Varierende Hardstyle Bassdrum

ik weet al precies wat je bedoelt denk ik :D
maar inderdaad om het uit te leggen :?

maar is dat niet gediste midlaag? die mee in toonhoogte veranderd?

of wacht bedoel je dit soms?

YouTube- Headhunterz In The Studio part 1

als hij omhoog pitched klink het een beetje als oink oink

juist dat bedoel ik:P ik vind het nog al lastig om dat in men bass te krijgen dus ik dacht misschien kan iemand mij dat wel uitleggen:D

Die kick bestaat. uit een punch , laag, sub, en een laag dist.
meer is het niet maar het gaat erom hoe je de distortion toepast.
Ik zal even een voorbeeldje maken.
grtz

http://rapidshare.com/files/324297528/just_for_fun_scrap_attack_remake.mp3.html

FF snel . ik zal hem hem vanmiddag een beetje opcleanen zodat het wat zuiverder en voller klinkt.
Maar dit bedoelen jullie?

Geen comressie. alleen distortion gebruikt.
Verder komt alles uit hydra

http://rapidshare.com/files/324297528/just_for_fun_scrap_attack_remake.mp3.html

FF snel . ik zal hem hem vanmiddag een beetje opcleanen zodat het wat zuiverder en voller klinkt.
Maar dit bedoelen jullie?

Geen comressie. alleen distortion gebruikt.
Verder komt alles uit hydra

jaa zoiets, alleen ik hoor hem nog niet helemaal:P

ik heb trouwens weer een nieuwe bass en melo gemaakt, dat is eigelijk het enigste wat ik maak op het moment, met echte tracks lukt het nooit zo met mij want ik blijf altijd alles veranderen :D

Bekijk bijlage Black mesa_28.mp3

jaa zoiets, alleen ik hoor hem nog niet helemaal:P

ik heb trouwens weer een nieuwe bass en melo gemaakt, dat is eigelijk het enigste wat ik maak op het moment, met echte tracks lukt het nooit zo met mij want ik blijf altijd alles veranderen :D

Bekijk bijlage 54106

besteed meer aandacht aan je midlaag van je kick daar zit het in.
Probeer verschillende distortions achter elkaar.
Bijv. ik gebruik camelphat om hem body te geven. Daarna gebruik ik ohmicide . tenslotte in hydra beetje draaien voor het gewenste sound.

Die 'wobble' bass krijg je door een lfo op de resonance (in camelphat met de sync op 1.8e of 1.4e beat)...
Of een tweede optie: Je kick samplen en hem door een granulizer gooien en hem daarna per toon opnieuw toepassen ;-)

Succes!

Dat is idd de bass. :D Hoe je dat maakt weet ik niet , hou niet van die ''poing'' kicks... :p
Niemand wat te zegge over mijn kick trouwens , 26x gedownload maar niemand wat te vertelle haha :D

Het is niet zo heel lastig, als je een bass sample gebruikt en je pitcht deze te hoog op de toonladder, krijg je dat geluid.

Ik zou aanraden voor de rest een bass synth te gebruiken ipv sample.

Ben ik het niet mee eens en ik denk vele anderen ook niet.

Nee idd , Ik gebruik ook altijd samples voor drums (o.a. Snare, crash , ride , hats , ...)
En men kick sample ik ook altijd na dat hij klaar is.:D Bass komt meestal straight out of the synth...

Ik zit vanaf vandaag al een beetje te kloten met Hydra.
Eerst had ik gewoon een kick vanuit complete samples en volledig ge EQ'd enzo dat wel maar ik wil nu gewoon een compleet eigen kick...

Echter na 1 dag kom ik nog steeds gewoon NERGENS. De punch heb ik al maar de bass lukt van geen kanten. Iemand tips om te beginnen? Bijvoorbeeld welke preset o.i.d.

Dit was btw mijn sample kick

Attachments

• POTM.mp3
    806,6 KB · Bekeken: 91
Echter na 1 dag kom ik nog steeds gewoon NERGENS. De punch heb ik al maar de bass lukt van geen kanten. Iemand tips om te beginnen? Bijvoorbeeld welke preset o.i.d.

Rome is ook niet op 1 dag gebouwd!;) Je moet hoerengeduld hebben en véél uitproberen voor je al iets kan maken dat er op lijkt.:D
Lees mss deze thread is door ( ben je ook al paar uurtjes zoet mee ) , deze zit vol met tips om een hardstyle kick & bass te maken.:okdan:
Wat wij je nog kunnen vertelle is allemaal al gezegd geweest.:P

Have fun en vooral NIET opgeven!8)

Ja deze thread heb ik al bijna helemaal gelezen. Alleen ik ben wel iemand die snel leert. Nja voorlopig heb ik toch mijn sample kick nog die het ook aardig goed doet al zeg ik het zelf. :D Maar als iemand me nog wat beginner tips zou kunnen geven zou dat mooi zijn. Want iedereen in deze thread zegt namelijk wat anders, maar dat begrijp ik ook wel aangezien er zoveel mogelijkheden zijn. Maar ik wil graag eentje maken met hydra, dus iemand tips voor hydra om een nu-style kick te maken? Zoals Noisecontrollers - Ctrl Alt Delete waar je die mid-bass heel erg sterk hoort. Zo eentje zou ik graag willen!

Je zegt het toch zelf. ;) mid hoor je sterk , dan moet je je daar op richten als je persé die NC kick wilt. :D
Post anders een sample van wat je wil en wat je al hebt. Dan kunnen we pas tips gaan geven denk ik :D

Ik wil een kick in deze richting
Vanaf 3:08 ;)

Wat ik nu heb, zit een beetje te kutten mja
Lijkt nog nergens op

Attachments

• PTOMOK.mp3
    801,7 KB · Bekeken: 94
Zo ik heb al een stuk vooruitgang, wat vinden jullie ervan?

Tis alleen nog niet helemaal zoals ik wil. Hij moet iets ruiger en voller, zoals die headhunterz kick van het filmpje hierboven.

Attachments

• LTMOK.mp3
    398,4 KB · Bekeken: 90
Zo ik heb al een stuk vooruitgang, wat vinden jullie ervan?

Hij klinkt al beter als je vorige.;) Alleen drukt de bassdrum je synth weg...Maar dat zijn zorgen voor later als je aan een track begint.:D

Ondertussen is het weer 5u! :D

Laatst gewijzigd:
Back