Varierende Hardstyle Bassdrum

@ Rockzor:
Je geluiden klinken zeker niet slecht, complimenten.
Maar je zou voor de grap eens een snip van het orgineel in je DAW moeten je plakken zodat je telkens kan luisteren als referentie.
Dan hoor je dat de lead meer body heeft en dat er in verhouding meer sublaag in de kick zit.
(Kan een heel leerzaam proces zijn, ik doe het ook wel eens).

@ BP:
Wel zo interessant als je ook de beargumentering er bij zet...anders is zo'n opmerking een beetje nutteloos.
Er zijn verschillende bekende producers die juist wel reverb in iedere kick gebruiken die ze maken het verschil zit hem in de manier waarop hij wordt toegepast.
(Met de juiste settings worden je sounds niet wolliger....wat waarschijnlijk de reden is dat het je is afgeraden en een reverb kan subtiel genoeg zijn om zijn werk te doen zonder dat je de tail van de reverb duidelijk kan onderscheiden met je gehoor).

Beetje verder gewerkt aan de kick en intro, klinkt allemaal nog leeg en mastering van de kick is nog niet naar mijn smaak, hier een klein stukje;

Attachments

• Ik Heb een dikke P_3.mp3
    3 MB · Bekeken: 74
@ Rockzorr

Als ik jou was zou ik dat echt niet doen, het klinkt misschien wel goed maar een grote naam in de hardstyle scene heeft ons dat afgeraden.

Je zegt hier dus, het klinkt misschien wel goed, maar niet doen omdat iemand zegt niet doen, terwijl het goed klinkt?

Makes no sense...

Niet zoveel afgaan op wat andere mensen zeggen, maak wat je zelf mooi vindt. Mocht je reverb mooi vinden, zet dat erop, ik zie geen reden waarom je dat niet zou doen.

@ purno

Ikzelf heb er andere ervaringen mee gehad maar als het voor jullie goed werkt doen jullie het gewoon toch ?
Ik verbied je het niet.

@ Niel, tof van je dat je zo blijft posten, ondanks links en rechts wat commentaar, top :halleluja

Ik wil even inhaken op de kleine discussie van eerder of je reverb nu wel of niet op je bass moet doen.
Antwoord is best wel simpel; ja EN nee.
Hangt er helemaal vanaf of je MIX, dus niet je kick hier beter van word, logisch toch?
Het is uiteindelijk totaal niet belangrijk wat je sounds afzonderlijk doen, maar hoe ze in een track tot hun recht komen, als dat betekent reverb zodat je bass wat beter smeert of juist niet omdat het dan meer aanwezig is, gewoon doen. Als Noisecontrollers komen posten dat aarbei lekkerder is dan chocolade, tja..
Niemand heeft een absolute waarheid anders zou deze thread ook niet bestaan.
(Zij hebben trouwens tracks met vette verb op hun bass ;) )

Ook heb ik weleens gelezen "je kick moet meer crunch/kraak".. Zoals met (bijna) alles in hardstyle is het 80% sounddesign wat inhoudt, meer of minder is 9 van de 10 keer een overweging, meer niet :)

Wat minder commentaar van mensen die denken dat ze beter zijn dan dat ze eigenlijk zijn zou deze thread goed doen imo en zeker wat meer pitched kicks posten.

Ik had mezelf eigenlijk voorgenomen om geen snips meer te posten omdat dat voor mij niet echt opschoot moet ik zeggen, maar toch deze kick dan maar :engel:

Hele tijd terug gemaakt en heb 'm veel te vaak gehoord, meningen zijn welkom.

Weer oppakken of de trash in?

Attachments

• SF.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 75
Wat minder commentaar van mensen die denken dat ze beter zijn dan dat ze eigenlijk zijn zou deze thread goed doen

Stukje zelfreflectie ook. Je hoort toch zelf wat er niet goed aan is? Zo niet, dan moet je misschien overwegen om te stoppen met produceren. :D

Stukje zelfreflectie ook. Je hoort toch zelf wat er niet goed aan is? Zo niet, dan moet je misschien overwegen om te stoppen met produceren. :D

"wat er niet goed aan is" is juist waar ik op doelde. Er is niet 1 manier van dingen doen.

Je laatste zin die komt niet helemaal aan hoor, dat is echt zo raar.

Iemand die net begint die moet maar gelijk stoppen ;-) LOL

"wat er niet goed aan is" is juist waar ik op doelde. Er is niet 1 manier van dingen doen.

Je laatste zin die komt niet helemaal aan hoor, dat is echt zo raar.

Iemand die net begint die moet maar gelijk stoppen ;-) LOL

Ik bedoelde dat men zelf wel kan horen of het laag mist, de dynamiek ruk is, etc. Als het beginners zijn oke, maar sommigen posten hier om de 2 dagen een nieuwe kick en vragen elke keer naar hetzelfde. Beter steek je tijd in het produceren dan continu een kick op een forum te plaatsen.

Ik bedoelde dat men zelf wel kan horen of het laag mist, de dynamiek ruk is, etc. Als het beginners zijn oke, maar sommigen posten hier om de 2 dagen een nieuwe kick en vragen elke keer naar hetzelfde. Beter steek je tijd in het produceren dan continu een kick op een forum te plaatsen.

Ja dat ben ik wel met je eens idd, het beste advies wat je kunt volgen is "uren maken".

