Varierende Hardstyle Bassdrum

@ DJ Demian,
klinkt zeker niet verkeerd voor een eerste kick. maar heeft nog wel wat werk nodig.

ik heb zelf ook weer aan mn track gewerkt. heb de leads is aangepakt.
naar mijn mening aardig vol.

comments are welcome:D

Attachments

• Music is my life (demo preview) Outsider.mp3
    6,3 MB · Bekeken: 81
@ Geleraket,

Je kicks zijn al stukken beter, maar in de hoogte worden ze toch mager (vind ze laag persoonlijk beter).
Hier en daar valt de bass weg dus eq er maar weer eens op los ! (Lage frequenties)

Weer iets nieuws ;d

Attachments

• INTRO IDEE.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 83
@ Yellow Rocket: Kick klinkt goed maar moet idd nog geEQed worden wnr hij pitcht. Ook de screeches zijn nogal scherp, zit volgens mij iets teveel hoog in.

@BP: alweer een prachtige stukje. Mag ik weten welke plug-ins je zoal gebruikt (niet alleen voor de kick)?

@ Quantum,

Thanks man :D !

Ik gebruik eigenlijk plugins die iedereen kan downloaden of al heeft

1. Sylenth 1 (Gebruik ik echt bijna voor alles, behalve kicks)
2. Hydra (Bass)
3. Microtonic (Distorted bass / punches)
4. Drumazon (Distorted bass / punches)
5. Massive (Screeches)
6. Zebra2 (Leads)
7. Dune (Heeeeeel af en toe voor leuke screeches)

FX Plugins:

1. Camelcrusher (Dist voor de distorted bass / tail)
2. Camelphat3 (FX kicks en screech distortion en jaaaa ja distortion op screeches :P)
3. Ohmicide (Extra dist om scherpe randjes op screeches te gooien en kan ook gebruikt worden voor kicks in combinatie met camelcrusher)

Voor de rest gaat het er ook om welke VST's en FX VST's jij het makkelijkst en het best vind werken ;)

@BP, weer echt netjes, een beetje meer reverb op de screech zou niet verkeerd zijn.

@ Geleraket,

Je kicks zijn al stukken beter, maar in de hoogte worden ze toch mager (vind ze laag persoonlijk beter).
Hier en daar valt de bass weg dus eq er maar weer eens op los ! (Lage frequenties)

Weer iets nieuws ;d

@BP

Echt supper dik....ook jij zou toch een release voor elkaar moeten krijgen.
Waar werk je mee FL of Cubase

[Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, heb al een tijdje mee gelezen en wil nu graag weten wat jullie van mijn hs kick vinden. Ben nu 3 Maanden bezig met produceren, werk met logic 9.

Er zit een kleine tik in en kan niet goed achterhalen waar hij vandaan komt, ik denk van de reverse bass. Denk dat ik die moet infaden ofzo

Bekijk bijlage reverze mei mp3.mp3

*hoe krijg ik zo'n webplayer?

Benieuwd wat jullie er van vinden ;)

groet

Laatst gewijzigd:
@sjabco

Goeiemorgen en Welkom op het synthforum sjabco ! :D
Mogen de 'hardstyle goden' het je gunnen.
Khoop dat je eerst de algehele draad hebt doorgelezen zodat we geen dubbele vragen of dingen naar ons toegeworpen krijgen die al eens behandeld zijn.

Tot zo ver kan ik geen tik in je reverse horen maar ik merk wel dat er heel erg weinig distortion op je reverse zelf zit waardoor het meer een achtergrond geluidje word (of voor sommigen een irritant resonant geluid).
Beste wat je kan doen is, de waveform netjes rond maken (In fl draai je dan aan de IN en OUT knoppen in het sampler kanaal van je reverse .wav).
Daarna EQ je je reverse een beetje
Daarna wat distortion erover heen (Niet te veel !)
En dan weer een EQ
en dan weer distortion

Khoop dat dit je in iedergeval weer wat vooruit helpt :)

Heb je nog andere vragen ?
Stel ze gerust en we zullen je allemaal graag proberen te helpen :)

p.s voor een mediaplayertje in je browser klik je op: Meer opties -> Beheer bijlagen -> Upload je mp3 -> sluit het schermpje van de upload pagina en klink op REAGEER :D

Bedankt voor de feedback!

