Varierende Hardstyle Bassdrum

@mach2: het laag is nog wat wollig. Goeie sound.

@joey: Moet nog flink aan gewerkt worden. kick op 1:18 is wel leuk. de rest spreekt me nog niet echt aan. scratch geluidje gaat snel vervelen. Ook zou ik de vocals niet highpassen. Ze horen toch zwaar te zijn :) Op 2:30 ga je te abrubt van triolen naar 4kwart. Daardoor verdwijnt er drive vind ik.

@zwoeleman: klinkt erg clean en fijn. alleen mist wat warmte, met name het eerste gedeelte van de kick. Het is nu net of je op een ton slaat.

@dime73: Je kick mist nog veel punch. riedeltje in je melodie maakt me wel aan het lachen :D

@joeyjoey: Mis nog een boel laag! Kraak klinkt mooi!

@stefan: Volgens mij heeft je kick een originele sound. Alleen het geheel klinkt vrij plat. Zet de kick in verhouding iets harder. of maak een licht dalende decay met een volume envelope voor meer diepte.

Mijn nieuwe bassdrums;

1. Laatste kick. nu met lager volume.
2. Nieuwe snip.
3. Nieuwe kick, kick van 1 als onderdeel gebruikt.

Attachments

• (1) hardstyle 4 25072011 step 2.mp3
    927,6 KB · Bekeken: 65
  • (2) very long melo (hs).mp3
    1,8 MB · Bekeken: 55
  • (3) proverb psychadelic darknes.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 66
Mijn nieuwe bassdrums;

2. Nieuwe snip.

1. lekkere melo, van jezelf ?
heeft veel weg van Psyko Punkz.

Mijn nieuwe bassdrums;

2. Nieuwe snip.

Nice!

Ik heb net ook weer een melodietje en kick erbij gedaan. Wat moet er beter? Dit is nog niet het pompende vind ik als die pitched. Hoe doe ik dat? Eq'en per pitch?

Attachments

• bambam.mp3
    411,7 KB · Bekeken: 54
Nice!

Ik heb net ook weer een melodietje en kick erbij gedaan. Wat moet er beter? Dit is nog niet het pompende vind ik als die pitched. Hoe doe ik dat? Eq'en per pitch?

klinkt gewoon goed.. (icm. melo ). je kan evt. decay verder open gooien.

Weet niet waarmee je je kicks maakt ?

klinkt gewoon goed.. (icm. melo ). je kan evt. decay verder open gooien.

Weet niet waarmee je je kicks maakt ?

Voor de tail: beginnen met hydra, dan eq, dist, eq, dist (beetje experimenteren met de volgorde)

Dan exporteren in wave en importeren in kontakt, en dan weer effecten erop. T sub is een aparte layer natuurlijk, en de punch ook. De sub is gewoon een makkelijke sinus golf en de punch zijn een hele hoop samples op elkaar met effecten.

ik maak mijn sub ook met hydra. ( buzz effect als dist. )
Ga vanavond even met Quadrafuzz en Trash aan de slag.. ipv buzz Effect.
Gebruiken jullie ook meerdere dist on 1 kick ?

voorbeeldje..
http://www.speedyshare.com/files/29696587/hardstyle_85_5_.mp3

Hoor niets, alleen een kleine attack.

Ik heb vrij, dus ben weer lekker veel bezig met wat 'ingredienten' te maken voor mn tracks!

Hoe zijn deze sounds? Heeft iemand een idee hoe de pro's hun tail zo laten pompen als ze hoger gaan?

Attachments

• melo en kick.mp3
    567,8 KB · Bekeken: 58
mijn daw exporteert met minder volume.. ik moet ze daarna met mp3gain hoger zetten.
Zal ik in het vervolg eerst even doen.

Heeft iemand een idee hoe de pro's hun tail zo laten pompen als ze hoger gaan?

Wat bedoel je precies met pompen?? Ik denk dat je resoneren bedoeld. Omdat je het hebt over "... hoger gaan". Dan komt de toon in een frequentie gebied waar het gaat resoneren. Als ik het zo goed uitleg.

Echt pompen kan je doen met sidechain compressie, het best te horen in een reversed kick. Maar kan ook op een pitched. In FL Studio, heb je een Peak Controller. Die zet je op de punch. Je zet een compressor op de staart, je kunt de threshold van de compressor linken aan de peak van de punch zeg maar.

Maar er zijn ook DAW's die hebben directe side chain opties. Youtube "sidechain + jouw DAW".