@ Avalon

Het klopt ook voor de volle 100% wat je zegt, zelf vind ik het niet zo geweldig klinken (had ik er eigenlijk bij moeten zeggen).

Heb een nieuwe kick,

simpel sinetje met een korte punch erop (909) gedistord, ge'eqed en gedistord, eq, dist, eq ,dist en eq en nog een dist :)
daaronder een sublaag (die nog niet helemaal is zoals ik het wil hebben)

Resultaat:

Attachments

• fear_of_darkness.mp3
    983,7 KB · Bekeken: 69
Ja dat ben ik wel met je eens idd, het beste advies wat je kunt volgen is "uren maken".

uren ? jaren :D !

En over die reverb, naar mijn mening kan je zoveel reverb erin gooien als je wilt, zolang die reverb in de sample zit en afkapt zodra de sample opnieuw wordt gestart. Want dan voorkom je het grootste probleem met reverb en dat is dat de paunch/attack/begin verzuipt in de staart van de voorgaande bassdrum.
Beetje zoals de filekicks, op 0:39:

uren ? jaren :D !

En over die reverb, naar mijn mening kan je zoveel reverb erin gooien als je wilt, zolang die reverb in de sample zit en afkapt zodra de sample opnieuw wordt gestart. Want dan voorkom je het grootste probleem met reverb en dat is dat de paunch/attack/begin verzuipt in de staart van de voorgaande bassdrum.
Beetje zoals de filekicks, op 0:39:[/url]

In dat geval klopt dat zeker, wordt anders een zooitje :P

Maar als je je sub een klein beetje wilt uitsmeren kun je best een send of insert gebruiken,met de juiste instellingen :)

Mijn snip heeft bv ook verb op de bass, je hoort het eigenlijk niet totdat je 'm mute.

@ Avalon

Het klopt ook voor de volle 100% wat je zegt, zelf vind ik het niet zo geweldig klinken (had ik er eigenlijk bij moeten zeggen).

Heb een nieuwe kick,

simpel sinetje met een korte punch erop (909) gedistord, ge'eqed en gedistord, eq, dist, eq ,dist en eq en nog een dist :)

Resultaat:

Opzet klinkt best leuk!

In eerste instantie dacht ik dat je bass te hard stond, maar volgens mij heeft je lead bijna geen hoog, klopt dat?
Klinkt best dof zo..

@ Avalon

Heb een nieuwe kick,

Resultaat:

Vind je kick weinig diepgang hebben, ik mis nog heel veel body en ook nog wat power. De 'sound' vind ik wel weer oke.

Je moet altijd alles zo aan passen, dat het als geheel goed klinkt. Zo heb je vaak een kick waarbij je denkt, klinkt best goed, je maakt een melo en de pitchvolgorde klinkt absoluut niet lekker.

Over pitchen gesproken, hoe pitchen jullie?

Ik pitch de laatste tijd de bass en body als sample.ik maak hier eerst een langere sample van, zodat ' ie niet te kort wordt zodra hij hoog gepitcht wordt. Alleen op deze manier krijg ik een "poing poing" in mijn kick. Hoe bereiken jullie dat? Ik meende dat "Statiq" dit wel bereikt met zijn kick.

Ligt er een beetje aan hoe je, je kick in elkaar schroeft.
Het enige wat ik sample zijn vaak wat tock sounds.
De rest komt uit een synth bij mij (waaronder ook een tock layer met een iets langere pitch envelop, waardoor je dat Oink Oink effect krijgt).

Heb nog wel een snip(ben er zelf alleen nog niet tevreden over):

Attachments

• SummerintheCity04.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 76
hallo mensen, ik heb ook weer aan een track gewerkt.
een echte raw hardstyle track. ik ben benieuwd wat julie er van vinden.

dit is de preview van het intro climax moet nog gemaakt worden.:D

Attachments

• Outsider - kick 81 - TBA (demo preview).mp3
    5,4 MB · Bekeken: 87
@nesspj. bass is erg lekker. vind alleen de lead niet zo :). Punch kan miss ook nog wat meer aanwezig zijn.

@ yellow rocket. zoals meestal goede opzet. leuk idee idd vind ook weer alleen je synth wat dunnetjes mag allemaal net wat meer body hebben.

@The BP. erg lekkere bass die goed doordreunt. vind ook dat de lead beetje te laag is denk dat nog een lead 1 octaaf of noot hoe het het ook hoger zet. dat het beter klinkt !

@ avalon. Erg lekkere rauwe kick. Niks op aan te merken vrij professioneel :). alleen tis niet echt mainstream maar dat iseigenlijk alleen maar goed :). Benieuwd naar een mid stuk of qlimax van jou.

Zelf nog een oude remix van gold uit de kast gehaald en me nieuwe kick eronder gezet moet zeggen ben zelf erg tevreden over me nieuwe bass. klinkt stuk voller dan voorheen. Wat intro sounds en FX-kick zijn geknipt om het wat mooier te maken. maargoed Heb veel problemen met arrangement. Maar met stukjes namaken begint het toch wel steeds beter te lukken al zeg ik het zelf

Iemand zaterdag toevallig Emporium? :okdan:

En btw @ avalon. de discussie was over reverb op je tail

Attachments

• tesbassline-gold-remake-nieuwstee.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 63
Laatst gewijzigd:
Back