Varierende Hardstyle Bassdrum

Klinkt al veel beter, de kick is wel nogal statisch, hij pomp niet echt.
En uit de sylenth moet je idd dikke leads kunnen halen, er zijn genoeg tutorials op internet. Deze laatste snip klinkt nog zo slecht niet:D

@ Rockzorr:
Klinkt lekker! ligt precies in mijn straatje (euforische deuntjes + lekkere kick).

@ Fanjus:
Het begint er op te lijken, maar je kick mist nog wat power. Tailsound zou ik iets anders EQ'en (iets minder mid, meer hoog) en ik zou nog een iets hardere kraak aan het begin van je kick doen.
Je lead klinkt overigens erg wollig, mix je af op PC speakers? :)

@ Deniax:
Kick klinkt ook erg lekker, mooie FX sounds. Screech vind ik persoonlijk niet meer orgineel/leuk.

bedankt:D Okee is goed ik ga van de week het effe doen,

Haha ja erg he maar ik krijg binnekort nieuwe studio,moet nog effe kijke welke speakers ik ga haalen:p, welk merk heb jij?

Bedankt voor de tips mensen!
Ik heb wat minder mid gedaan, kick staat wat zachter,het geheel ook wat zachter, wat meer bass toegevoegt, en hij is iets omlaag gepitched.

Heb de veranderde versie hier onder neergezet (hij klinkt wel heel anders)

dikke shit ouwe:D
je skrietsj is lekker en de kick is keurig
van dit soort hardstyle hou ik wel:okdan:

Bedankt man :)

(Btw, zit je ook weer op AVP ? )

nee , is die alweer back online dan?:P
binnenkort ff wat uit polen halen denk ik8)

ik heb ook ff een stukje gemaakt met leuke hardstyle sound.. benieuwd wat men ervan vind,

jaja die kick is niet hardstyle..

Attachments

• voorbeeld vette hardstyle sound.mp3
    726,2 KB · Bekeken: 70
nee , is die alweer back online dan?:P
binnenkort ff wat uit polen halen denk ik8)

ik heb ook ff een stukje gemaakt met leuke hardstyle sound.. benieuwd wat men ervan vind,

jaja die kick is niet hardstyle..

Ja zeker, 1 september altijd :P

En je mag voor mij ook wel even een kartonnetje meenemen :duivels:

Je screech klinkt lekker zuiver, zeker goed voor hardstyle! (Nu nog een hardstyle kick :D)

@fanjus Er zijn niet echt 'beste' speakers, al zijn er wel 2 standaards (voor hardstyle) namelijk Genelecs of Mackie..
Verder heeft de keus van je speakers ook te maken met je ruimte, hoe groot het is en wat je er mee gaat doen.

Oja, de KRK-serie is leuk, maar ik heb het verschil gehoord & gezien (analyzer) bij een speaker test waarbij de KrK soms duidelijk begint te rommelen in het laag...
Je moet ook kijken naar geld/kwaliteit, en koop aub geen behringer!

al zijn er wel 2 standaards (voor hardstyle) namelijk Genelecs of Mackie..

8o)

Sommige bekende producers hebben een voorkeur voor een bepaalde speaker en sommige bekende producers doen hen simpelweg na (zonder veel verder te kijken).
Dat maakt een bepaalde speaker nog geen 'standaard' en al helemaal niet bindend aan een bepaald muziek genre.
Sterker nog, ik kan zo 2 merken monitoren opnoemen welke beter geschikt zouden zijn voor hardstyle namelijk Dynaudio en Psi Audio (De weergave is eerlijker en het laag beter waarneembaar...al is bij Psi audio de laagweergave wat meer aanwezig wat hem voor Hardstyle zeker niet minder geschikt maakt).

Bij Genelecs is de detailweergave van het hoog nogal gekleurd (misschien spelen ze stiekem in op de producer met licht aangetast gehoor).

Bottom line is overigens dat een referentie speaker simpelweg kwalitatief een goede speaker is waarbij je goed kan horen wat je doet (en vooral ook wat andere nummers doen...vandaar de naam referentie/reference speaker).
Er is geen 'standaard' speaker voor een bepaald genre.

Ik ken er niet zoveel van, maar ik weet wel dat de rokit-serie van KRK het laag inderdaad niet zo goed weergeeft. Jammer dat je die dingen niet echt kan testen voor je ze koopt. Fora en reviews lezen is zowat de enige optie...

Ik ken er niet zoveel van, maar ik weet wel dat de rokit-serie van KRK het laag inderdaad niet zo goed weergeeft. Jammer dat je die dingen niet echt kan testen voor je ze koopt. Fora en reviews lezen is zowat de enige optie...

Dan ben je nog nooit in een fatsoenlijke winkel geweest waar ze monitoren verkopen. :)
I4muzique Eindhoven heeft normaal gesproken een setje Dyn's, Genelecs, Psi Audio, KRK en Fostex staan om te kunnen beluisteren.
monitori4.jpg

Het beste kan je altijd even bellen wat de mogelijkheden zijn (en wat er staat op dat moment). Soms dan krijgen ze in de loop van de week net wat meer speakers binnen om te laten horen. Stefan en Harold hebben heel wat studio's van bekende producers ingericht en kunnen je ook prima adviseren.

Er zijn overigens meer winkels waar het kan, maar bij I4 neemt men als het kan ook gewoon de tijd voor je.

@D-Joriz

Klinkt niet slecht, maar vind je hardcore kicks beter :D

Ik ben ook ff bezig geweest net, laag is nog een beetje warrig en screetch ff snel ondergeplakt, geen tijd meer om melodie te maken..

Attachments

• 07-09-2011.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 67
Loop bij elke Feedback winkel naar binnen en je kan ze zéker wel testen hoor!
Zo heb ik mijn genelecs ook gekocht, was meteen verliefd op de sound..
Strak, Diep, Helder en no nonsense!

Denk niet dat er veel hobby-producers het geld hebben voor een set Genelecs.. Kwaliteit sowieso, maat van mij heeft setje 8040's staan..

Loop bij elke Feedback winkel naar binnen en je kan ze zéker wel testen hoor!
Zo heb ik mijn genelecs ook gekocht, was meteen verliefd op de sound..
Strak, Diep, Helder en no nonsense!

ja maar in een feedback winkel klinkt t toch net wat anders dan bij je thuis.

Ik zit ook te denken over monitors, mijn oog valt nu op de KRK rockit6's maar nu ik dit lees twijfel ik weer

Back