Varierende Hardstyle Bassdrum

Na 5 jaar dit topic aangehoord te hebben kan ik concluderen dat hardstyle allerminst variërend is.
:slotje:

Je moet je er ook echt in verdiepen en er van houden wil je het variërend vinden.
Ikzelf luister er al 6 jaar naar maar het blijft toch altijd leuk en vernieuwend :D
Nieuwe artiesten, nieuwe stijlen, andere sounds (Kijk maar eens naar digital age).

Ieder zo z'n smaak, ik vind rock, hiphop en trance ook allemaal maar eentonig maar dat komt omdat het mij niks interesseert :D

Na 5 jaar dit topic aangehoord te hebben kan ik concluderen dat hardstyle allerminst variërend is.
:slotje:

Na de 2 jaar die ik hier wat serieuzer rondhang op Synthforum kan ik concluderen dat de enige bijdrage welke door jou in dit topic wordt geleverd om dezelfde onzinnige uitdrukkingen gaan.
Wederom weet de mensheid mij te verbazen.

NessPJ :halleluja

Vanwaar de haat koekebakker ? Als het jou niet interesseert dan kijk/reageer je toch lekker niet en ga je eens op zoek naar dingen die je wel interesseren toch ? Dit is toch echt één van de weinige fora waar mensen "echt" iets aan hebben en daadwerkelijk "serieus" worden genomen (buiten jouw reacties om) :Z

A new sound test :okdan:
And a new Free give tracks

Have a nice day

Attachments

• Remake.mp3
    2 MB · Bekeken: 87
  • Remake001.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 85
  • E-Force - ID (Reviberz Refx Nexus Namaak).mp3
    2,5 MB · Bekeken: 83
  • Guus Meeuwis - Het is een nacht (Reviberz Hardstyle Remix).mp3
    2,2 MB · Bekeken: 72
  • 01_efteling_-_indische_waterlelies_(club_remix_2010)_(original_mix).mp3
    5 MB · Bekeken: 89
@Juul

De bassdrums zijn helaas bijna niet te horen en de reverse zelf is een beetje krachtloos.
Besteeds wat meer tijd aan je eq'ing en aan de distortion settings.

Nieuw klein dingetje waar ik mee bezig ben.

Op 01:15 lijkt me wel leuk als je daar een kick erin doet in plaats van een reverse bass :)

Leuke ideetje tog :)

[Edit]

Heb mijn vorige snippet aangepast. Mix opgeruimd, kick ietsje anders, lead iets meer hoog. :)

Attachments

• ancaur04.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 64
Laatst gewijzigd:
Daar ben ik weer, ik heb ondertussen wat gekloot met kicks met sylenth1 en daar laat ik ook nog wel wat van horen maar eigenlijk gaat deze post over een andere kick, want een vriend en ik zijn een track aan het maken en we willen graag weten wat jullie van de intro vinden.

Ik hoor het graag!

--------------------

@BP , klinkt netjes echt heel professioneel!

Attachments

• Intro Test.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 89
@Paramorph _0_ haha leuke idieen. en kicks ook niet verkeerd vind alleen je lead niet zo vol beetje dunnetjes.

@nesspj vind de melo niet heel mooi persoonlijk maar dat is smaak verder dreunt het weer goed door hier.

@Zwoeleman. VOlgensmij is screech nog niet eens zo heel verkeerd :p. je screech mag wel wat harder

@ THE BP nog. Echt een hele dikke reverse _0_ zou zo op feestje gedraaid kunnen worden :)

Zelf ook nog wat gemaakt. Beetje meer raw dan normaal. Nu weer vol bezig met punch. PS. dat belletje in een mp3 is niet Digiwave maar lijkt er wel heel veel op haha.

Attachments

• living-the-dream-minderschellelead.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 75
  • living-the-dream-norm-lead.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 78
@BP, ik vind je kicks echt gruwelijk man!

--------------

Vrijdagmiddag met heel veel zon.. Geeft me altijd lekker veel inspiratie. Vandaag weer eens helemaal opnieuw begonnen met het fenomeen "kick". Vind het onwijs vet om er resultaat mee te boeken, en helaas is dat de afgelopen tijd niet echt gelukt. Vandaar dat ik vandaag weer even bezig ben geweest.

Ik heb de punch met Drumazon gemaakt. De tail is met Hydra gemaakt. Het is de eerste keer dat ik layers daadwerkelijk als 1 geheel kan laten klinken. Ik weet dat het nog verre van perfect is, maar toch zou ik graag jullie mening horen. Het liefst onderbouwd en eventueel met opmerkingen hoe ik dit kan verbeteren.

Alvast bedankt guys!

Attachments

• Kick4.mp3
    506 KB · Bekeken: 70
@Kevv1990,

Vergelijk je kick eens met een professionele kick en probeer te kijken wat er precies het verschil is.
Het brongeluid is vrij belangrijk, probeer een goed brongeluid te gebruiken, ga een paar pagina's terug en probeer eens tot zo'n brongeluid te komen. Dan ga je bezig met de effecten.