Ik wil zelf juist voorkomen dat ik zo'n distorted reverse krijg, maar snap wel wat je bedoelt.
Vind het bijvoorbeeld vet hoe wildstylez dat heeft gedaan bij a complex situation.

Snap nog steeds niet hoe ik zo'n webplayer krijg, als ik het aan wil passen blijft het mp3 bestand als bijlage er in staan

Zodra je hem ge upload hebt hoef je da kleine schermpje af te sluiten en dan op reageer te klikken als het goed is verschijnt er dan een webplayertje in je post.

Wacht wel tot het mp3tje is ge upload, daarna komt ie boven de beheer bijlagen knop te staan (dan moet het wel lukken).

Nieuw leadje btw :D

Attachments

• nieuwe lead.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 73
@yellow rocket. Lead klinkt idd voller. maar vind. Ik vind alleen de melodie alleen niet echt wat. maar dat is ook smaak natuurlijk

@BP. klinkt erg lekker weer goede punch lekkere bass. Misschien kan je is proberen wat reverb op je tail ofzo te zetten. Ben er zelf beetje mee aan het experimenteren wil wel helpen om de kick wat voller te krijgen. maargoed weet verder ook of het echt goed is : ) maar tis een idee

Verder zelf ook weer stukje gemaakt. Nu nieuwe sub/bass gemaakt in hydra. vind het wel voller klinken dan voorheen. Vind nu de bass een beetje eentonig klinken in de hoogte vooral iemand miss tips daarvoor>
Verder sorry dat ik steeds geen eigen melodie heb. ben wel met wat dingen bezig maar ben niet zo''n talent in zelf melodien maken :)
GR

Attachments

• wearethefuture2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 69
@ Rockzorr

Als ik jou was zou ik dat echt niet doen, het klinkt misschien wel goed maar een grote naam in de hardstyle scene heeft ons dat afgeraden.

OT:

Je Kick is zeker niet slecht !! Klinkt erg lekker :D
Maar over het geheel mist het nog wat power en sub.
Beetje laag eq'en moet t fixen

Mijn complimenten rockzorr !

Laatst gewijzigd:
Kick

Kick

Volgens mij de 1ste x dat ik wat upload op deze forum:p,ik wou effe een kick laten hooren die ik heb gemaakt en bij het einde hoor je hem wat beter maar bij begin heb ik hem op een melodie gezet het is 1 kick en 1 punch op elkaar.

Attachments

• remix demo .mp3
    1,3 MB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
Ik weet nog niet goed hoe deze forum werkt:p :S.......

Laatst gewijzigd:
Goeie kick:D

@yellow rocket. Lead klinkt idd voller. maar vind. Ik vind alleen de melodie alleen niet echt wat. maar dat is ook smaak natuurlijk

@BP. klinkt erg lekker weer goede punch lekkere bass. Misschien kan je is proberen wat reverb op je tail ofzo te zetten. Ben er zelf beetje mee aan het experimenteren wil wel helpen om de kick wat voller te krijgen. maargoed weet verder ook of het echt goed is : ) maar tis een idee

Verder zelf ook weer stukje gemaakt. Nu nieuwe sub/bass gemaakt in hydra. vind het wel voller klinken dan voorheen. Vind nu de bass een beetje eentonig klinken in de hoogte vooral iemand miss tips daarvoor>
Verder sorry dat ik steeds geen eigen melodie heb. ben wel met wat dingen bezig maar ben niet zo''n talent in zelf melodien maken :)
GR

Klinkt ook wel lekker:D mooi gedaan

@ Geleraket,

Weer iets nieuws ;d

Moooi:D

@ DJ Demian,
klinkt zeker niet verkeerd voor een eerste kick. maar heeft nog wel wat werk nodig.

ik heb zelf ook weer aan mn track gewerkt. heb de leads is aangepakt.
naar mijn mening aardig vol.

comments are welcome:D

@ rockzor hele mooie lead heb je.. echt prachtigg:okdan:

@ fanjus (ouwe FL maat:P)
kick klinkt al stukken beterr.. good job:D

Back