Varierende Hardstyle Bassdrum

Pffff, blijf je aan de gang?

Dacht dat dit wel passé was inmiddels, mijn quote sloeg op jou afkrakende gezeur, dat iets niet mogelijk zou zijn blablabla.

Moving on.....

Ja is passé en ik heb nooit iemand z'n manier van werken afgekraakt. :engel:

Thnx voor de comments :)

Deze kick bestaat uit 2 delen, (zoals de meesten van jullie waarschijnlijk al doen)uit de punch en bass (tail).
Deze zijn natuurlijk zelf gemaakt en niet gesamplet 8).

De bass die ik hiervoor heb gebruikt komt oorspronkelijk uit sylenth1.
Deze heb ik vervolgens door een shitload aan waveshaper distortions (die van FL roeleert :)) & EQs gestuurd en gebounced.
Daarna heb ik deze gebouncede versie weer door een aantal tube-saturation plugins gehaald om het wat dikker te maken,
en als laatst heb ik er een reverb eroverheen geplakt om het geheel wat minder droog te laten klinken.

Nu de bass goed klinkt, plak ik er gewoon nog een punch voor, zo simple is het :P
Ik heb deze stappen ff in een mp3tje bijgevoegd zodat je kunt zien hoe ik het heb gedaan.

latrrr.

Dit soort posts hou ik van, geeft de beginner zoals mij een klein beetje inzicht :P

Wat wordt er overigens bedoeld met bouncen?? :?

ik heb een kick proberen te maken maar het wil nog niet echt goed.. vooral de punch
heeft iemand tips
luister maar.. die punch moet feller op een of andere manier dit is net een hardcore punch

http://www.speedyshare.com/files/21130573/lolkick_lol.mp3

Je maakt ook slecht gebruik van distortion, je hoort een dikke ruis door je kick!

Weet niet wat voor speakers je gebruikt?

Verder heb ik ff een oude tutorial geupload die ik ooit van youtube heb gehaald. Misschien kun je daar wat van leren ;)

De poster was destijds Yhimself, dus credits voor hem ;)

http://www28.zippyshare.com/d/632386821m/1267117799/63238682.wmvhttp://www28.zippyshare.com/v/63238682/file.html

@steveneg:
probeer eerst een simpele kick&bass te maken zonder enige FX, probeer het opelkaar aan te laten sluiten zodat het één geheel wordt, dan pas beginnen met distortions etc. je kick klinkt k*t als ik het zo mag noemen, no offense, gewoon oefenen en weer posten :)

@samhol:
nice dude, klint lekker, wil je er wat over kwijt hoe je hem gemaakt hebt hehe ??

@kanuzo:
aparte stijl, i like it !! alleen je bass drukt de melodie weg.

ik ben ook ff bezig geweest, melodie van "tonight" comments welkom :)

Attachments

• Tonight (kick+melodie).mp3
    1,1 MB · Bekeken: 95
wat een stilte zeg :(

niemand tips wat beter kan, of nieuwe kicks ?

kom op, knallen met die hap :)

heb vandaag nieuwe kick gemaakt
comments zijn welkom!
melodie is van frontliner :peukie:
let niet op de synth. het is een preset en hij staat te zacht wss.

Attachments

• kickje.mp3
    1.023,5 KB · Bekeken: 82
  • kickje1.mp3
    1.007,2 KB · Bekeken: 82
Laatst gewijzigd:
een stukje gemaakt vind hem wel goed gelukt :)

rustig hier :S:P

Attachments

• Denizer - The forgoten.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 88
je bass staat veelste hard icm de melodie. hij drukt het hele zaakje weg !!

en nu ?

Is al beter!! Toch vind ik je het allemaal wat droogjes/kaal klinken. Ik ben verre van een expert maar volgens mij gebruik je niet veel distortion??

Misschien kies je hier bewust voor?

@ iedereen, er wordt hier wel erg vaak wat gepost zonder dat ook maar iemand er commentaar op geeft.... Misschien is het een idee om als je wat post ook ff te reageren op diegene die boven je wat heeft gepost?

zoooooooooooo dooie boel hier :D

Ten eerste ben ik het geheel met Shizzle eens dat er vaak wordt gevraagd om een stukje te beoordelen terwijl de persoon in kwestie zelf niet even de moeite neemt om enkele post boven zich te beoordelen. Zo bloed de boel wel dood ja...

Ten tweede, Homeboy (want jij hebt nog helemaal geen commentaar gehad en geeft zelf altijd commentaar :P): Je kick klinkt nogal droog. Gebruik meer distortion, hihats, andere vage zooi om alles wat minder droog, hoger en gedistorted te krijgen.

@ Kanuzo, @ laaste post @ eerste deel: vette synth(lijn)! Die kick past er echt niet bij maar de synth(lijn), hulde! Over je kicks. Zie opmerkingen hierboven; distort meer!

@ Andere: zie mijn tweede alinea!

en nu ?

Ik vind het wel leuk klinken allemaal. Maar zoals al is gezegd, het klinkt best droog/kaal. Misschien wat extra reverb op de lead? Kick is in iedergeval nice.

Zelf heb ik ook nog iets gemaakt.

Attachments

• Melody 62.mp3
    396,8 KB · Bekeken: 81
Heey mensen! Laat ik weer eens iets plaatsen hier. Tijdje geleden al diverse dingen geplaatst maar amper feedback op gehad. De enige die de moeite hebben genomen zijn Aftershoq, Kanuzo en Purno. Graag hoor ik van jullie allemaal wat jullie er van vinden! Ik zal alle stukjes luisteren en hier feedback op proberen te geven!

Ff een side-note over mijn "snippet":

Mijn audio interface werkt nog niet op Win7 x64 dus alles op me onboard gemaakt, met als resultaat dat de timing van sommige filters slecht is bijvoorbeeld.

Melodie = Josh & Wesz - Green Autumn

Edit: ik hoor nu net dat er in tussen de leadsynth en de reverb een fase probleem is..

Attachments

• kicksforstretching2.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
Back