Varierende Hardstyle Bassdrum

@zatjans bass genoeg, ik mis alleen iets in het midden, voor de rest erg lekker hoor!

@bierdop de punch vind ik erg goed, alleen als je met de bass naar beneden gaat vindt ik iets minder, mss multi band compressor gebruiken?

lekker synts ook trouwens

maar helaas ik kan het niet beter

keep up de good work! peace

@ Reflux: Je sub ontbreekt idd. Je kick zelf klinkt ook niet lekker vind ik , maar da ligt mss aan smaak.
@ Zatjans: Bass genoeg maar je kick klinkt wat dof. ;)
@ Bierdop: Welkom! :D Klinkt goed! Niet te veel meer aan doen. ;)

beste kick so far vind ik van bierdop. Welkom!
Waarmee gemaakt? Keep it up!

klinkt lekker bierdop, niks meer aan doen:mega:

zelf weer even iets anders geprobeerd dan normaal, meer een dreunende van mijn kant dit keer...

Attachments

• synth1.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 89
@ sytam; Kick is erg nice wel moet ik zeggen, alleen zou ik persoonlijk een klein beetje meer subbass erin verwerken, maar dat kan gewoon mijn voorkeur zijn, top :)

thx jongens!

@ radicalz: ik wou juist chaos creëren...wanneer ik meer ga afwisselen wordt het nog chaotischer en is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen. Vocals e.d. heb ik nog niet bewerkt. Dit is nogal snel gedaan.

Over je eigen stukje: ik zou meer laag erin verwerken. hoor heel erg weinig laag.

@ avalon: thx! misschien heb je gelijk, zal er eens naar kijken. Op mijn monitoren klinkt het redelijk laag (hoewel mijn monitoren nogal weinig laag weergeven :P)
Luister jij het af op monitoren (en welke dan?) of op hifi?

thx jongens!

@ radicalz: ik wou juist chaos creëren...wanneer ik meer ga afwisselen wordt het nog chaotischer en is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen. Vocals e.d. heb ik nog niet bewerkt. Dit is nogal snel gedaan.

Over je eigen stukje: ik zou meer laag erin verwerken. hoor heel erg weinig laag.

@ avalon: thx! misschien heb je gelijk, zal er eens naar kijken. Op mijn monitoren klinkt het redelijk laag (hoewel mijn monitoren nogal weinig laag weergeven :P)
Luister jij het af op monitoren (en welke dan?) of op hifi?

HiFi is een belediging voor de meeste hier :P

Ik heb KRK's.

Wat ik interessanter vind is met wat je de punch en bass hebt gemaakt.

Ik denk dat ik eindelijk in de buurt kom.
Moet wel sub bij. maar ik zit op laptop speakers :D!

Kunnen jullie me beetje vertellen wat beter kan?

Let niet op de poep piano:engel:

Attachments

• NC KICK TRYOUT.mp3
    162,3 KB · Bekeken: 81
Ik ben vanmiddag een beetje aant prutsen en stuit per toeval op iets wat op de kraak van de NC lijkt.

Alleen sta ik voor een raadsel. Bij de 1e en 3e toonhoogte hoor je een soort van reverse, bij de 2e en 4e niet.

Het effect van de 2e en 4e toonhoogte wil ik dus graag bereiken op alle toonhoogtes

Het gaat om 2 layers, in het voorbeeldje heb ik zowel de layers beide tegelijk laten afspelen, als afzonderlijk.

Let niet op de brakke kwaliteit van de 1e layer, weet ook niet meer hoe ik eraan kom, maar dit is dus een sample (doffe bass geluid). Waarschijnlijk een resultaat van vroeger gepruts :P

De 2e layer is gemaakt met 3x osc (kraak)

Hoe kan ik het effect van de 2e en 4e toonhoogte bereiken op alle toonhoogtes?

Edit laat maar, heb het al gevonden :) Zie 2e file "kraak"

Attachments

• synthforum1.mp3
    2 MB · Bekeken: 77
  • kraak.mp3
    1.002,3 KB · Bekeken: 80
Laatst gewijzigd:
Ik ben vanmiddag ook weer bezig geweest

en denk dat ik toch echt heel erg dicht in de buurt ben

ik ben er nu echt tevreden over

Attachments

• nieuwe kick 16 + Melo.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 79
het gaat allemaal de goede kant op hoor :D nog een beetje tweeken somigen en het klinkt top!:D

zal ook eventjes wat laten horen van een projectje waar ik mee bezig ben!

Attachments

• test1.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 85
@ Reignofchaos : Je kick/bass bevat totaal geen laag haha op laptopspeakers worden nu eenmaal niet de beste kicks gemaakt. :D

@ Shizzle : Erg NC vind ik het niet klinken. Daar voor is het nog wat te lief. Mss nog een extra laag of wat meer distortion? ;)

@ ROYB : Klinkt wel lekker. :D

@ Kanuzo : Tjah...je kick staat wel erg ver op de achtergrond. Zeker als je melo/synth erbij staat. Heb al véél beter gehoord van je dude. Voor de rest is dat stukje wel nice. :D

@ Rodek : Melo laat veel verwachten maar dan komt de kick. Die vind ik er totaal niet bijpassen en hij duwt melo naar the back. Volgens mij zit er iets niet goed in je mix.
Kvind je stukje ook erg leeg klinken , totaal geen percussie fzo enkel melo , kick & bass.Melo zelf gemaakt? Heeft wel iets :D

jaa daar heb je gelijk in heb alleen nog maar een melodie en daar onder de bass zitten maar je hebt idd wel gelijkt de bass staat te hard tegenover te melodie en verder heb je ook gelijk dat die nog leeg klinkt(A) heb er nog niet echt tijd voor gehad om er percussie of fx of iets dergelijks in te doen maar dat ga ik nog wel doen:D en ja melodie heb ik zelf gemaakt:)

ty voor de feedback

Rodek, er is totaal geen bass. \ROYB/ hoor ik het nou goed dat je bass een klap heeft die niet synchroon loopt met je punch? Heel zachtjes hoor, maar de bass lijkt niet goed aan te sluiten...

Verder, gaat goed! Begint er steeds meer op te lijken.

Hier 2 stukjes van 2 verschillende intro's, verre van af, maar goed.

Iemand op of aanmerkingen? Ik wil de stijl van de kicks graag zo houden...

[EDIT]

Bij de 1e ga ik de punch ietsje zachter zetten, de 2e moet 1 van de 2 punches nog een beetje beter getimed worden.

Attachments

• intro_02_edit3.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 75
  • song_11_edit14_kick.mp3
    810,3 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
@ purno, 1e vind ik zelf niet echt mooi klinken

De 2e daarintegen heeft wel wat, doet me btje denken aan outsiders-maneater :)

Back