Varierende Hardstyle Bassdrum

Thanks. :)
(Haha, ik en mijn afmix debakelen......)
Melodie iets meer naar voren:

Attachments

• EmptyExp2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 77
@NessPJ

Je kick is een stuk beter zo, misschien een layer sub eronder om hem een stukje voller te krijgen.
Wat heb je er nu aan gedaan om hem zo te krijgen.?

Voor de rest geef ik later wat feedback, nu ff geen mogelijkheid om te luisteren xD

Ik heb deels de gehele mix opgeruimd en deels de kick veranderd.
- High pass Filter voor mijn leads iets bijgesteld (zodat deze goed klinken maar geen sublaag doorlaten).
- Ik had eerst 3 verschillende tock layers, waarvan 2 gewoon nog restanten waren van oude kicks en in het project zaten omdat ik dacht dat ze nut hadden (uiteindelijk maakte ze alleen alles rommeliger).
Dit was ook de reden dat sommige voorgaande versie's totaal geen dynamiek meer hadden (er was te veel herrie / er werd te veel platgedrukt).
- De kraak heeft een iets andere EQ gekregen zodat hij wat mooier klinkt op zichzelf.
- Tot slot de gehele afmix nogmaals herzien om de verhouding tussen de kick/lead af te stemmen en de kick op zichzelf goed te laten klinken (ik heb de neiging om de tock/kraak vaak te hard te zetten dus moet ik dat naderhand weer corrigeren).

@ NessPJ : Je zit wel erg, erg laag met je kick, je hoor alleen de boventonen, terwijl je de meeste energie in het sublaag hebt zitten, en dan ook echt laag , op 36 hz zit je grootste piek. Hierdoor valt er een gat in het gebied wat een installatie makkelijker weergeeft, nl tussen 50 en 100hz. Natuurlijk is het mooi om niet strak op 50 herz te kappen, maar zoveel subsonische energie zou ik zonde vinden, omdat het de complete dynamiek van je track ongehoord opslokt . Je kunt het ook wel horen, want de mix staat wat ver naar achter.

De conclusie die je trekt is opzich juist. Zit ik heel laag? Ja. Gaat daar veel energie in "zitten"? Ja.
Is mijn grootste piek rond de 36 Hz? Hmmm bij mij niet...bij mij zit deze rond de 55 Hz.
Zal het hoe dan ook hard rammellen op een PA set? Ja. :P

Een vraagje uit nieuwsgierigheid....ben je bekend met het orginele nummer? :)

Nee ik ken het origineel niet, maar ik vond jouw snippet energie in het laag missen en ik heb eens even goed geluisterd, een analyser erbij gepakt, en mijn vermoedens waren juist.

Maar misschien hoort het wel bij deze stijl, waar ik waarschijnlijk iets minder mee heb.
Ik denk gewoon dat je er meer uit kunt halen als je je laag efficienter zou gebruiken, en dat dat juist op een p.a. meer tot z'n recht zou komen. Dit is 2 straten verder op laag rijdt een gold met subwoofer laag , ipv dat het je in je smoel raakt. Maar het is slechts mijn mening, ! :mega:

Ik kan het ook alleen maar appreciƫren dat jij het zaakje uit intresse door een spectrum analyser hebt gehaald. ;)
Je zou voor de gein ook eens een sample van Headhunterz - Emptiness er doorheen moeten halen. :)

Niet ter verdediging....maar het hele 'Wall of bass' effect spreekt mij gewoon aan (heeft het altijd al gedaan).

Ik heb hem beluisterd ! En dan vallen 2 dingen me op. Jouw totale mix zit tegen het plafond, en hij is echt heeeeeeel breed (moet je van houden) En je hoort in het begin van emptiness dat hij een korte kick gebruikt in het gebied waar ik het over had en een closed hihat ,daarmee wordt de punt (de stip) op de kick duidelijker. En je snippet is vrij kort, maar hard is pas hard als er ook zacht is ;-) Luister bijv eens naar een klassier als French Connection, over punch gesproken!

