Varierende Hardstyle Bassdrum

@Joey

Je lead geluidje mag wel iets dikker, kick hoort goed maar nog niet af. Je mist laag, punch en power. Denk dat als je hem goed compressed op de sub dat dit wel een dikke kick kan worden.

@Dime73

Thnx voor je feedback, kick heb ik zelf gemaakt ja. Ik ben er best tevreden over al kan het altijd beter :D

Jouw stukje: Probeer je kick eens te laten beuken, hij zoemt nu als het ware, in het laag hoort ie wel goed alleen mag de punch wel wat harder..

@Rapid

Hallo,

als je nou eerst eens ff verteld hoe jij je kick maakt dan komen we een heel stuk veder denk ik :)

@ homeboy
Zowiezo wil ik zeggen dat je laatste tijd dikke kicks maak!t:mega:
Ik zal vertellen wat ik doe:

kraak,sub,punch allemaal apart kanaal.
Op de punch een compressor voor de attack.
Dan op de master de loudness maximizer van de Isotope 4.
En daaronder weer een maximizer van cubase optimize op 100.

Kortom het pod metertje blijft op 0 dB staan :duivels:
Dat is me namelijk opgevallen bij veel hardstyle tracks van tegenwoordig. Alles staat nogal...LUID
Sterker nog, alle hedendaagse tracks van artiesten die ik in me cubase zet, zie je zelfs boven de 0dB komen! tot soms wel +2 Maar je hoort het niet clippen. Vreemd...

En hoe doe jij het?

Laatst gewijzigd:
@Joey

Je lead geluidje mag wel iets dikker, kick hoort goed maar nog niet af. Je mist laag, punch en power. Denk dat als je hem goed compressed op de sub dat dit wel een dikke kick kan worden.

Heb je mischien wat tips om de lead wat dikker te laten klinken?

Heb je mischien wat tips om de lead wat dikker te laten klinken?

Ik ben er ook druk mee bezig ik wil eigenlijk ongeveer zo'n lead

natuurlijk moet je wel je eigen sound willen maar ok :),
Er zit veel reverb en deelay op de Leads van bv wildstylez. dus ben ook druk met verschillende soorten reverb en delay te testen. Goede plugin voor reverb is bv Karma FX reverb is een gratis plugin kan je is proberen.
Sorry voor de spam en het is misschien in de verkeerde topic maar er werd na gevraagd : ) Geloof dat de leads ook wat te hard staan hoor ik nu tijd om monitors aan te schaffen:D

Attachments

• delay_dist_veelreverb.mp3
    1 MB · Bekeken: 72
  • delay_dist_normalreverb.mp3
    1 MB · Bekeken: 74
  • delay_dist_alleenreverbvanvst.mp3
    1 MB · Bekeken: 68
Laatst gewijzigd:
new stukje waar ik mee bezig ben met nieuwe kick :)

Attachments

• dnx_hs18.mp3
    1.003,2 KB · Bekeken: 70
@ rockzorr. Jeetje ! klinkt bijna als 2 druppels water haha.

Welke vst heb je gebruikt? Klinkt als een virus.
De Karma FX reverb is idd relaxed. Ik zou alleen de damping iets hoger zetten. De reverb van de synth is nogal scherp. Luister het nu op me monitoren.

@ deniax
die 2e kick is bruut man! Die is op F# getuned he. Trilt lekker door hier. Als ik dat doe valt m'n bas bijna weg. Wat gebruik je daarvoor om je bass erin te houden?

@ rockzorr. Jeetje ! klinkt bijna als 2 druppels water haha.

Welke vst heb je gebruikt? Klinkt als een virus.
De Karma FX reverb is idd relaxed. Ik zou alleen de damping iets hoger zetten. De reverb van de synth is nogal scherp. Luister het nu op me monitoren.

Jo nee gebruik geen hardware alleen softsynths :). Komt uit Zebra2.

Hier nog stukje van nummer van paar weken terug is niet echt meer hardstyle. maargoed dat kan je van sommige digital age tracks ook zeggen

Ook nog ff introtje gemaakt ben niet echt van de intro's maargoed. Ik kan voor de liefhebbers wel remake van zatox screech van creation uploaden, wel in zebra2.

Attachments

• I-And-I.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 75
  • introtje.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 77
M'n eerste kick op het forum!:)

Attachments

• rapid kick!.wav
    2,4 MB · Bekeken: 83
@rockzorr: Klinkt allemaal erg lekker van je!

--------------
Heb ook nog wat in elkaar geflanst:

Attachments

• brouwsel.mp3
    888,1 KB · Bekeken: 83
@Rapid

Haha thnx dude, ik doe ook mijn best om ze zo dik mogelijk te maken..

Wat ik altijd doe is het volgende:
Kick/Kraak/Sub alle3 op een apart kanaal natuurlijk.
Kick en kraak haal ik meestal uit hydra en sub altijd uit microtonic.
Compressor op sub met sidechain op kick. Kraak laat ik lekker zoals die is..
Meestal gebruik ik enkel CP en EQ, soms 2x distortion maar dat ligt eraan.

Dit alles lekker laten pompen, als dat goed is maak ik meestal wat layers om het wat voller te laten klinken.

Ff over jouw stukje, wat me het eerste opvalt is dat het erg lekker is :D Frontliner kick, love it dude.. Heb er weinig over te zeggen eigenlijk. Nice job !~

@Joey

Layeren, layeren, layeren.. Layer hoog, layer mid, layer laag, layer links, layer rechts, layer reverb !???

@Garuve , vind hem nog wat weinig bass hebben ,voeg wat meer bass toe en zet hem wat harder dan zal hij al een stuk beter klinken , kraak erachter klinkt iig wel goed

@ rockzorr , lekkere sounds ! lead vind ik wel een beetje teveel "ruis" hebben maar kick is zekr vet.

@Deniax , Wtf dat klinkt echt pro ! nice :) (sommige geluidjes klinken wel een beetje geript)

@Homeboy , dus je bedoelt ehm ,,,, layeren ? :p

Heb weer een nieuwe kick gemaakt , deze keer met zebra2.
Vind hem zelf wel dik alleen moet nog wel het een en ander aan gebeuren.

Emotions of the darksideeeeeee

Attachments

• emo zebra.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Ik zou je kraak wat zachter zetten, iets andere dist. en het hoog van de kraak iets meer naar voren laten komen.
Volgens mij staat je kraak zo hard dat er bijna geen ruimte meer over is voor het sublaag. (Ondanks dat de analyser een berg sublaag aan geeft, heb ik helemaal niet het idee dat ik het in de mix hoor...).
Je lead mag ook meer hoog hebben. Lead sound klinkt verder wel cool. :)

Sterker nog, alle hedendaagse tracks van artiesten die ik in me cubase zet, zie je zelfs boven de 0dB komen! tot soms wel +2 Maar je hoort het niet clippen. Vreemd...

QUOTE]

Komt omdat het gewoon goed gemasterd is, maar zelfs als je weet hoe je in bv adobe audition een redelijke master kan doen(goed limitten en compressen), zal ie niet gaan clippen als ie boven de 0 Db uitkomt;)

ook een nieuw kickje gemaakt met Microtonic, Camelphat, Ohmicide en EQ.
ik kreeg mn punch niet passend bij de bass, heb em met de knop``MUL`` vervormd.

Screech/synth komt uit de virus.

Attachments

• climax sleeping paralysis.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 68
Back