Varierende Hardstyle Bassdrum

Zal ik ook maar ff weer een poging wagen, geen variatie maar wel reverse :D

Nog mee bezig maar het idee is er :eureka:

Attachments

• Dirtybit(edit).mp3
    5,6 MB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
Even heel iets anders haha. net even wat grappigs gemaakt : >. Overgangen zijn niet goed. en tekst klopt ook niet helemaal. + laatste stuk vocal zelf opgenomen vai youtube omdat ik geen hogere kwaliteit kon vinden haha. Maar vind het concept wel grappig. Beetje zany / jack of sound stijl maar dan uiteraard op amateur niveau ; ). Kick pitched ook beetje karig.

Attachments

• your-imagination.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 73
@Rockzorr

Haha thnx voor je reactie, met variatie bedoel ik eigenlijk het pitchen van de bassdrum :) Niet gevarieerd genoeg dus zo ?!

Jouw stukje: Het is idd een leuk concept, heeft wel wat weg van ghost story van JoS.. Je kick is te dun, paar layers dikt hem wel aan zodat ie zwaarder overkomt..

@Homeboy , Klinkt nog een beetje lief :P , maar klinkt zeker wel goed :)

@rockzorr , de vocals komen zeker van the haunted house ? was er laatst ook mee bezig :P
Vind hem lekker klinken alleen is de kick idd dunnetjes wat Homeboy al zei

@Homeboy ik zou denk persoonlijk je screech iets scherper equalizen (mid en uppermid) en er wat meer reverb opgooien.

@ JRD. Lekkere kick!

@ ik hoor hier nooit iemand over Digital age ;). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Weet dat veel mensen het bijna geen hardstyle meer vinden maargoed ik vind het wel lekkere zweefmuziek. Beetje trance invloeden.

Attachments

• intothelight-zonderglide.mp3
    2 MB · Bekeken: 77
  • intothelight-mebeetjetglide.mp3
    2 MB · Bekeken: 71
Rockzorr: klinkt lekker hoor. :)
Ik zou de 'tock/punch' in je kick iets beter door laten komen.
Ik zou ook nog een layer met heel zwaar gedetunede saws onder je synth zetten (iets zachter dan de main lead), daardoor klinkt de synth wat dikker etc.

joeyjoey schreef:
@rockzorr , de vocals komen zeker van the haunted house ? was er laatst ook mee bezig :P
Vind hem lekker klinken alleen is de kick idd dunnetjes wat Homeboy al zei

Klopt idd haha. Ik was de set van Zany op euphoria voor de zoveelste keer aan het luisteren ( wat een set trouwens. met The story _0_.) Daarin zit Ghoullish delight en die van the Jack of sound ook beetje die stijl

Laatst gewijzigd:
@Rockzorr

screetch is al flink geboost, meer reverb maakt hem stuk.. Denk dat ik eens een extra layer ga proberen oid.

Jouw stukje: gelukkig zijn er mensen die dit soort hardstyle maken, dit vind ik erg vet.. Al moet ik het niet de hele avond aanhoren, zweven, raggen, zweven, raggen zo moet een avondje hardstyle zijn voor mij :D

Lekkere kick anyway, mag iets meer punch hebben.

Rockzorr: klinkt lekker hoor. :)
Ik zou de 'tock/punch' in je kick iets beter door laten komen.
Ik zou ook nog een layer met heel zwaar gedetunede saws onder je synth zetten (iets zachter dan de main lead), daardoor klinkt de synth wat dikker etc.

Ik doelde meer op wat jullie van digital age vinden :).

Lead ff wat voller en meer punch maar vind nu lead wat te overheersend : )
vind de glide erop wel wat toevoegen : p

Attachments

• intothelight-achtig-vollerenpunch.mp3
    2 MB · Bekeken: 79
Homeboy,

Mooi om te zien dat ik gemist wordt. :P
Eind april staat mijn eerste release gepland en er lopen veel andere dingen.
Dus vandaar dat ik hier wat minder actief ben. ;)

-------------------

Rockzorr, je kick pitcht verkeerd op de 3de maat.
Lead is zeker niet te overheersend, maar kan naar mijn mening zelfs nog wel wat voller.
Hij klinkt vooral mager door de eq'ing.

Haha je kijkt nog welnee dus :D.
Gefeliciteerd met je release man, dikke shit.
Heb jij nog op of aanmerkingen op mijn stukje ?!

Haha je kijkt nog welnee dus :D.
!
Hehe, nou een maatje op msn zei het tegen me.
Maar, thx. :)

Mag ik nog niks over zeggen, maar ik heb er in de afgelopen Fearfm Coths Show waar ik was uitgenodigt er wel wat tips over gegeven. :P
Vrij nieuw/stevig label. :)

Homeboy,

je stukje:
Als eerste valt me op dat je mix vrij droog klinkt.
Een verbje hier een daar kan het wel gebruiken.
Bass geluid klinkt lekker, toffe sound. (genoeg mid/laag)
Punch ervan kan nog wel wat krachtiger.
Screech klein tikkeltje harder zetten in je mix en wat meer hoog. ;)

Laatst gewijzigd:
Rockzorr, je kick pitcht verkeerd op de 3de maat.
Lead is zeker niet te overheersend, maar kan naar mijn mening zelfs nog wel wat voller.
Hij klinkt vooral mager door de eq'ing.

hehe thx ik had het al gehoord ; ). thx voor de tip misschien iets minder scherp equalizen zal het is proberen

Ook ik heb na een aantal inspiratieloze weken of maanden eindelijk weer wat geproduceerd...

Het is niet echt een geheel te noemen nog, de intentie is om jullie de sounds te laten horen en daar feedback op te krijgen.

De lead mag nog wel wat EQ ondergaan, evenals de screech, dit zijn de rauwe sounds die ik (op reverb en delay na) zo uit de plugins getrokken heb...

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Attachments

• angelo_-_new_version1.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 84
@Radicalz

Thnx voor je feedback, ga er zeker wat mee doen.

Echt vet dat je eerste track gereleased wordt, ben zeer benieuwd, drop nog eens wat als je tijd en zin hebt.!

Dacht dat jullie dit wel interessant zouden vinden:

Weet iemand een goede (gratis) vergelijkbare plugin die de envelope (0:44) in controle houdt?

Layeren van FX/Plugins is 1 ding, maar laat je niet gek maken dat je een chain van 30 plugins nodig hebt om een goeie kicksound te krijgen!

Of hij het expres zo laat zien, om het onnodig gecompliceerd over te laten komen is nog maar de vraag...

Een doel wat je wel met iets gesuffisticeerdere layering bereikt is dat je geluid organischer en minder digitaal word...maar dit is simpelweg over the top.

@ Purno: Als je kicks maakt dmv synth VST's (ipv een drumcomputer) kan je dat simpelweg met een Cutoff ADSR envelope doen.

Back