Ik heb jouw bestandje als een brongeluid gebruikt, wat niet een supergoed brongeluid is, maar je kunt horen wat ik ermee gedaan heb.
Het mist nogal aardig wat mid/hoog, dus ik heb best veel moeten boosten, ook is de punch te aanwezig.
Ik heb het even snel gemaakt (lees: 2 minuten), maar dan kun je zien wat ik ermee gedaan heb.

Succes

Attachments

• Synthforum_Kev1990.zip
    272 KB · Bekeken: 80
@TheBassPounderz

Je reverse kick vind ik heel goed klinken. Toch vind ik het ook weer heel erg slecht (niet het geluid dat je hebt gemaakt hoor ;) ), het is niets nieuws en heeft geen eigen identiteit. Het is een reverse kick die we in zoveel nummers horen, waar je op zich trots op mag zijn dat het je zo goed gelukt is. Maar ik denk dan, als je zulke geluiden kunt produceren, gebruik je kennis dan en maak iets nieuws!

@NessPJ

Lekkere kick, er is weinig punch, maar dat vind ik niet erg. Ik vind niet dat er een standaard is voor kicks dat er bijv. altijd een punch aanwezig moet zijn. Ik vind de bass erg lekker waardoor een punch naar mijn mening niet direct nodig is (wildstylez heeft dat bijv. ook). Je melo klopt wel helemaal en klinkt ook goed, maar trekt je inderdaad niet echt mee, kan natuurlijk smaak zijn.

@ZwoeleMan

Het klinkt alsof je een heel stuk hebt weggehaald uit je kick, waardoor je bass meer opvalt, dat vind ik niet fijn klinken. Je punch mag wel wat zachter en je kick mag wel wat meer mid en hoog hebben.

@rockzorr

Lekkere lead, allebei klinken erg goed vind ik.
Je kick vind ik zeker lekker klinken, klinkt anders dan andere kicks, waar ik erg veel waarde aan hecht. In het 2e stukje lijkt je kick trouwens harder te staan.

ik ben ook weer bezig geweest met een nieuwe track.
hier is een preview er van

wat vinden julie er van?

Attachments

• Mysterious places - Outsider & the Mechanic (preview).mp3
    710,8 KB · Bekeken: 80
NessPJ :halleluja

Vanwaar de haat koekebakker ? Als het jou niet interesseert dan kijk/reageer je toch lekker niet en ga je eens op zoek naar dingen die je wel interesseren toch ? Dit is toch echt één van de weinige fora waar mensen "echt" iets aan hebben en daadwerkelijk "serieus" worden genomen (buiten jouw reacties om) :Z

zoals zijn naam al doet vermoeden is hij beter in koeken bakken dan een serieuze bijlage leveren op dit forum,hij loopt alleen maar te zaniken over van alles en nog wat..bijdehandte opmerkingen .. daar is hij goed in

Je kick en de kraak en het laag klinken zeer goed.
Screech vind ik minder klinkt wat te netjes.

Je preview is ook wel heeeeeel kort.

succes verder

ik ben ook weer bezig geweest met een nieuwe track.
hier is een preview er van

wat vinden julie er van?

Heb jullie feedback vanavond weer meegenomen bij het maken van een nieuwe kick. Vind zelf dat het al een stúk beter klinkt dan de vorige kicks (als ik het zo mag noemen :P) die ik heb gemaakt.

Heb de melodie er maar even snel onder gegooid (wederom), om het wat op te vullen.
Bedankt allemaal voor de feedback, heb er echt ontzettend veel aan! Hoop daarom weer goede feedback te krijgen op deze snippet :) Thanks!!

Attachments

• Gold.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 66
Heb jullie feedback vanavond weer meegenomen bij het maken van een nieuwe kick. Vind zelf dat het al een stúk beter klinkt dan de vorige kicks (als ik het zo mag noemen :P) die ik heb gemaakt.

Heb de melodie er maar even snel onder gegooid (wederom), om het wat op te vullen.
Bedankt allemaal voor de feedback, heb er echt ontzettend veel aan! Hoop daarom weer goede feedback te krijgen op deze snippet :) Thanks!!

Je kick pitch niet goed mee met de melodie. Ik vind de sound van de kick echter wel goed, mag wel nog iets voller.. Alleen de synth is wat te waterig wat nadelig is voor je kick. :)

Ik heb lang niks van me laten horen. Maar ik heb weer is een keer een kickje gemaakt. Een reverse. Feedback is welkom :)

Attachments

• BIRG.mp3
    199,7 KB · Bekeken: 87
@ statiq
je punch klinkt zeer goed. probeer eens de bass/kraak wat meer naar voren te laten komen.
voor de rest klinkt het zeer netjes!:okdan:

Back