Varierende Hardstyle Bassdrum

OMG Pitchblack jij zit te klagen over yellow rocket
ga pas klagen als je zelf iets fatsoenlijks heb gemaakt

@ yellow rocket ik heb weer is in tijden genoten van een kick dat hier word gepost :D keep up the good work :D

OMG Pitchblack jij zit te klagen over yellow rocket
ga pas klagen als je zelf iets fatsoenlijks heb gemaakt

Als iedereen zelf eens kritisch naar zijn eigen producties zou luisteren, dan had dat een paar honderd pagina's gescheeld. Het blijft lachen dat je na meer dan 200 pagina's nog steeds dezelfde kicks hoort.

Met alle respect, maar als je zelf niet kan beoordelen of je kick wel/niet goed is dan moet je stoppen met produceren.

Als iedereen zelf eens kritisch naar zijn eigen producties zou luisteren, dan had dat een paar honderd pagina's gescheeld. Het blijft lachen dat je na meer dan 200 pagina's nog steeds dezelfde kicks hoort.

Met alle respect, maar als je zelf niet kan beoordelen of je kick wel/niet goed is dan moet je stoppen met produceren.

idd:mega:

Als referentie is het best aardig hier iets te posten als je door de bomen het bos niet meer ziet, je echt net begint en dus inderdaad niet kan horen of het goed is. Dan ben je al gauw blij dat je uberhaupt geluid maakt 8)

Boven alles gaat het om een stukje bevestiging die je zoekt, of je wel op de goed weg bent.
Toch leuk als we dat elkaar soms kunnen geven ;)

Wat grappig is, dat mensen soms een super kick posten en daarna iets anders gaan proberen en het weer "nergens" (gechargeerd) naar klinkt.

Als iedereen zelf eens kritisch naar zijn eigen producties zou luisteren, dan had dat een paar honderd pagina's gescheeld.
Als we de mayas moeten geloven hebben we niet zo veel tijd meer om kicks te maken, dus ik zeg op naar de 300 pagina's :okdan:

@ lennie: volgens mij pitcht hij niet correct, hij mist ook punch (vanuit de kick zelf, het lijkt alsof je er een punch opgeplakt hebt) en ook echte power mag er wat bij. Hij knalt niet echt, hij is er gewoon. Ik zou zeggen dat je wat moet werken aan de EQing al bij het begin van het maken van je kick. Je lead vind ik dan wel weer goed;)

Als referentie is het best aardig hier iets te posten als je door de bomen het bos niet meer ziet, je echt net begint en dus inderdaad niet kan horen of het goed is. Dan ben je al gauw blij dat je uberhaupt geluid maakt 8)

Boven alles gaat het om een stukje bevestiging die je zoekt, of je wel op de goed weg bent.
Toch leuk als we dat elkaar soms kunnen geven ;)

Wat grappig is, dat mensen soms een super kick posten en daarna iets anders gaan proberen en het weer "nergens" (gechargeerd) naar klinkt.
Bij mij, en dit is persoonlijk, is het vaak zo dat ik iets heb gemaakt, maar dan niet weet hoe verder te gaan om het te verbeteren. Bijna altijd krijg ik hier zinnig commentaar op, zodat ik daar weer mee verder kan.
En ja inderdaad, een stukje bevestiging of iets wel of niet goed is, is er vaak ook wel bij ja.

Anyways.. Gele rakket, lekker hoor! Verloop van de kick klinkt ook heel goed. Die 'crispy' sound vind ik wel nice!

iedereen post hier met andere redenen, ik zelf wil graag weten wat de gemiddelde smaak is zodat ik daar de mix een beetje op kan afstellen. moet toegeven dat ik niet van een bass hou die op +10 staat het gaat nog steeds om de muziek en het geheel er om heen.
noisecontrollers bijvoobeeld hebben hun bassen ook niet extreem hard staan, bij hun staat het mooi in geheel met de mix.

@Quantum thx voor de comment :)

ff aanpassing gemaakt vraag me af of je de bass nu beter is.

Bekijk bijlage bass13jan_2.mp3

vraag me af of deze bass in de smaak valt, twijfel er zelf een beetje over.
zou graag wat feedback willen krijgen.

Bekijk bijlage 76502

Juist die bass line zo houden. De harmonie met je lead is vet! Geeft het stukje wat meer diepgang dan maar blind de bas tonen van je lead volgen. Er is in mijn ogen dus niets mis met de pitches.

Wat ik wel vind is dat het lijkt alsof er een hele dikke limiter op de tail zit waardoor je de sound kapot maakt. Clipt een beetje. Doe je dit bewust?
Volume heb je hier (in deze mix) namelijk niet nodig. In je tweede laatste snip is het ook nog het geval.

Los daarvan vind ik het een stevige! die ook in de pitches goed overeind blijft.

@Yellow Rocket, inderdaad mooie knetterende crunch!

