik weet niet hoe ik dat uitleg, een soort stuiterbal geluid die met name te horen is als je de bass hoger pitched. :P heev veel noisecontroller en headhunterz track hebben dat, ik zal zo wel eff een voorbeeld zoeken:P

ik weet al precies wat je bedoelt denk ik :D
maar inderdaad om het uit te leggen :?

maar is dat niet gediste midlaag? die mee in toonhoogte veranderd?

of wacht bedoel je dit soms?

als hij omhoog pitched klink het een beetje als oink oink

Dat is idd de bass. :D Hoe je dat maakt weet ik niet , hou niet van die ''poing'' kicks... :p
Niemand wat te zegge over mijn kick trouwens , 26x gedownload maar niemand wat te vertelle haha :D

Back