Varierende Hardstyle Bassdrum

Heb nu een korte kick uit microtonic wat bewerkt met camelphat, ohmicide en eq voor de punch, en een sinus uit junglist voor de bass maar het is nog niet naar mijn zin. Iemand nog tips of die weet wat ik verkeerd doe?

Ik vind je punch wel héél soft om bewerkt te zijn met camelphat, ohmicide en Eq.:?

Heb nu een korte kick uit microtonic wat bewerkt met camelphat, ohmicide en eq voor de punch, en een sinus uit junglist voor de bass maar het is nog niet naar mijn zin. Iemand nog tips of die weet wat ik verkeerd doe?

De punch is te zacht, de kraak moet wat langer, ook wat meer mid, nu is het vooral bass.

Ik vind 't vet dat je je eigen stijl hebt. Ook wel leuk dat 't een beetje een tussenweg is tussen hardstyle en hardcore. Echter is 't absoluut mijn smaak niet.

Doet overigens niets af aan je productie, is enkel smaak ;)
Je maakt in mijn opinie goed gebruik van panning overigens :)

Keep it up:okdan:

Haha thx! :okdan:

Ik maak ze door véél te oefenen en véél te tweaken.:D

wat gebruik je voor vst voor je kicks enzo dan? en heb je misschien een tip hoe je een beetje ruige punch ofzo kan maken :kroon: ik hoef niet al je trucjes te weten hoor maar misschien gewoon een handige tip waarmee ik kan werken ofzo:geslaagd:

Ik vind 't vet dat je je eigen stijl hebt. Ook wel leuk dat 't een beetje een tussenweg is tussen hardstyle en hardcore. Echter is 't absoluut mijn smaak niet.

Doet overigens niets af aan je productie, is enkel smaak ;)
Je maakt in mijn opinie goed gebruik van panning overigens :)

Keep it up:okdan:

Thx!:D Ieder zijn ding natuurlijk...

@ Alter-Z: Gebruik een iets aggresievere distortion voor een ruige punch.;)

Hier is mijn kick met fx erop

Feedback zeker welkom:D

Attachments

• tok bass punch 4.mp3
    400,9 KB · Bekeken: 90
Ik vind je punch wel héél soft om bewerkt te zijn met camelphat, ohmicide en Eq.:?

Misschien ben ik dan toch wat te subtiel met het toepassen van distortions? Moet ohmicide ook nog wel leren kennen heb hem pas een paar dagen...

Ik ben opzoek naar een redelijk goede gratis eq voor mijn kicks. Ik gebruik nu vooral de eq2 uit FL-Studio maar wil wel eens wat anders proberen om de sound van mijn kick meer te varieren. Alvast bedankt ;)

Ik gebruik zelf erg veel ReaEQ en die is als het goed is gratis.

Mijn tails maak ik overigens dmv 'kicksynthese'.
En dwz een tail maken in een synth (ik gebruik Sylenth1) met vervolgens een goeie distortion plugin erachter.
De truc zit hem inderdaad in het finetunen van de resonantie van de filters.

Klik voor snippet

@ The Amethist : Karma Fx heeft ook een gratis EQ. ;)

@ NessPJ : Ik denk dat je nog wat meer gaat moeten oefenen en leren over ''kicksynthese'' zoals jij het noemt. Die ''kick'' van je is maar lame en héél erg soft. (En zeker om uit Sylenth te komen , zo'n goeie softsynth.) Lijkt een beetje op een veer die heel de tijd terugspringt.
Bass zit er ook niet echt in , en punch ontbreekt ook.
iig nog véél succes , Ciao! :D

Die van Karma Fx ziet er op het eerste gezicht geschikt uit, ik ga ze allebij eens proberen, bedankt ;)

@ NessPJ : Ik denk dat je nog wat meer gaat moeten oefenen en leren over ''kicksynthese'' zoals jij het noemt. Die ''kick'' van je is maar lame en héél erg soft. (En zeker om uit Sylenth te komen , zo'n goeie softsynth.) Lijkt een beetje op een veer die heel de tijd terugspringt.
Bass zit er ook niet echt in , en punch ontbreekt ook.
iig nog véél succes , Ciao! :D

Je ziet mij ook nergens zeggen dat ik heer en meester ben.
Maar bedankt voor je professionele commentaar.

De punch is te zacht, de kraak moet wat langer, ook wat meer mid, nu is het vooral bass.

Ben nog wat aan het kutten geweest, dit is al iets beter niet?
Heb nu ook een kick sample getimestretched en daar wat distortions erop gegooit voor de kraak...
Heb de lead maar even weg gelaten zodat je alleen de kick hoor

Attachments

• kick probeersel 2.mp3
    313,5 KB · Bekeken: 78
Ik heb ook weer wat geprobeert:D

Edit:

Eff een ander begin onder gedaan ;)

Laatst gewijzigd:
Goeie bassdrum druiloor! :D
Lekkere punch en volle bass. That's how we like em! ;)

Ben nog wat aan het kutten geweest, dit is al iets beter niet?
Heb nu ook een kick sample getimestretched en daar wat distortions erop gegooit voor de kraak...
Heb de lead maar even weg gelaten zodat je alleen de kick hoor

Het is het nog niet helemaal. Het is wel al beter ja :D Alleen ik ben toch wel nieuwsgierig met de lead erbij, dan klinkt de kick vaak al heel anders.

Ik zou je kraak nog wat zuiverder maken, want nu is het bijna alleen maar distortion. Punch is opzich wel goed nu qua volume, maar misschien nog een sample erbij layeren?

Goeie bassdrum druiloor! :D
Lekkere punch en volle bass. That's how we like em! ;)

Bedankt, jij kan er trouwens ook wat van hoor8)

Is het je trouwens al gelukt om een wat duistere melo te maken, of ben je daar net zo goed in als ik (helemaal niet dus:P)

Bedankt, jij kan er trouwens ook wat van hoor8)

Is het je trouwens al gelukt om een wat duistere melo te maken, of ben je daar net zo goed in als ik (helemaal niet dus:P)

Thx!:mega:

Ja, het is me gelukt. Hij staat trouwens op men release. :P
Die volgt binnen 2-3 weken.8) Dan krijg je hem pas te horen , sry dude!:D

Back