Varierende Hardstyle Bassdrum

Na wat hulp van de gele raket en enkele aanmoedigingen heb ik ook maar weer eens wat gebakken...

Slechts een testje, afmix is dus niet goed, etc...

Attachments

• digital punk - one living world - qzorrrrrr4.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 63
  • digital punk - blue horizon.mp3
    988,8 KB · Bekeken: 61
  • digital punk - one living world - qzorrrrrr.mp3
    988,8 KB · Bekeken: 63
@Purno

1e snip: Kick is wat chaotisch, hij dwarrelt alle kanten op hier..
2e snip: Klinkt al een stuk beter, je sub is iig goed, alleen mist je tail wat hogere frequenties om toch lekker door te komen.
3e snip: Zelfde verhaal als bij de 2de snip

Wel heb ik het gevoel dat je dezelfde bassdrum gebruikt hebt voor alle 3 snippets ?! Beetje pielen hier en daar en het kan een lekkere kick worden denk ik..

Oké, ook ff weer bezig geweest. Geprobeerd "anti climax" te maken, vind hem aardig gelukt, is nog niet klaar maar het begin is er. Wat vinden jullie ?

Attachments

• Anti climax.mp3
    2 MB · Bekeken: 63
@purno : Zelfde verhaal als Homeboy. Enkel nog toevoegen dat je punch niet lekker is , vind die tik niet bij de rest passen. ;)

@Homeboy: Klinkt heel lekker! Alleen die kick is nog niet warm genoeg. Klinkt nog wat blikkerig..
Heeft nog wel nodige EQing nodig , dan heeft iet mss wat meer power. En dat zou wel beter passen!

@Purno

1e snip: Kick is wat chaotisch, hij dwarrelt alle kanten op hier..
2e snip: Klinkt al een stuk beter, je sub is iig goed, alleen mist je tail wat hogere frequenties om toch lekker door te komen.
3e snip: Zelfde verhaal als bij de 2de snip

Wel heb ik het gevoel dat je dezelfde bassdrum gebruikt hebt voor alle 3 snippets ?! Beetje pielen hier en daar en het kan een lekkere kick worden denk ik..

Bedankt voor je reply.

1e snip: bass overheerst waardoor het de rest bij bepaalde toonhoogtes wegdrukt. Goed opgemerkt.
2e + 3e snip: hogere frequenties bedoel je dan de body, of de hogere frequenties van de bass?

Ja, dezelfde bassdrum is gebruikt bij alle 3, lichtelijk aangepast, de een heeft een andere punch, de andere een iets andere body.

@purno : Zelfde verhaal als Homeboy. Enkel nog toevoegen dat je punch niet lekker is , vind die tik niet bij de rest passen. ;)

@Homeboy: Klinkt heel lekker! Alleen die kick is nog niet warm genoeg. Klinkt nog wat blikkerig..
Heeft nog wel nodige EQing nodig , dan heeft iet mss wat meer power. En dat zou wel beter passen!

Bedankt voor de toevoeging, de tik heb ik aangepast.

Wat vinden jullie nu?

Ik vind dat de punch nog wat afwerking nodig heeft, maar dat 'ie er nu wel bij past.
De nieuwe kick heeft een stuk meer body, maar tevens een stuk minder bass.

-edit

Op mijn normale geluidsset klinkt het helemaal voor geen meter...

Attachments

• digital punk - one living world - qzorrrrrr6.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
Oké, ook ff weer bezig geweest. Geprobeerd "anti climax" te maken, vind hem aardig gelukt, is nog niet klaar maar het begin is er. Wat vinden jullie ?

Het idee vind ik vet, de sounds zijn ook wel prima (de kick vind ik mwah). Zoals gezegd werd, het klinkt een beetje koud en het klinkt wat dun.

Ik vond het wel leuk om even snel wat te EQ'en. Ik weet niet of het bij jullie ook beter klinkt, maar bij mij in ieder geval wel!

Attachments

• anti climax edit.mp3
    2 MB · Bekeken: 63
@Aftersoq

thnx voor je comment, heb van alles geprobeerd met eq maar krijg het niet voorelkaar. Denk dat er iets mis is gegaan bij de basis van de kraak. Die moest meteen warmer ipv na het samplen..

@Purno

Je laatste snip is nog het beste, meer body idd en dat bedoelde ik ook met hogere frequenties. Je hoort de distortion nu beter. Wat je sub betreft is gewoon kwestie van eq plugin over de hele kick pleuren en een beetje boosten rond de 50 á 60 Hz

Tof dat je mijn kick nog ff probeert op te krikken alleen clipt hij als een gek nu, de kopjes trillen in de kast haha
Laten clippen is geen probleem maar probeer hem eens voller te krijgen zonder dat ie clipt :D

@Aftersoq

thnx voor je comment, heb van alles geprobeerd met eq maar krijg het niet voorelkaar. Denk dat er iets mis is gegaan bij de basis van de kraak. Die moest meteen warmer ipv na het samplen..

@Purno

Je laatste snip is nog het beste, meer body idd en dat bedoelde ik ook met hogere frequenties. Je hoort de distortion nu beter. Wat je sub betreft is gewoon kwestie van eq plugin over de hele kick pleuren en een beetje boosten rond de 50 á 60 Hz

Tof dat je mijn kick nog ff probeert op te krikken alleen clipt hij als een gek nu, de kopjes trillen in de kast haha
Laten clippen is geen probleem maar probeer hem eens voller te krijgen zonder dat ie clipt :D

Haha, ja, dat probleem heb ik ook altijd. Veel EQ'en, lang ermee bezig zijn "oh dit klinkt wel goed". Even 15 minuten pauze en dan erachter komen dat je eigenlijk de hele kick ver***** hebt...

@Homeboy: ik vind je stukje zelf erg goed, mooie klank in de kick, mss ietsjes meer laag maar dat verknald snel de mixdown.
@Purno: Ik vind je eigen kick iets te lang klinken, het klinkt niet meer netjes op die manier.

Ik heb zelf ook een nieuwe poging tot een goeie kick gedaan:

Attachments

• kick0610.mp3
    505 KB · Bekeken: 76
@homeboy Iets te digitaal nog. Misschien op te lossen met extra bandpass layer? Of andere eq ing voor de dist.

@purno Erg rommelig. Beter distortion, kleine stapjes nemen. De hihat staat verder iets te hard i.m.o..

@quantum Klinkt wel aardig. Kan wel leuk worden. Alleen laat hem eens pitchen? kan goed met deze melody.

Laatst gewijzigd:
@ Juul: ik kan hier weinig commentaar bij geven, het klinkt goed. Eigen stijl, speciale kick die toch goed klinkt, andere geluiden zijn goed. Dit is gewoon goed.

@ Juul: ik kan hier weinig commentaar bij geven, het klinkt goed. Eigen stijl, speciale kick die toch goed klinkt, andere geluiden zijn goed. Dit is gewoon goed.

Slijmbal! :D

@Juul: Klinkt goed hoor! ;)

:)!

1 pagina terug

:P

Over je kick, hij klinkt nog wat dunnetjes(niet genoeg body). De bass rommelt/pruttelt wat , ik denk wat veel distortion of verkeerd toegepast. Je kan beter met kleine beetjes werken en veel EQen, zoals Juul hierboven ergens vermeldt. ;)

Back