Varierende Hardstyle Bassdrum

Als het goed is heb je een vierkant blokje in de plugin zelf naast het balkje met de presets staan. Als je daarop klikt kan je saven en laden van zelfgemaakte instellingen.

hier nog een snip van mij hand.
de kick ben ik ook wel tevreden over en worden steeds beter.

de lead is naar mijn mening ook wat voller dan bij de andere snippets van mij.

Attachments

• sanity_edit 2 (intro preview).mp3
    6,5 MB · Bekeken: 72
@Yellow rocket,Dat geluidje in de climax stoort de kick wel een beetje vind ik maar de kick zelf klinkt goed :okdan:

@geleraket, t klinkt goed, alleen de sublaag staat echt te hard, het is echt zo`n geluid wat door gaat en waar je dan hoofdpijn van krijgt. (:

Kicks worden inderdaad steeds beter.
Ik vind ze zeer strak (schoon) en vet en toch niet met te veel distortion.

succes verder:okdan:

hier nog een snip van mij hand.
de kick ben ik ook wel tevreden over en worden steeds beter.

de lead is naar mijn mening ook wat voller dan bij de andere snippets van mij.

Zelf ff van een 909 sample een hardstyle kick gemaakt, de punch is volgens mij al aardig goed maar de "tail" erachter kan beter (is er nog amper)

En nog een klein vraagje (beetje offtopic maar ok) , welke monitoren kan ik nou het beste kopen ?

Bij bax zie ik verschillende prijs klasse , sommige zijn 159 euro PER STUK (KRK R6 ) en andere weer 219 voor een set van 2 , maar waar moet ik nou op letten bij de specs ?
Alvast bedankt!

Attachments

• 909kick.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 75
En nog een klein vraagje (beetje offtopic maar ok) , welke monitoren kan ik nou het beste kopen ?

Bij bax zie ik verschillende prijs klasse , sommige zijn 159 euro PER STUK (KRK R6 ) en andere weer 219 voor een set van 2 , maar waar moet ik nou op letten bij de specs ?
Alvast bedankt!

Let vooral op het frequentie bereik, en lees veel reviews over verschillende monitoren.
Kijk ook naar hoe groot je ruimte is waar je in produceert, ga dus niet met rp8 monitoren produceren in je kleine slaapkamer...
Wat ik mensen af en toe zie aanraden is, naar de winkel te gaan en daar te gaan luisteren wat men het beste vindt.
Dat kan ik je persoonlijk niet aanraden want de hele ruimte waar je het in luistert in de winkel is anders, grote/akoestiek.
Om teleurstelling te voorkomen als je met je speakers thuis bent.
De krk reeks is over het algemeen goed, rp6 is de meest doorsnee maat.
Rp5 is bekend om zijn mindere mate in het laag.
Afhankelijk van je budget zou je ook nog kunnen kijken naar Genelecs,yamaha hs 5.

Hoop je in ieder geval iets op weg te hebben geholpen. ;)

Btw mensen, zouden jullie ook zo lief willen zijn om te stemmen op onze Ground Zero demo?
Hier kunnen we een plaatsje op het festival mee winnen dus dat zou erg gaaf zijn! :okdan:

http://www.groundzerofestival.nl/2011/nl/dj-mix-contest-vote.html?style=9&pagination=3
Nmr: 181 Prefix & Density

Wat ik mensen af en toe zie aanraden is, naar de winkel te gaan en daar te gaan luisteren wat men het beste vindt.
Dat kan ik je persoonlijk niet aanraden want de hele ruimte waar je het in luistert in de winkel is anders, grote/akoestiek.
Om teleurstelling te voorkomen als je met je speakers thuis bent.

Daar ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens.
Neem een fatsoenlijke winkel als een i4muzique (eindhoven). Daar staan verschillende monitoren in luisterpositie opgesteld. Los van het feit dat iedere ruimte een andere akoestiek heeft kan je in een gewone luisteropstelling altijd horen wat het mid-hoog doet per type/set monitoren.
Daar komt dan bij dat er mensen werken die weten waar ze over praten (er zijn uiteraard vast meer winkels waar dat zo is.....maar er zijn ook genoeg winkels waar men het verschil niet weet te maken).

