Varierende Hardstyle Bassdrum

Hee mensen,

Ik ben hier ook net nieuw op dit forum, en heb een beetje dit alles doorgelezen, en ben uiteindelijk gestrand op een kick waarvan ik denk dat het wel redelijk in de buurt ligt, maar er mist iets.. Kan iemand me vertellen wat ik mis, en wat er beter moet?

Melo = van Nothing Else Matters :okdan:

Redelijk in buurt?? Je hebt hem gewoon te pakken... super vet gedaan. ik loop zelf al maanden en maanden te kloten heb al diverse tips en tricks uitgeprobeert maar niet het gewenste resultaat...... hoe heb je de punch gemaakt, want dit is de punch die ik ook zoek voor mijn tracks :D

Bedankt voor het reageren Roel.

De kick is inderdaad noisy. Dat komt omdat er een square effect op de bass zit. Ik vind dat mooi klinken. Dat geeft wat eigens aan de kick vind ik:P Ik heb nu de kick een beetje veranderd. Ik laat hier wat meer de bass tot zijn recht komen. Ook is het veranderd als ik de kick lager doe dat hij wat minder lijkt te kraken. Dat square effect hou ik er wel op.

Ik ben van plan wat variaties van deze kick te maken en daarna weer met een nieuwe bezig te gaan. Ik snap nu eindelijk hoe dat moet en vind het leuk om te doen.

Sorry dat dit stukje de zelfde opbouw heeft als mijn vorige stukje. Het gaat ook puur om de kick.
zo vind ik m ook mooi! :) de korreligheid of hoe je het ook noemt vind ik nog steeds wat scherp, maar het is ongewoon en bevalt daarom wel .

Ik heb het bassleader anthem 2008 van noisecontrollers nagemaakt en mijn eigen kick toegevoegd.

Hij kraakt lekker ;) Let niet op de snare, die is maar ter toevoeging:p

Attachments

• Bassleader Anthem 2008 (Siebzehn).mp3
    2,1 MB · Bekeken: 147
hoe heb je de punch gemaakt, want dit is de punch die ik ook zoek voor mijn tracks :D

Die punches kun je gewoon van samples aftrekken en verschillende layeren, als je ze zelf wilt maken zou ik wat met snares kloten, flink oversturen en platdrukken, compressen en een filter eroverheen. :) Uiteindelijk zijn snares ook weer samples dus ;). Misschien kan je het anders doen maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:). Als je je eigen kicks maakt uit samples van andere heb je toch je eigen kick gemaakt ;)

Niet als het zo is.

Kant en klare kick

Kant en klare bass

Kant en klare punch

Zelf samengevoegd is hardstyle kick.

Als je uit een simpele punch je eigen creeert dan vind ik het wel waard dat het je eigen kick is maar doe het alsjeblieft niet zoals hierboven staat

Siebzehn die vocal in het begin is echt droog man:P Zal me niet verbazen als die straks in alle vocal pakketten te koop is:P

Kick is ook goed niks aan toe tevoegen

klopt vocal is idd droog:P Maar ik probeerde het een beetje na te apen van het origineel dus zocht ik naar mijn samples en ik vond baaaasseee :P maar hij komt niet te koop hij IS al te koop en bovendien overal te vinden die sample:P

maar begrijp me niet verkeerd maar als je net begint kun je het beste allerlei samples gebruiken om je kick te maken. Als je toch meteen wilt beginnen met muziek maken gebruik dan wat simpele samples en bewerk die wat. Je komt vanzelf tot het punt dat je ze toch zelf wilt gaan maken. Ik ben nu tot dat punt gekomen

Het gekraak dat je hoort in de kick is een snare, en de punch is ook een snare. De bass is hydra.

ik hoor nog teveel de hardkick10 :stupid

Nog nooit gehoord van blutonium samples. Wel van artiest blutonium boy en ook dat er ene hardkick 10 bestaat. Naja ik zal jullie ff laten horen met welke sample ik mijn punch heb gemaakt.

Voor mijn kick heb ik die ene sample gebruikt en die zo vervormd dat hij wat ruiger klinkt. Luister het verschil maar eens tussen mijn kick en die punch.
De bass en de kick is met de vst junglist gemaakt. Ik hoor toch duidelijk vershil tussen de sample en mijn kick. Maar in het vervolg zal ik ook proberen de punch zelf te maken.

En wil iemand ook een reactie geven op de melodie enzo die ik zelf gemaakt heb?

Alvast bedankt.

Attachments

• Punch.wav
    296,3 KB · Bekeken: 135
  • C810 - Lost music (previeuw).mp3
    2,1 MB · Bekeken: 135
racduif, ik vind het begin best mooi klinken alleen de synth vind ik wat cheasy. En de kick is ERG overstuurd; probeer de lage tonen niet te oversturen maar de punch een staart geven die overstuurd is.

Verder is de melo best leuk alleen hij mist een baseline

gooodwork!

ok tof! ik meende hem te horen maar dan zal het wel niet. Wel grappige manier om een punch te maken. keep it up :W

Bedankt voor de reactie alleen ik snap niet wat je bedoelt met de synth is wat cheasy. De kick is overstuurd vind ik wel grappig klinken:P en de staart hoor je haast niet omdat hij te laag staat. Bedankt dat je de melodie leuk vind. Hij heeft een bassline nodig wat bedoel je daarmee?

Sorry dat ik sommige dingen niet snap maarja ik ben ook nog niet zo lang op dit forum he.

cheasy synth: de synth klinkt in mijn oren niet echt ''hardstyle'' hij mag iets aggressiever, wat meer reverb (misschien compressen zonder attack) add vaak ook een leuk effect.

De lage tonen in een kick kunnen best goed klinken als je ze ook echt laag zet; daarentegen de punch niet, als je die laag zet gaat het kraken en doen.

De baseline bedoel ik dat je met de synth wat lagen tonen op de maat mee laat spelen. Je hebt het een beetje maar het mag wat meer meespelen. Gebruik 1/6 maten
enz. goodluck (Y):D

Oke siebzehn ik heb mijn synth iets veranderd. Vind hem zelf wel beter klinken.

Melodie is van Scope dj - Lockdown (beste track ooit gemaakt)

Het hoort waarschijnlijk niet in dit topic thuis maar even tussendoor kan wel he.

Is dit beter? Ik zelf denk van wel. Ik heb er wat reverb overheengegooid en een filter waar ik wat resonance heb bijgevoegd. Dat maakt het wat aggresiever dacht ik zo haha:P

Attachments

• synth.mp3
    537,8 KB · Bekeken: 139
stukkie :dj:

Attachments

• dnx_low17.mp3
    654,1 KB · Bekeken: 146
ja raceduif, vette synth! dit klinkt al een heel stuk beter!

de melo is niet helemaal correct:P maar maakt niet uit (originele melo toegevoegd)

in ieder geval vette synth om menig hardstyle nummer mee te maken.

Ik ben benieuwd naar je kick, heb je daar nog iets aan gedaan?

Attachments

• Scope.mp3
    277,6 KB · Bekeken: 140
Back