Varierende Hardstyle Bassdrum

De vraag is een beetje wat je wilt. Ik vind het persoonlijk erg moeilijk om met drumazon > bewerken / sample platslaan en dan te gaan pitchen een dynamische kick te krijgen. Ik heb geen ervaring met kontakt. Maar je wilt dat je kick gewoon lekker blijft resoneren en een eigen karakter houdt in iedere toonhoogte. Mij lukt dat gewoon niet met drumazon sample pitchen.
Het enige advies watik voor je heb is plak er een single oscillator sinus onder met een lage frequentie/dezelfde toon als je staart.

@ Radicalz: Klinkt goed!

3 oude projecten die ik weer wil gaan oppakken.
De kicks zijn zoals gewoonlijk het voornaamste probleem 8~

Attachments

• proverb God music.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 57
  • proverb derby.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 58
  • proverb land of the suckers.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 62
jongens het is vakantie! Ik was van plan om veel te gaan producen maar t heb nog maar weing uitgevoerd haha.

jongens het is vakantie! Ik was van plan om veel te gaan producen maar t heb nog maar weing uitgevoerd haha.
Haha, same here! Het is meer bier drinken en feesten dan producen :P Hoewel ik ondertussen ook druk ben met de puntjes op de i voor het defqon anthem, hij is echt bijna af en dan zal ik hem eens hier posten :)

@juul:

De 1e (god) zou ik gewoon een compleet nieuwe kick onder zetten. Je kick klinkt nu erg overstuurd (in de slechte zin) en niet zuiver genoeg voor een moderne hs kick.
Projectje is wel nice! :)
Die 2e (derb) mag ie een stuk meer sub hebben, verder zou ie, zodra dat het geval is, dan gelijk mee kunnen voor een tilt release ofzo, vind deze qua soundscape het beste!
Die 3e, zelfde verhaal als de 1e, alhoewel ie hier niet overstuurd. Deze kicks van 1 en 3 klinken een beetje als die oude zany/beholder kicks van 2008/2009 zoals je in bijvoorbeeld arise hoort! :)

Het zal idd aan de vakantie liggen.
Ik zelf heb wat nieuwe dingen uitgevonden (nieuw voor mij iig) dus daar ben ik mee aan het kloten :)

@Juul, wat jou kicks betreft, ze klinken allemaal eigenlijk uit 08/09 en niet als hedendaagse hs. De eerste is idd echt te overstuurd, het kraakt alle kanten op, de 3e vind ik best vet, hoewel iets minder distortion nog beter is.

@Joey, vertel, wat heb je precies geleerd? :D

@Zwoeleman, nja misschien voor jou niks nieuws maar het pitchen van kicks gaat stukke beter, enz enz :P

Toch wel een beetje geinspireerd door Radicalz, heb ik geprobeert een raw track te maken :P
Kick klinkt nog vrij simpel maar ga er straks weer mee verder :)

Attachments

• Nieuwstuk.mp3
    811,5 KB · Bekeken: 48
Kan me posts niet meer editen dus hier een double post 8)

Niet schrikken want hij begint vrijwel meteen.:P

Attachments

• pitchkikker.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 63
joey, het pitchen klinkt nu echt lekker. Gebruik je hierbij die techniek van dat filmpje? En wat doe je dan, maak je een kick uit meerdere lagen met op de tail een lange decay zodat hij bij het pitchen ook nog lang klinkt?

Het pitchen doe ik idd net als op het filmpje, de kick zelf niet.
Dat is gewoon een kick uit microtonic met een boel FX erop (verder geen extra lagen ofzo)

Het resultaat van een paar uurtjes klooien op een zondagmiddag :P

Het is een beetje e-force achtig vind ik zelf (geïnspireerd door kick back en the perfect weapon ;) )
Ben zelf erg tevreden over de melodie en wou die graag met jullie delen.

Feedback uiteraard graag!

Attachments

• the aftermath.mp3
    1 MB · Bekeken: 64
@basiq & zwoeleman: thx voor jullie reactie. De eerste snip is inderdaad een ramp. Kwa distortion van de laatste, ik hou zeker van de lompe kicks van beholder (& zany). De kicks op 1:00 heb ik hardcore achtig gemaakt. Bewuste keuze alleen misschien voor hardstyle toch inderdaad iets te lomp.

@joeyjoey: je kick pitched goed alleen zou ik rond de 200hz wat weghalen.

@basiq: eerlijk gezegd vind ik de melodie erg simpel. hij raakt mij niet echt. Verder heb je volgens mij op je kick een filter zitten waar de attack van open staat. alles klinkt dof, weinig stereo en kick mag wel wat meer punchy zijn. klank van de kick spreekt me wel aan :)

Ben weer vanaf de basis begonnen, 909-eq-dist-eq-compressie-eq-dist-eq-eq
3 lagen: zojuist gefabriceerde kickdrum, kloon met highpass en eq, clap achtige tok uit mn archief. Melodie van Psyko punkz - rock ya attitude.

Attachments

• 2hardstyle 25072011 step 2.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
@ Basiq:
Je kick heeft opzich geen verkeerde sound, maar ik mis heel veel drive. Hij knalt niet echt, het is meer een distorted synth die speelt (mis ook veel laag).
Je lead synth mag meer hoog gebruiken en iets meer aangedikt worden imo.

@ Juul:
Best leuke kick sound, alleen vind ik dat er te veel fuzz-type dist. op zit (maar dat is mssn een kwestie van persoonlijke smaak). Wel mis ik wat laag.
Je melodie doet me sprekend denken aan MF Point of perfection:

@ Juul: Ik had het idee dat er wel genoeg variatie inzat eerlijk gezegd, meestal bestaan mijn melo's maar uit 4 maten met af en toe een variatie nootje, deze is 8 maten lang met elke maat wat anders, missschien de grondtoon wat meer variëren. Maar zal er nog een kritisch naar (laten) luisteren.
Dat van die filter klopt, ik heb idd een attack op de bandpass van een van de camelphats, kan zijn dattie daardoor dof wordt.
Stereo? Ik maak mijn kicks altijd mono en dan de leads vrij wijd, dit komt in mijn mix het beste uit.
Dank voor je comment en ik ga er aan werken!

Over jouw stuk:
Volgens mij gaat de melodie van rock ya attitude toch een beetje anders hoor :P
Ayway, ik vind de staart van je kick vrij lang, daardoor zuigt ie heel veel van de rest van de sound weg. Die tok waar je het over hebt mag van mij ook nog wel duidelijker aanwezig zijn + wat meer punch zou ook niet verkeerd zijn, maar denk dat je veel oplost als je dus die staart wat aanpast.

Back