Varierende Hardstyle Bassdrum

Nee niet echt.:D Een sampler is een sampler. Die gaat je sample niet langer maken omdat je hoger pitcht. Als je van de synth zelf neemt kan je de noten gebruiken die je wil (zonder dat de decay/lengte korter word) en dezelfde als je melo. (Je kan die wel apart samplen natuurlijk.)

Nu ga je er vanuit dat er maar één manier is..

zucht.

Idd, apart samplen is NOG een manier, dan klopt het toch?

Zijn nog een aantal manieren om je bass te pitchen, mét gebruik van samples.

Ik had 't niet over DOMWEG 1 bass samplen en die op verchillende noten inspelen, lijkt me nogal logisch.

Ja hoor zal wel. Einde discussie , ieder z'n eigen manier.
Ik doe het via synth , jij via samples en een ander met weet ik veel wat.:gaap:

@ Kanuzo : Jij snapt het :D

klinkt goed , goede punch :okdan: mischien iets meer layer ? ik hoor nu een bass en een Punch klopt dat ? bijna. :)

ik heb even paranoid nagemaakt :P 5 seconden werk ... :engel:

Hoe heb je de bass gemaakt? De bass vind ik zelf erg lekker...

jaa klopt ik was begonnen met het maken van een kick onder het melodietje van hate it or love it. vervolgens heb ik mijn eigen melodietje gemaakt en vervangen door die van hate it or love it en heb de bassline gehouden;)

Ik heb ook nog een nieuwe kick gemaakt. Iemand nog commentaar wat beter kan of is die zo af?

Melodie van Blame it on the music

Attachments

• Kick 039.mp3
    401,7 KB · Bekeken: 110
klinkt goed , goede punch :okdan: mischien iets meer layer ? ik hoor nu een bass en een Punch klopt dat ? bijna. :)

ik heb even paranoid nagemaakt :P 5 seconden werk ... :engel:

goed kickje maar ik vind de synth eigenlijk nog beter gelukt. Kan je enig licht schijnen op hoe je deze gemaakt heb. PM mij ff als je wilt zodat het topic niet vervuild wordt ;)

Ik heb ook nog ff me kick iets aangepast. Dit keer met een melodie :p Wat vinden jullie ervan?

Kerel, ik vind dat je goed bezig bent. De melodielijn is dik in orde, evenals je kick. Zou zelf nog wel wat aan de synth (van de melodie) doen. Die komt nog niet helemaal lekker naar voren.

AFterschoq, ik werk (over het algemeen) net als jij aan een kick (zonder samples voor de bass e.d), echter:
*Heiligmode on* ieder heeft zijn eigen manier van werken. Dus aub niet zo neerbuigend doen over een andere manier van werken *Heiligmode off* ;)

Nu nog een vraag: weet iemand in godesnaam hoe je de microtonic op MONO kan zetten of moet ik zoals ik nu altijd doe alles bouncen...(deze haakt trouwens in op de vorige alinea voor de oplettende mensen ...;))

AFterschoq, ik werk (over het algemeen) net als jij aan een kick (zonder samples voor de bass e.d), echter:
*Heiligmode on* ieder heeft zijn eigen manier van werken. Dus aub niet zo neerbuigend doen over een andere manier van werken *Heiligmode off* ;)

Nu nog een vraag: weet iemand in godesnaam hoe je de microtonic op MONO kan zetten of moet ik zoals ik nu altijd doe alles bouncen...(deze haakt trouwens in op de vorige alinea voor de oplettende mensen ...;))

Hier een aantal gratis plugins:

Moneo

Monomaker

Stereo Tools

Monomaker is de meest simpele, lees even wat de plugins doen en probeer ze uit :)

Ik heb ook nog een nieuwe kick gemaakt. Iemand nog commentaar wat beter kan of is die zo af?

Melodie van Blame it on the music

Mooie kick! De bass nog wat harder zetten, zodat het meer naar voren komt tegenover de synth en punch en hij is naar mijn mening af.

Hier een aantal gratis plugins:

Moneo

Monomaker

Stereo Tools

Monomaker is de meest simpele, lees even wat de plugins doen en probeer ze uit :)

thx, ik ken een aantal van deze. Echter zou ik niet een vst plugin willen gebruiken maar gewoonweg de microtonic op mono willen zetten, zonder omwegen. Met veel synths kan dit, simpelweg door het aantal voices in te stellen. Zie dit nergens in microtonic.

thx, ik ken een aantal van deze. Echter zou ik niet een vst plugin willen gebruiken maar gewoonweg de microtonic op mono willen zetten, zonder omwegen. Met veel synths kan dit, simpelweg door het aantal voices in te stellen. Zie dit nergens in microtonic.

I ben gaan googlen voor je, en kwam DIT tegen.

Uitleg voor meerdere outputs, staat een mono optie bij, kijk of dit werkt :)

Anders toch die plugin gebruiken.

:biertje:

Wnr heb je mij dat zien doen?8o) Mijn manier was zogezegd verkeerd dus ik ben niet degene die oordeelt over een ander zijn werk.
Quote van Avalon :
Dan doe je 't écht verkeerd ;)

Zoals ik al zei, ieder z'n eigen manier.:okdan:

Btw. Je kan zo'n plugin wel gebruiken maar meestal bounce je de layers toch tot 1? Mss dan in 1 keer naar mono exporten? Zo doe ik dat iig. :D

Pffff, blijf je aan de gang?

Dacht dat dit wel passé was inmiddels, mijn quote sloeg op jou afkrakende gezeur, dat iets niet mogelijk zou zijn blablabla.

Moving on.....

Back