Overigens zijn alle ruimte's vaak akoestisch aan te passen zonder dat dit veel geld hoeft te kosten, dit geld zeker voor veel hobbyisten (dit kan namelijk zeer budget door een tapijtje en 2 gordijntjes of schuimrubber ornamentjes, wil je het ietsje beter doen haal je 2 heuse basstraps en 2 of 4 reflectors voor om en af 100 EUR).

De belangrijkste drijfveer in de hobbyisten sector is eigenlijk je budget.
Ik kan meermalig over mooie monitorsets praten, maar als ze 1000 EUR. per stuk kosten en je hebt een budget van 250 EUR. maximaal dan heeft dat geen nut.
Stel dus duidelijk je budget voorop en ga dan op zoek naar wat er in dat segment te vinden valt. Vervolgens zijn er altijd mensen die na deze selectie kunnen zeggen welke speakers je echt links zou moeten laten liggen en welke het kopen waard zijn.

Zelf, heb ik doorgespaard voor een set Dynaudio BM12A's. Er zijn zeker andere en goedkopere alternatieven, maar wat ik wil benadrukken is dat mijn monitoren voor mij echt één van de belangrijkste onderdelen zijn en ik geen haartje spijt heb van de aanschaf.
Sterker nog, als ik had geweten hoeveel beter mijn produceer en luisterervaringen zouden zijn had ik ze al 2 jaar eerder gekocht.

Zelf ff van een 909 sample een hardstyle kick gemaakt, de punch is volgens mij al aardig goed maar de "tail" erachter kan beter (is er nog amper)

Alvast bedankt!

Wat is je budget? Afgaande op de bedragen die jij noemt zou ik gaan voor de KRK RP8.

Idd, Eurynome.

Allemaal grappig die tips, maar die o zo fijne monitor klinkt ineens 100% anders thuis, gek he?

Beste tip is, koop geen goedkope rommel, simpel zat.

Ook naar je speaker diameter kijken, minimaal 6inch is aan te raden, of wat Eurynome al aangeeft, 8 inch.

Gewoon kijken naar de marktpleiders, kijken wat het meeste gekocht wordt en daar (binnen je budget) het dikste van kopen na beluisteren.

Frequentiebereik en andere hocus pocus hoef je dan niet eens naar te kijken, laat je niet gek maken lol.

Succes.

Bedankt voor de tips allemaal , maar als de ene zegt kijk naar dit en de andere weer zegt nee kijk daar niet naar dan snap ik het ook niet meer hehe :P

Ik wil er maximaal 400 euro aan uitgeven in totaal , maar de RP8 zien er wel enorm groot uit ,het is maar voor in me slaapkamertje :P

Ik denk dat ik het beste de RP6 kan nemen maar zal wel eens flink research doen voordat ik ze koop!

maar als de ene zegt kijk naar dit en de andere weer zegt nee kijk daar niet naar dan snap ik het ook niet meer hehe :P

Dat komt omdat iedereen een andere mening heeft :W. Ik heb enkele jaren de RP8 gebruikt en deze bevielen mij goed. Nu heb ik genelec 8050; een wereld van verschil maar daar betaal je ook voor.

Wat Avalon zegt klopt; kijk in de prijsklasse waarin je zoekt en pik daar de meest geliefde uit. Het kan dan altijd alsnog zo zijn dat je ze niks vind maar dan ga je gewoon voor andere.

Precies,
ik heb ook weer een kick gemaakt, ik hoor graag wat jullie der van vinden.

Attachments

• Kick4.mp3
    874 KB · Bekeken: 76
Ook een kick gemaakt, of althans, geprobeerd ;)

Attachments

• 909.mp3
    252,1 KB · Bekeken: 73
Worden niet veel kicks meer gepost :o

Hier dan weer eentje van mij zelf:mega:

Attachments

• revshit23.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 85
Back