Varierende Hardstyle Bassdrum

@NessPJ er zit veel ruis door heen van je synth. dus kan hem moeilijk beoordelen.
ik zou alleen de melodie wat noten omlaag schuiven zodat je al je kicks ook omlaag kunt schuiven. ik vind je basis kick nu te hoog. lage kick op 6 seconden zou je dan een octaafje hoger kunnen pitchen.
Dan kan je aandacht besteden aan de lage basis kick welke ik iets te 'kort' vind.

Check :okdan:

klank van je kick is lekker. het hoog zeurt een beetje en de boel is een beetje plat. hij pompt nog niet lekker.

@ Limpet kick klinkt nogal onzuiver. veel eq-en. synth en kick zitten elkaar ook veel in de weg. misschien andere synth er op.

criticize my kicks:

de 2e is 1 kick die ik pitch en uitrek

Attachments

• Proverb - kokosnoot space project.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 71
  • superblij.mp3
    2 MB · Bekeken: 65
@ Juul:
Thanks voor je eerdere feedback. :)
Ik vind slecht eigenlijk wel meevallen bij de eerste van de 2.
Maar het heeft meer een hardcore sound (en eigenlijk toch ook wel die van de vroegere nustyle kicks). De kicks van nu hebben een punch/tock die wat meer aanwezig is en de kicks hebben een iets andere vorm waardoor ze langer lijken.
Ik krijg wel een dikke glimlach op mijn gezicht van dat Ovide thema...wat heb ik dat veel gekeken vroeger zeg. :D
De 2de snip is zoals de naam al doet vermoeden erg blij. :P
Opzich is het resoneren/pitchen wat de kick doet wel cool, maar an sich mist de kick ook een wat duidelijkere tock sound.

---
Ik heb zelf nog even lopen sleutelen vanavond. Ben voor de verandering eens niet geheel ontevreden over de sound:

Attachments

• b2b_080611.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 73
Laatst gewijzigd:
@juul

Vind je het raar dit ik je tweede stukje nu al voor de 10de keer beluister? Asjeblieft afmaken die handel! Klinkt wel lekker verfrissend ;)

@ Juul:
Thanks voor je eerdere feedback. :)
Ik vind slecht eigenlijk wel meevallen bij de eerste van de 2.
Maar het heeft meer een hardcore sound (en eigenlijk toch ook wel die van de vroegere nustyle kicks). De kicks van nu hebben een punch/tock die wat meer aanwezig is en de kicks hebben een iets andere vorm waardoor ze langer lijken.
Ik krijg wel een dikke glimlach op mijn gezicht van dat Ovide thema...wat heb ik dat veel gekeken vroeger zeg. :D
De 2de snip is zoals de naam al doet vermoeden erg blij. :P
Opzich is het resoneren/pitchen wat de kick doet wel cool, maar an sich mist de kick ook een wat duidelijkere tock sound.

---
Ik heb zelf nog even lopen sleutelen vanavond. Ben voor de verandering eens niet geheel ontevreden over de sound:
Wat een godsgruwelijk vette synth heb je daar zeg! Hebbie dat gewoon een VST/AU uit laten spugen of met een analoge synth gemaakt? Echt héél vet!

Thanks. :)
Het zijn 4 verschillende supersaw synths gemaakt met Sylenth1.
Simpel gezegd een 'standaard' supersaw, een wat donkere supersaw (oa. voor de body) en 2 supersaw synths die wat meer detunen/gliden en meer een harde saw lead produceren (ipv de standaard supersaw die wat meer euforisch klinkt).
De rest is EQ'en en KarmaFX Reverb (niet te veel).

Even totaal offtopic:
maar gaan er nog mensen naar Ground Zero heen?

Wij staan in de Raw Hardstyle area te openen om 12:00. :D
Dus komt allen.

@NessPJ thx ik zal ik gaan tokken :)
je synth klinkt inderdaad lekker massive. mooi melodietje voor wat choirs erbij.
kick heeft vooral een lekkere kraak in de lage noten, maar daar mist hij juist de impact. heb ook het gevoel dat hij nog een beetje 'o' klank kan gebruiken. ik hoor wel een clap meelopen maar misschien een iets vettere er op leggen.

@brazco thanks, moet wel weer in een vage bui zijn wil ik met die melodie verder gaan haha

@Radicalz

Congrats met je overwinning dude, jammergenoeg ben ik er niet bij.. Succes iig (y)

Geluidopstelling bedoel jemn speakers sub? die zijn heel slecht maar binnekort krijg ik nieuwe pc en alles erop en deraan met speakers en sub,

uit hoeveel lagen maak jij zeg maar je kick?

@fanjus

Als je het goed doet hoor je de sub wel hoor, wat voor geluidsopstelling gebruik je?
Om de staart harder te krijgen, gewoon goed equalizen en de balans met de andere instrumenten goed houden.

dat snap ik dus ook niet, hoe meer lagen je hebt, hoe meer je rekening moet houden met de andere lagen als je één laag moet aanpassen omdat het niet "vet" genoeg klinkt.

Zorg dan gewoon dat je basis goed is, in plaats van lapmiddelen als meer lagen erop gooien.
Dus één voor punch, één voor kraak en één voor sub.

ik gebruik 1 voor kraak, 1 voor sub, 1 voor lage punch en eentje voor het echte 'tok'geluid

@ the radicals congrats :)

@juul klinkt lekker :p alleen 2e is wel erg blij haha

@ness. It's getting better netjes. Blijven sleutelen aan die lead (Y)

Zelf erg druk met andere dingen maar ook beetje bezig met een defqon australie anthem word vet :p. En vandaag leuke vocal gevonden waar sommige stukjes me beetje aan zatox deden denken. Sounds zijn nog niet optimaal. Lead enz nog niet vol en kick klinkt ook niet echt. maar moet alles goed overplaatsen van FLP want werk niet met samples o.O en wil niet echt lukken.

Attachments

• judgementday.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 87
Waar werk je normaal mee?

maaar wordt dat eigelijk niet bij iedereen gedaan die een track af heb enw il releasen naar studio gebracht en gemasterd en dan dat alles vol wordt gemaaakt....

@ the radicals congrats :)

@juul klinkt lekker :p alleen 2e is wel erg blij haha

@ness. It's getting better netjes. Blijven sleutelen aan die lead (Y)

Zelf erg druk met andere dingen maar ook beetje bezig met een defqon australie anthem word vet :p. En vandaag leuke vocal gevonden waar sommige stukjes me beetje aan zatox deden denken. Sounds zijn nog niet optimaal. Lead enz nog niet vol en kick klinkt ook niet echt. maar moet alles goed overplaatsen van FLP want werk niet met samples o.O en wil niet echt lukken.

Back