Varierende Hardstyle Bassdrum

@ purno, 1e vind ik zelf niet echt mooi klinken

De 2e daarintegen heeft wel wat, doet me btje denken aan outsiders-maneater :)

Wat vind je er niet mooi aan? Is het een smaakkwestie, of hoor je foute dingen, of vind je 't niet passend?
Als je iets fouts hoort kan ik er namelijk wat mee :D

Thanks, de 2e knalt wel redelijk woest...

Ik wil niet van die standaard NC kicks zoals iedereen ze graag wil (sorry jongens), dus ik loop beetje te experimenteren met andere dingen dan kraak, heb nog niet echt wat kunnen vinden...

Purno zou je even kunnen toelichten wat er dan precies mist? want totaal geen bass vind ik een beetje raar ik heb nu nog geen studio monitoren dus kan aan mij liggen (A) krijg ze binnenkort wel :D! maar ik heb zeker wel een bassgeluid toegevoegd..

Purno zou je even kunnen toelichten wat er dan precies mist? want totaal geen bass vind ik een beetje raar ik heb nu nog geen studio monitoren dus kan aan mij liggen (A) krijg ze binnenkort wel :D! maar ik heb zeker wel een bassgeluid toegevoegd..

Sure kan ik dat.
Ik mis het laag in je kick.
Ik heb een screenshotje gemaakt van een spectrum analyser, gebruik je er ook 1?

Ik vind deze wel handig:
http://www.bluecataudio.com/Products/Product_FreqAnalyst/

Zet die op je master. Maak een nieuwe file, gooi daar een bekend nr in, en vergelijk de frequenties met elkaar. Mij viel het in ieder geval direct op, rest klinkt vet.

Hey iedereen, ben nieuw hier.
Volg dit topic al een tijdje en vind het meestal wel interessant/leerzaam om te zien hoe anderen kicks maken.

Ben zelf ook al een tijdje bezig met het maken van kicks,
hier is er een die ik laatst heb gemaakt, hoor graag wat jullie hier van vinden en wat er beter/anders kan.

Beste die ik hier ooit heb gehoord. Welkom zal ik maar zeggen.

Misschien een korte omschrijving van de gebruikte middelen :D

Ik heb ook een nieuw kickje gemaakt. Comments? Wat vinden jullie trouwens van een intro met alleen percussie?

Attachments

• SH Wizzle.mp3
    786,2 KB · Bekeken: 71
uhmm .. sample ?

luister goed naar de frequenties met het down-pitchen

Kun je toch ook bewust doen zonder sample.
Ik vind hem in ieder geval wel dik :halleluja

Dan vraag ik me trouwens ook wel af waar die sample vandaan komt.
En misschien heeft hij de sample zelf gemaakt.

Kun je toch ook bewust doen zonder sample.
Ik vind hem in ieder geval wel dik :halleluja

Dan vraag ik me trouwens ook wel af waar die sample vandaan komt.
En misschien heeft hij de sample zelf gemaakt.

hij is dik inderdaad jammer genoeg geen uitleg of eventueel theorie ... :D
een Hit And Runner?

klinkt toch well aardig als NC... heb die wel eens eerder gehoord van sample packje, op internet volgens mij...als ik het heb gevonden zal ik um plaatsen

Ik had vanmiddag even een uurtje niks te doen, even wat fiksen voor hier dus :)

Attachments

• Uurtje vrij =].mp3
    560,2 KB · Bekeken: 85
Ik had vanmiddag even een uurtje niks te doen, even wat fiksen voor hier dus :)

klinkt goed , goede punch :okdan: mischien iets meer layer ? ik hoor nu een bass en een Punch klopt dat ? bijna. :)

ik heb even paranoid nagemaakt :P 5 seconden werk ... :engel:

Attachments

• kanuzo - paranoid.mp3
    902,9 KB · Bekeken: 79
Ik heb ook nog ff me kick iets aangepast. Dit keer met een melodie :p Wat vinden jullie ervan?

Attachments

• New Kick 038.mp3
    398,4 KB · Bekeken: 68
Beste die ik hier ooit heb gehoord. Welkom zal ik maar zeggen.

Misschien een korte omschrijving van de gebruikte middelen :D

Thnx voor de comments :)

Deze kick bestaat uit 2 delen, (zoals de meesten van jullie waarschijnlijk al doen)uit de punch en bass (tail).
Deze zijn natuurlijk zelf gemaakt en niet gesamplet 8).

De bass die ik hiervoor heb gebruikt komt oorspronkelijk uit sylenth1.
Deze heb ik vervolgens door een shitload aan waveshaper distortions (die van FL roeleert :)) & EQs gestuurd en gebounced.
Daarna heb ik deze gebouncede versie weer door een aantal tube-saturation plugins gehaald om het wat dikker te maken,
en als laatst heb ik er een reverb eroverheen geplakt om het geheel wat minder droog te laten klinken.

Nu de bass goed klinkt, plak ik er gewoon nog een punch voor, zo simple is het :P
Ik heb deze stappen ff in een mp3tje bijgevoegd zodat je kunt zien hoe ik het heb gedaan.

latrrr.

Attachments

• bees.mp3
    103,1 KB · Bekeken: 82
Thnx voor de comments :)

Deze kick bestaat uit 2 delen, (zoals de meesten van jullie waarschijnlijk al doen)uit de punch en bass (tail).
Deze zijn natuurlijk zelf gemaakt en niet gesamplet 8).

De bass die ik hiervoor heb gebruikt komt oorspronkelijk uit sylenth1.
Deze heb ik vervolgens door een shitload aan waveshaper distortions (die van FL roeleert :)) & EQs gestuurd en gebounced.
Daarna heb ik deze gebouncede versie weer door een aantal tube-saturation plugins gehaald om het wat dikker te maken,
en als laatst heb ik er een reverb eroverheen geplakt om het geheel wat minder droog te laten klinken.

Nu de bass goed klinkt, plak ik er gewoon nog een punch voor, zo simple is het :P
Ik heb deze stappen ff in een mp3tje bijgevoegd zodat je kunt zien hoe ik het heb gedaan.

latrrr.

vet:engel:

maar als je wil pitchen, is het dus gewoon een sample ? En niet meer uit de sylenth. Samples pitchen is nooit zo mooi als uit een synth zelf toch?

maar als je wil pitchen, is het dus gewoon een sample ? En niet meer uit de sylenth. Samples pitchen is nooit zo mooi als uit een synth zelf toch?

Ja tuurlijk wel, sterker nog als je écht mooi wilt pitchen kun je beter samples gebruiken :)

Ja tuurlijk wel, sterker nog als je écht mooi wilt pitchen kun je beter samples gebruiken :)

Niet als je de bass wilt laten meepitchen op de melo.
Als je een sample pitched word die ook korter en das toch niet de bedoeling?. ;)

Nee niet echt.:D Een sampler is een sampler. Die gaat je sample niet langer maken omdat je hoger pitcht. Als je van de synth zelf neemt kan je de noten gebruiken die je wil (zonder dat de decay/lengte korter word) en dezelfde als je melo. (Je kan die wel apart samplen natuurlijk.)

Nee niet echt.:D Een sampler is een sampler. Die gaat je sample niet langer maken omdat je hoger pitcht. Als je van de synth zelf neemt kan je de noten gebruiken die je wil (zonder dat de decay/lengte korter word) en dezelfde als je melo. (Je kan die wel apart samplen natuurlijk.)

idd vooral de ( kraak ) zoals julie dat noemen, die wordt korter en klinkt het gewoon niet :okdan:

Back