Ik ben het eens met allemaal en idd het was opbouwende kritiek die jullie ook allemaal geven.
Ik geef alleen mijn mening, net als jullie.
@ Jrd --> Maar dan moet je mijn track maar luisteren in de synthforum contest dan hoor je het verschil, want daar was ik mee bezig en dus wat ik hier gepost had was maar wa onzin, vindt ik zelf.
Die track is niet perfect, bij lange na nie de intro tot aan de climax + outro moet nog heel veel aan gewerkt worden..

Laatst gewijzigd:
lange tijd dat ik weer iets post, maar lennie, dat klinkt echt heerlijk. Wat mij part zit je goed met de smaak.

@Phye thx voor de feedback,
zit een slecht afgestelde limiter over de hele mix heen idd, nog ff wat beter afstellen gehehe :L
gelukkig hoor jij wel dat de pitches kloppen :okdan:

@ ZwoeleMan thx goed om te horen :)

iedereen post hier met andere redenen, ik zelf wil graag weten wat de gemiddelde smaak is zodat ik daar de mix een beetje op kan afstellen. moet toegeven dat ik niet van een bass hou die op +10 staat het gaat nog steeds om de muziek en het geheel er om heen.
noisecontrollers bijvoobeeld hebben hun bassen ook niet extreem hard staan, bij hun staat het mooi in geheel met de mix.

@Quantum thx voor de comment :)

ff aanpassing gemaakt vraag me af of je de bass nu beter is.

Bekijk bijlage 76520

Je kick moet over het algemeen echt een stuk harder hoor, en dit is geen kwestie van smaak maar puur technisch, het staat gewoon niet in verhouding.
+ je punch mag wel ook wat meer kracht(wat nu nog meer een tikje is), druk het laag/mid maar flink omhoog in zowel je punch als bass.
Leuk synthje wel, ga zo door. :)

@Radicalz thx voor de comment, al ben ik het niet helemaal met je eens. er zijn genoeg pro tracks waar de kick en bass bij langerna niet de overhand hebben. dus dat het technisch niet klopt is onzin.
Ik snap dat jouw voorkeur uitgaat naar keihard, maar ik hou meer van verfijnd :). Als ik wil zet ik de kick en de bass veel harder, maar heb het bewust zachter gemaakt zodat het juist wel mooier in verhouding klinkt.
Er zijn veel producers die hun kick veels te hard hebben staan naar mij smaak.
Dus niet dom weg naar de hardste tracks kijken en zeggen dat het niet klopt.
Codeblack bijvoorbeeld heeft hun bass naar mijn smaak echt te hard staan, meeste mensen vinden dit helemaal de bom, maar vind het een beetje flauw om je bassen zo hard te zetten dat andere producers een beetje in het niets vallen, terwijl het afbreuk doet aan de muziek.
Dat alles steeds maar harder en harder moet slaat nergens op, en luister dus niet naar mensen die zeggen dat het niet hard genoeg is, omdat het niet zo hard is als de hardere tracks.
Sorry maar ik moest er even tegen in gaan omdat ik me dood erger aan tracks die veels te hard zijn, en niks meer met muziek te maken hebben. slaat nergens op dat wanneer je alles uit zn verhoudingen trekt het opeens geniaal goed is, heb ooit eens een VEELS te harde kicks gepost op dit forum als test, om te kijken hoe mensen reageren. Iedereen vond de kick perfect en goed terwijl het mix technisch echt slecht was. Was toen best wel teleurgesteld dat niemand had gezegd dat het veels te hard stond.
Dit is mijn mening :) doe er mee wat je wil.:okdan:

helemaal mee eens lennie, je kick staat nu al hard zat.

Ik zie een paar keer dat er gesproken wordt over Bass.
Dan denk ik aan een bass-Line (dus noten), maar volgens bedoelen jullie dat niet, want ik hoor eigenlijk nooit een BassLine in dit type muziek.

Paul

@ lennie:
Beetje late reactie misschien.... maar ik vind het idee van je track wel cool.
Leuk deuntje en het verloop van je kicks is ook wel leuk (zou het idd niet veranderen zoals Phye zegt).
Ik zou de lead nog iets meer body en ruimte (reverb) geven.
Dan nog een iets warmere/langere tocksound in je kick en dan kun je er een toffe track van maken denk ik.

@Radicalz thx voor de comment, al ben ik het niet helemaal met je eens. er zijn genoeg pro tracks waar de kick en bass bij langerna niet de overhand hebben. dus dat het technisch niet klopt is onzin.
Ik snap dat jouw voorkeur uitgaat naar keihard, maar ik hou meer van verfijnd :). Als ik wil zet ik de kick en de bass veel harder, maar heb het bewust zachter gemaakt zodat het juist wel mooier in verhouding klinkt.
Het heeft niks met voorkeur of smaak te maken.. Zou slecht zijn als je alleen muziek kunt beoordelen op je persoonlijke smaak.
Maargoed hetzelfde geld voor jou, doe er mee wat je wilt. :)
Tegen feedback kunnen is ook een vak apart. ;)
En mijn smaak is erg breed.
Bovendien is het ook meer eq werk in de zin van "harder/krachtiger"

De kicks van Code Black vind ik veel meer drive hebben.

Back