Varierende Hardstyle Bassdrum

Statiq, hier heb ik wat met de EQ gespeeld op jouw stukje...

Wat ik precies gedaan heb:
Ik heb natuurlijk alleen jouw geheel, dus kan niets per channel doen, ik heb alles een heel stuk zachter gezet.
EQ erover, het mid ietsje meer eruit laten springen, tevens een piek bij de 45~55hz.

Als je namelijk het volume van je bass harder zet, gaat de bass overheersen, reroute alle channels van je kick naar 1 algemene channel op je mixer, noem die kick of whatever, ga daar spelen met EQ om je kick in zijn geheel aan te passen.

Je kunt 't beter niet over de master doen, omdat je ook lage tonen met je synth haalt, die dan ook harder zullen gaan :)

Kijk maar wat je mooier vind. Maar nu je alles zachter hebt gezet, heb je natuurlijk ook meer ruimte om je punch harder te maken! :)

Thx voor de tips ;) Maar ik heb maar 1 kick layer. Die staat op een aparte channel natuurlijk. Maar ik kan nog steeds niet de lange toon weghalen, hij klapt gewoon niet. De mid wel maar de sub n iet

Thx voor de tips ;) Maar ik heb maar 1 kick layer. Die staat op een aparte channel natuurlijk. Maar ik kan nog steeds niet de lange toon weghalen, hij klapt gewoon niet. De mid wel maar de sub n iet

No problem!

Hoe bedoel je? Je hebt 1 kick layer? Hoe doe je dat met pitchen dan? Pitch je de punch e.d. mee?
Dan pas je dat channel aan, ga daar met EQ spelen, goed je oren gebruiken dat je niet te fanatiek je bass omhoog schroeft en vervolgens de rest wegvalt.
De klap kun je door de punch iets harder te zetten...

Hier heb je een van mijn punches. Heb ik gesampled uit een hhz nummer en erg veel bewerking aan gedaan. Als je 'm hiermee niet kunt laten klappen...

Attachments

• punch_48.wav
    64 KB · Bekeken: 92
No problem!

Hoe bedoel je? Je hebt 1 kick layer? Hoe doe je dat met pitchen dan? Pitch je de punch e.d. mee?
Dan pas je dat channel aan, ga daar met EQ spelen, goed je oren gebruiken dat je niet te fanatiek je bass omhoog schroeft en vervolgens de rest wegvalt.
De klap kun je door de punch iets harder te zetten...

Hier heb je een van mijn punches. Heb ik gesampled uit een hhz nummer en erg veel bewerking aan gedaan. Als je 'm hiermee niet kunt laten klappen...

Huh?:P Gewoon verschillende noten zetten in een piano roll toch. Nja me bass is 1 layer bedoel ik, en daar moet meer sub in. Maar dan krijg ik 1 lange toon. Ik probeer die punch van jou ff ;)

Huh?:P Gewoon verschillende noten zetten in een piano roll toch. Nja me bass is 1 layer bedoel ik, en daar moet meer sub in. Maar dan krijg ik 1 lange toon. Ik probeer die punch van jou ff ;)

Aah zo, ik bedoelde, alle channels van je kick, rerouten naar 1 channel op je mixer, als je dat doet, kun je de kick in zijn geheel EQ'en. Wil je dus iets meer laag, kun je dat aanpassen, ipv dat iets direct gaat overheersen :)

Oh, dus als het vinyl is, dan kan het geen web release zijn?

Ja, kan wel. Maar Hardstyle word momenteel enkel web. Is ook maar bijzaak voor mij eigelijk.:D

Dag mensen,

Heb geprobeerd een hardstyle kick te maken.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en misschien hebben jullie nog een paar goede tips voor me :P

Attachments

• reverse.mp3
    2 MB · Bekeken: 92

Dag mensen,

Heb geprobeerd een hardstyle kick te maken.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en misschien hebben jullie nog een paar goede tips voor me :P

Het lijkt trouwens alsof mensen mijn samples gebruiken die ik ooit eens gepost heb met siebzehn... :P Of veel mensen hebben hier de tutorial van yhimself gevolgd.

Het is niet slecht, maar je kick is geen geheel, je hoort de sinus bass, tevens hoor je de kraak, die er boven los staat, en ik hoor ergens in de verte een punch met snares/claps.

Ik denk dat je volop je resonance los hebt staan icm een bandpass filter?

Probeer er eens mee te spelen, minder resonance, meer distortion, etc. Zorgen dat 't goed aansluit. Heb ik eigenlijk geen tips voor, behalve het door blijven maken van nieuwe kicks, op één of andere manier gaat't opeens vanzelf!

Succes.

@Purno

Heb bas verhoogt en punch harder gemaakt. Zo beter?:p

Een stuk beter, maar je bass moet nog klappen, zorg dat de timing gelijk loopt met je punch.

Hier een voorbeeld, de 1e 8 maten is wat je nu hebt, de laatste 8 maten is hoe ik denk dat 't beter klinkt. Zorg wel dat je bass niet te hard klapt, dan valt je punch weer weg haha. Het is een heel gedoe. Maar je hebt echt al een heel goede kick! :)

Attachments

• bass_3.mp3
    253,1 KB · Bekeken: 107
Ja daar had ik het net al over. Hoe ik dat moet doen, want ik wil wel de sound bewaren want het is een heerlijke kick al zeg ik het zelf. Je zei de punch harder maken. Dit werkt echter niet echt. Heb je anders geen msn? Praat wat makkelijker dan dit de hele tijd :p

purno thx voor je reactie :)

dat je de kraak en bass niet als geheel hoort kan kloppen, omdat de kraak op de punch valt en de bass reverse is :P
gebruik ook geen snare/claps. ben met je eens dat het nog niet als geheel klinkt. :P
wat bedoel je met resonance icm een bandpass filter? :?

Ja daar had ik het net al over. Hoe ik dat moet doen, want ik wil wel de sound bewaren want het is een heerlijke kick al zeg ik het zelf. Je zei de punch harder maken. Dit werkt echter niet echt. Heb je anders geen msn? Praat wat makkelijker dan dit de hele tijd :p

Yes of course, ik pm je.

purno thx voor je reactie :)

dat je de kraak en bass niet als geheel hoort kan kloppen, omdat de kraak op de punch valt en de bass reverse is :P
gebruik ook geen snare/claps. ben met je eens dat het nog niet als geheel klinkt. :P
wat bedoel je met resonance icm een bandpass filter? :?

Resonance dan krijg je dat jump geluid (icm bass), bandpass fiter is zo'n filter /\ laat alleen horen wat daartussen valt, aangezien het hoog niet aanwezig is bij je kraak en het laag ook niet (hij sluit namelijk niet aan op je sub), gokte ik dat je een bandpass filter had gebruikt. Bijv. in camelphat.

Gewoon door blijven maken, iedere keer weer stukjes posten en proberen op andere manieren tot een kick te komen...

Ik denk dat me kick nu wel af is. Heb ook een nieuwe synth gemaakt. Wat vinden jullie ervan? :D

Attachments

• Crump Remake.mp3
    199,6 KB · Bekeken: 105
Back