Succes met verder bouwen aan je tracks :baco:

@tactic

Interessant dit, ik heb vaak problemen met mijn sublaag, zou je die van mij ook eens willen analyseren.. Puur uit nieuwschierigheid wat jij denkt dat ik verbeteren kan, naar mijn gevoel zit er nog te veel laag in, moet je wel mijn laatste snip pakken, "reversedkick".
Als je tijd en zin hebt natuurlijk :D

Ik ben nog begonnen aan een nieuwe track, ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. De laatste climax heb ik nog niet echt aan gewerkt. Maar feedback zou fijn zijn :D

Attachments

• TBA.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 94
@ statiq

sneaky post :P
was aan het typen en wanneer ik poste stond ie daar oppeens :P

Naja, klinkt goed !
Alleen die overgang van climax intro naar melodie mag nog wat soepeler en er mag dan ook nog wel een geluidje in voordat de melo begint :)
toppie !

Off topic:

Ik heb een website gekocht waarop ik tutorials post.
geintresseerd ? Neem dan eventjes een kijkje :)

link: http://xandermourits.nl/

Alvast bedankt !

@ Statiq:
Klinkt lekker, alleen zou ik de Tock sound een piepklein beetje zachter zetten op de mix en de tail van je kick juist ietsje harder (liggen net ietwat te ver uit elkaar nu, imo).
Je lead sound is erg lekker, met je melodie pas je dissonantie toe en dat gaat bij 1 noot net niet helemaal lekker (net na de 4de tel) deze lijkt net de verkeerde noot te raken of een layer te veel die de noot speelt ofzo. :)

@joeyjoey
Je screech heeft een unieke sound, kan ik wel waarderen, ook al is het mijn smaak niet. Zoals NessPJ zegt, mag het wat minder droog en misschien een beetje distortion of iets dergelijks icm reverb etc.
De kick klinkt erg kort, langer is mooier, waardoor het mooier aansluit op elkaar.

@NessPJ
Het klinkt nog net helemaal lekker
De punch staat nog ietsje te los van de kick zelf, de kick pitcht niet heel superlekker. Als 'ie omlaag gaat, lijkt het alsof ' ie 't niet meer aankan en overlijdt de kraak bijna (zo'n gevoel krijg ik erbij hehe). Als ' ie hoger pitcht klinkt het ook niet helemaal je-van-het. Gebruik je camelphat? Of nouja, kan met elke plugin wel met een bandwidth filter + resonance. Met camelphat speel ik met de bandpassfilter en de lage frequentie zet ik zo rond de 50hz en resonance voluit. Dan krijg je tevens dat poing poing geluid als ' ie pitcht (net zoals in het stukje van statiq).

Ik ben nog begonnen aan een nieuwe track, ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. De laatste climax heb ik nog niet echt aan gewerkt. Maar feedback zou fijn zijn :D

Klinkt goed zeg , je lead vind ik ook heel vet klinken :halleluja(toevallig uit een virus gehaald ?)

@purno , thx! , de kick is idd erg kort. Zal er aan werken :)

Ondertussen een nieuw stukje gemaakt :

Attachments

• introstukweekend.mp3
    1 MB · Bekeken: 95
Nice dude, goed bezig.. Zou wat minder reverb op je synth doen hij galmt iets te veel :D

@joeyjoey Nee zijn gewoon verschillende VST's bij elkaar. :P

Jouw stukje klinkt ook erg lekker, strakke kick. Alleen heb ik het gevoel dat de lead en kick niet helemaal bij elkaar passen qua toonhoogte. Voor de rest erg goed!

@ joeyjoey

Kick staat gewoon goed hoor als je em anders neer gaat zetten is de sfeer alleen anders en ik vind de sfeer wel fijn zo :)

----

Was aant kloten toen ik op een psyko punkz achtig concept stuite.
Hier het resultaat:

Attachments

• Psyko Punkz achtig idee.mp3
    676,6 KB · Bekeken: 77
@Homeboy , Hm vind het zelf wel meevallen hoor :P

@Statiq, Thx :)

@TheBassPounderz , Ja dat vond ik ookal , zal wel gewoon smaak zijn :P

En jou stukje klinkt idd psyko punkz achtig , klinkt lekker :okdan:

Had trouwens een tijdje terug gesubt op je utube kanaal en zitten handige tutorials tussen :) (vooral de nieuwste)

Laatst gewijzigd:
Back