Varierende Hardstyle Bassdrum

De Toneshifterz hebben een kick "tutorial" gemaakt :

http://www.twitvid.com/VSBK2

Alleen valt er weinig uit te halen , het is alleen

909 kick , distortion , EQ , distortion , EQ , distortion enz enz..

Weinig details dus. Maarja mischien kan iemand het gebruiken!

ik snap die lui niet eerst geven ze helemaal niks weg nu geeft iedereen een tutorial haha

Ben zelf een tijdje bezig geweest maken van vette kix, maar heb nooit echt een goede manier gevonden om dit te doen jammer genoeg :r

hoewel deze tutorial extreem vaag is, is het denk ik wel een manier (met een beetje luck) om iig een beetje vatsoenlijke kicks te maken.

Heb zelf ook een beetje geprutst met deze tutorial en het resultaat hieronder in de bijlage neergeplempt.

Attachments

• 909MidTut - 00 basis.wav
    321,2 KB · Bekeken: 119
  • 909MidTut - 01. Clipping.wav
    323,4 KB · Bekeken: 122
  • 909MidTut - 02. Distortion.wav
    323 KB · Bekeken: 78
  • 909MidTut - 03. EQ.wav
    138,2 KB · Bekeken: 71
  • 909MidTut - 05. Tube&Verb&Limit.wav
    138,2 KB · Bekeken: 72
@TheBassPounderz , vind je kick nog een beetje hol klinken maar de rest eromheen klinkt echt pro ! (Screeches enz..)

@Bierdop , 05 klinkt al lekker zeg! een goede hardstyle kick , bij mij werd het allemaal te snel een hardcore kick :P
btw mag ik vragen wat je hebt gebruikt voor je distortion enzo ?
@JRD , Netjes ! vind hem echt goed klinken :)

Laatst gewijzigd:
mid/eind april staat hij wel te koop op een aantal download portals incl 3 andere tracks. ;)
Kick is vol zat en precies naar mijn smaak, je moet natuurlijk ook wel een liefhebber zijn van dit type kicks.
Een extra laag of verandering erin zou naar mijn mening alleen het effect weg halen. :)
+ het blijft natuurlijk een set-rip.
Ik denk dat het meer een kwestie van smaak is.
Welke ook meer op de "plofkicks/doffe kicks" zijn gebouwd.
Ik ben geen liefhebber van de "nu-kicks" waar het meerendeel uit dit topic bestaat dat mag duidelijk zijn. :)

maar in dat youtube filmpje zit wel bass,hetgeen ik mis in jouw kicks.. maar oke het zal wel weer aan mn speakers liggen:D

@Radicalz

nope, dit x overslaan.. 3uur rijden voor mij :D

@JRD

Kwaliteit van je snip hoort erg goed, je kick vind ik wat mager maar klinkt zeker niet verkeerd (y)

Goede maar vage tut van Toneshifterz, kan het niet volgen wat hij nou precies doet rond 3min30..

Hij fade 2 kicks nadat hij ze heeft ingekort of doet hij dit nou met 1 kick ?!

Vaag dit..

maar in dat youtube filmpje zit wel bass,hetgeen ik mis in jouw kicks.. maar oke het zal wel weer aan mn speakers liggen:D

Zoals ik al zei, liveset rip. :P

@ Home boy,

spijtig, al was ik vorige keer ook aanwezig. :)

Ja ik weet het weer! :D hahaha
Was leuk om je te spreken. :)

----
Zou het wel niet meer offtopic houden...

Vanavond weer een poging gedaan om een nieuwe (m`n 2e) kick te maken. Hij is nu (in tegenstelling tot mijn 1e kick) wel gelayerd.. Tenminste, als ik het goed heb gedaan :P

Ik denk zelf dat ik wel redelijk op de goede weg zit (zeker gezien dit pas mijn 2e kick is). Ik heb deze net geluisterd om mijn gare 2.1 setje (en oordopjes, ter vergelijking) en ik vind hem best oké klinken, maargoed.. Het gaat erom hoe 'ie op monitors klinkt en vandaar vraag ik jullie mening + kritiek!

Alvast bedankt :biertje:

Edit: Hoe kan ik nu een player onder mijn post krijgen met de bijgevoegde wav, zoals hierboven?
Edit2: Ah, met een mp3 bestand dus!

Attachments

• layeredkick1.mp3
    230,5 KB · Bekeken: 66
Vanavond weer een poging gedaan om een nieuwe (m`n 2e) kick te maken. Hij is nu (in tegenstelling tot mijn 1e kick) wel gelayerd.. Tenminste, als ik het goed heb gedaan :P

Ik denk zelf dat ik wel redelijk op de goede weg zit (zeker gezien dit pas mijn 2e kick is). Ik heb deze net geluisterd om mijn gare 2.1 setje (en oordopjes, ter vergelijking) en ik vind hem best oké klinken, maargoed.. Het gaat erom hoe 'ie op monitors klinkt en vandaar vraag ik jullie mening + kritiek!

Alvast bedankt :biertje:

Edit: Hoe kan ik nu een player onder mijn post krijgen met de bijgevoegde wav, zoals hierboven?
Edit2: Ah, met een mp3 bestand dus!
Klinkt in mij oren nogal dof, ik mis een echte atack en de scherpte die je bij veel kicks tegenwoordig hoort. Laag zit al aardig goed, mag alleen ook wat meer pompen. Het is nu meer whooomp ipv BAAAM als je begrijp wat ik bedoel.
Decay op de kraak mag ook nog wel een stukje korter, anders wordt ie te hardcore achtig.
Je bent in ieder geval een stukje vooruit gegaan.
:biertje:

hier een kickje van vorige week

hope u enjoyy:P

grtzz

Zo te horen een van de weinige hardstyle producers hierop die redelijk weet hoe het zit :)
Lekkere edits en de mix zit redelijk goed als ik kijk naar hardcore producties ligt het er wel tegen aan. Mag wel wat meer gevuld worden naar mijn mening maar beside that hoe het er nu bij staat prima gedaan.

Ben zelf niet echt een fan meer van de hardcore en hardstyle. Vroeger wel maar als ik moet kiezen zou 't nu wel hardstyle zijn.

Al met al: netjes. :okdan:

Vanavond ff een dikke rauwe bassdrum geprobeerd te maken, de bedoeling was hardstyle maar volgens mij is dit net iets te rauw daarvoor :D

Attachments

• kick011.mp3
    34,7 KB · Bekeken: 65
@ Homeboy

Als je je punch cut is het nog redelijk bruikbaar :)

----

Om alvast in de zomerstemming te komen:
Kick is nog niet helemaal goed maar het gaat om het idee en de sfeer :)

Attachments

• TBA_ZOMER.mp3
    2 MB · Bekeken: 76
Back