Ik hoop dat het helpt.

heej,

Ben ook maar eens begonnen om een kick te maken en was benieuwd wat jullie van mijn kick vinden. Misschien kunnen jullie me tips geven hoe ik mijn kick kan verbeteren.. hoor het graag van jullie...

mvg.:okdan:

Attachments

• kick 07.mp3
    25,7 KB · Bekeken: 68
Wat bedoel je precies met pompen?? Ik denk dat je resoneren bedoeld. Omdat je het hebt over "... hoger gaan". Dan komt de toon in een frequentie gebied waar het gaat resoneren. Als ik het zo goed uitleg.

Echt pompen kan je doen met sidechain compressie, het best te horen in een reversed kick. Maar kan ook op een pitched. In FL Studio, heb je een Peak Controller. Die zet je op de punch. Je zet een compressor op de staart, je kunt de threshold van de compressor linken aan de peak van de punch zeg maar.

Maar er zijn ook DAW's die hebben directe side chain opties. Youtube "sidechain + jouw DAW".

Ik hoop dat het helpt.

Sidechain in fl kan je beter doen door een fl limiter op het te compresse kanaal zetten, dan de kick via de mixer lussen naar dat kanaal. ( rechter muis sidechain to this channel ). Dan de limiter op compressor zetten treshold omlaag en pompen maar..

@ D-Fuzion: Dit vind ik een goed begin! Als je hier mee verder gaat kun je er wat diks mee maken denk ik. Misschien een extra laag erop met meer distortion zodat die nog wat meer gaat kraken? Nu vind ik 'm nog wat hol klinken ook, EQ kan een hoop helpen hiermee. Je zou je kick kunnen vergelijken in een spectrum analyzer met 'professionele' kicks. Dit helpt mij enorm.

@ Ron-E: Ik ben bekend met sidechaining, ik gebruik zelf echter de attack envelope van Kontakt om ervoor te zorgen dat de punch niet de rest van het geheel in de weg zit.

Ik heb wéér wat geklust (alleen de kick) en ben erg tevreden over het resultaat. Ik denk dat ik niet heel veel meer kan verbeteren, of hebben jullie nog tips?

Attachments

• mid distortion.mp3
    92,2 KB · Bekeken: 61
@Dime. Is waarschijnlijk kwestie van goed equalizen. Manier van toneshifterz is erg goed. eerst distorten daarna equalizen > en zo elke keer opnieuw tot je goede sound hebt.

Zelf me oude junglist kick ook is gesampled. Werkt echt goed. eerst je eigen kick samplen. scheelt heel veel in de pitch. Als ik pitch via vst bv hydra verliest die op bepaalde hoogtes veel kracht. met samplen veel minder.

lead is vrij kut nog en pitch klinkt ook nog niet maargoed beetje om het samplen van me eigen kicks onder de knie te krijgen

Attachments

• from-wihtin-minderpunch.mp3
    1 MB · Bekeken: 70
  • from-within-morepunch.mp3
    1 MB · Bekeken: 69
  • 2011-test.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 56
Bezig met nieuwe track.

:)

Moet nog wel wat aan het volume van de kick doen etc...

Graag feedback!

Attachments

• liq-testing.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 54
@ Dime73 : Thanx voor je reactie. Zal vanavond eens proberen er nog een laag erboven op te doen met wat distortion:). Wat is trouwens een goede "spectrum analyzer" die van ' blue cat' of die van ' voxengo span'??

Heb jou kick net geluisterd maar die klinkt idd wel lekker:okdan:

gr

Sidechain in fl kan je beter doen door een fl limiter op het te compresse kanaal zetten, dan de kick via de mixer lussen naar dat kanaal. ( rechter muis sidechain to this channel ). Dan de limiter op compressor zetten treshold omlaag en pompen maar..

Ja inderdaad, de nieuwe methode moet ik ook maar eens gaan proberen. De Peak Controller geeft toch wat meer tweak mogelijkheid van de input.

@Dime, het pompen komt door de 'compressie' in sidechain-compressie verhaal. Niet door het feit dat de staart enkel 'ducked' wanneer je de punch hoort. Zoals je met een Attack envelope inderdaad ook kunt doen.

Dus als je dat pomp effect wilt is het misschien toch goed sideschain-compressie te overwegen i.p.v. een attack envelope. Die is namelijk ook niet afhankelijk* van je punch. Dus als je je punch aanpast moet je handmatig ook weer je attack envelope bij draaien.

*tenzij je hem omgekeerd linked aan je punch natuurlijk.

Los daarvan klinkt je Kick zeker niet verkeerd! Maar mist alleen inderdaad dat pompen nog ;) Als je het er nog in wilt hebben dan.

het pompen komt door de 'compressie' in sidechain-compressie verhaal. Niet door het feit dat de staart enkel 'ducked' wanneer je de punch hoort. Zoals je met een Attack envelope inderdaad ook kunt doen.

Kun je dit ook bereiken met een multipressor?

Back